![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Flybar maakt een hoek van 45 graden met de bladen. Dat heeft de Solo Pro, de mSR, the 120 SR, en een aantal andere heli's. Hierdoor zal de heli vanzelf in een stabiele hover komen als je de sticks loslaat. Een setup waarbij de flybar haaks op de bladen staat, dus 90 graden, of flybarless, heeft dit zelfcorrigerende niet, dus moet je blijven sturen, en wil je een beweging in een bepaalde richting stoppen, dan moet je tegensturen, en niet gewoon de stick naar de middenstand zetten. Dit vergt enige gewenning.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Duidelijk. Maar hoe weet ik dan dat een heli een 90 graden setup heeft? Ik zie dat nergens staan.. P.S. Overigens moet ik in deze kleine ruimte toch ook best veel corrigeren. Stick loslaten zet de heli niet stil. Ik denk dat dit komt omdat door de beperkte ruimte er toch veel last is van wervelingen (muur, eettafel, kasten etc..). |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Ook weer duidelijk.. Ik krijg trouwens straks m'n sim als ik v-nix mag geloven.. Ga ik nog maar eens flink wat vlieguren maken.. Deze ochtend ook weer 4 x een lipo leeg gevlogen..
|
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2011 Locatie: regio heel nederland Leeftijd: 45
|
ik ben ook met een Nine Eagel begonnen. eerste heli eigenlijk. bij eertse keer vliegen tegen deur aan gevlogen. nu de koppelingen defect tussen bovenste bladen en stabilisator stang.
Laatst gewijzigd door hen3; 24 maart 2011 om 11:58 |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Viel mij de eerste dag ook vies tegen.. Maar de tips wat betreft eerst rustig trimmen op de gladde ondergrond heeft veel geholpen.. Gisteren uiteindelijk zonder crashes kunnen vliegen. Vanmorgen alleen bij de eerste vlucht even een worsteling bij het opstijgen maar nu alweer een paar lipo's zonder problemen kunnen vliegen. Gaat steeds iets beter..
|
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2011 Locatie: regio heel nederland Leeftijd: 45
| Effe kijken waar ik de onderdelen vandaan ga halen en hoe het weer aan elkaar gezet moet gaan worden. Dacht na het vliegen met een drie kanaal’s heli dit wel zou gaan maar niet dus. |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2011 Leeftijd: 46
|
Ik vlieg mijn solo pro fp al tot op 10 cm van m'n neus en laat m' daar hooveren . Alle richtingen vooruit achteruit je noemt het maar. En als ik met m'n Belt cp vlieg (hoover) dan schijt ik bijna in m'n broek als ie maar een klein beetje gaat draaien. |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| De mCP X is een leuke heli, alleen zijn er wat problemen met de lagers van de bladhouders, waardoor de bladen zonder waarschuwing in de vlucht los kunnen schieten... Zolang er geen echte oplossing is, wacht ik nog even met een eventuele aanschaf.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |