Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 5 april 2011, 18:59   #31 (permalink)

Indoorvlieger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrJohien Bekijk bericht
Zeker een outdoor heli, en de 400 (en de SR ook). En je krijgt nog een mooie TX (Spektrum DX6i) bij de RTF versies. Wat ik er zo van lees en hoor heel leuke, en goed betaalbare helicopters.
Ik vind 440 euro toch aardig aan de prijs. De zender is leuk als extra, dat zeker. Nou ja, het is ook geen goedkope hobby als je groter gaat, zullen we maar zeggen...
Oud 5 april 2011, 19:08   #32 (permalink)

MrJohien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indoorvlieger Bekijk bericht
Ik vind 440 euro toch aardig aan de prijs. De zender is leuk als extra, dat zeker. Nou ja, het is ook geen goedkope hobby als je groter gaat, zullen we maar zeggen...
Dat laatste zeker , ik maak er klein al geen goedkope hobby van haha. Maar ik zag wel een leuke aanbieding van de Blade 400 (beneden €300), omdat deze plaats gaat maken voor de 450. De Blade SR gaat er ook uit, maar daarvoor heb ik nog geen opvolger gezien.
Oud 5 april 2011, 19:10   #33 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Chow's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Er zijn maar weinig goedkope hobbies..
Chow is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 19:42   #34 (permalink)

Pheter's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Student Bekijk bericht
Trimmen op de rechter stick kun je beter niet teveel doen.
Met de rechter stick controleer je vooruit/achteruit en zijwaarts vliegen.

De reden waarom je daar niet teveel op moet trimmen, is dat het beter is om de heli hardwarematig goed te laten vliegen, en pas als laatste redmiddel of de laatste kleine beetjes grijp je naar de trims
Voor een solo zal het allemaal wel meevallen, die vliegen meestal vanzelf wel redelijk recht. Zeker omdat hij zelfstabiliserend is
De staart moet wel getrimt worden...

En voor die rechter servo
Les 1 met helicrashes: gas dicht als je de grond raakt...
Hou je gas erop, brand of de servo door of de printplaat zelf

Kan zijn dat de servo even vastzit, misschien een klein tikkie op de schroefdraad (wat hulp)
Anders heb je kans dat hij overleden is...
Ik denk niet dat de printplaat kapot is, geeft nog het blauwe licht en de linker servo beweegt volop.
Tikkie op schriefdraad en de kleinste tandwiel had ik al gedaan, schiet inderdaad los maar bij een volgende beweging lopt ie gelijk weer vast. Denk dat de servo is overleden?

Moet maar eens kijken wat het kost dit te repareren.
Weet niet hoe je al die linkjes en zo los haalt, anders maar naar de modelshop.
Pheter is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 19:45   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrJohien Bekijk bericht
Dat laatste zeker , ik maak er klein al geen goedkope hobby van haha. Maar ik zag wel een leuke aanbieding van de Blade 400 (beneden €300), omdat deze plaats gaat maken voor de 450. De Blade SR gaat er ook uit, maar daarvoor heb ik nog geen opvolger gezien.
Inderdaad een dure hobby wanneer je groter gaat vliegen, zit ik ook nog wel even mee. Maar zelfs de kleine heli's kunnen bij winstil buiten vliegen.
Daarom twijfel ik nog wat ik hierna zal doen. De kleine heli's zijn nog betaalbaar. Een grote T-Rex of Blade 450 is dacht ik ook wel schitterend om deze in de lucht te houden (en niet te crachen)
Oud 5 april 2011, 19:57   #36 (permalink)

Standaard

Ik kan de kleine stangetjes met schroefdraad aan de rechterkant weer bewegen maar als ik deze naar beneden haal, loopt deze constant vast en moeit ik even een tikkie geven op het kleinste tandwieletje.
Is de servo dan overleden of is er iets anders aan de hand?

Alvast nogmaals mijn dank
Oud 5 april 2011, 20:15   #37 (permalink)

MrJohien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pheter Bekijk bericht
Ik kan de kleine stangetjes met schroefdraad aan de rechterkant weer bewegen maar als ik deze naar beneden haal, loopt deze constant vast en moeit ik even een tikkie geven op het kleinste tandwieletje.

Bij mijn (paar dagen oude) Bravo III kon ik een servo, dat kleine motortje, één kant op draaien. De andere kant op zat muurvast. Dit was helaas een gevalletje R.I.P.

En ik ga pas groter (grotere CP) vliegen dan mijn 120SR, als ik vertrouwen genoeg heb in mijn vliegkunsten. Heb het genoegen gehad een T-Rex 600 te mogen zien, en dat is geen spelletje. Dat moet echt niet op je af komen! Wel machtig mooi.
Oud 5 april 2011, 20:25   #38 (permalink)

Standaard

Citaat:

Hij gaat dus eigenlijk net iets te ver naar beneden en loopt dan vast, waarna je hem met de hand weer vlot moet trekken? Dat kun je ook eruit trimmen. Niet met trim of subtrim, maar middels EPA, oftwel End Point Adjust. Daarmee kun je voor elke servo precies instellen hoe dicht bij de rand hij mag komen. Sommige ontvangers zijn standaard een beetje ruim afgesteld, en dan blijft een servo wel eens bij de rand hangen, omdat hij zich daar vast heeft gedraaid. Met EPA is dat prima op te lossen. Hoe goed is je Engels? Dan kun je hier alle info vinden: Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (Also valid for rebrands like Revell Proto Max etc) - RC Groups
Oud 5 april 2011, 20:48   #39 (permalink)

Standaard

Citaat:
Hij gaat dus eigenlijk net iets te ver naar beneden en loopt dan vast, waarna je hem met de hand weer vlot moet trekken? Dat kun je ook eruit trimmen. Niet met trim of subtrim, maar middels EPA, oftwel End Point Adjust. Daarmee kun je voor elke servo precies instellen hoe dicht bij de rand hij mag komen. Sommige ontvangers zijn standaard een beetje ruim afgesteld, en dan blijft een servo wel eens bij de rand hangen, omdat hij zich daar vast heeft gedraaid. Met EPA is dat prima op te lossen. Hoe goed is je Engels? Dan kun je hier alle info vinden: Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (Also valid for rebrands like Revell Proto Max etc) - RC Groups
Indoorvlieger, Thanks a lot off these advise.
Het is tot nu toe gelukt en kan de rechter weer bewegen zonder dat deze vastloopt. TOP, deze sit moet ik maar opslaan onder favorieten.

Nu opnieuw proberen te trimmen en hoop dat ik weer kan vliegen
Oud 5 april 2011, 21:28   #40 (permalink)

Standaard

Ik heb de heli weer werkend kunnen krijgen en net weer even gevlogen.
Tijdens de accuontlading merkte ik wel dat ik sneller achteruit ging dan vooruit maar hij vliegt weer en de servo's lopen niet meer vast.
Oud 5 april 2011, 21:39   #41 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik heb de heli weer werkend kunnen krijgen en net weer even gevlogen.
Tijdens de accuontlading merkte ik wel dat ik sneller achteruit ging dan vooruit maar hij vliegt weer en de servo's lopen niet meer vast.
Het kan zijn dat je rechter servo, die vooruit/achteruit regelt, niet meer in het midden staat met de stick in het midden, en dat je daardoor meer uitslag naar achteren hebt, dan naar voren. Ook dat is wel eruit te trimmen, maar dan zal je waarschijnlijk ook de stuurstang moeten aanpassen qua lengte, anders blijft je heli weer niet mooi stil op zijn plek hangen als je de sticks in het midden laat staan.
Oud 5 april 2011, 23:28   #42 (permalink)

Standaard

Citaat:
Het kan zijn dat je rechter servo, die vooruit/achteruit regelt, niet meer in het midden staat met de stick in het midden, en dat je daardoor meer uitslag naar achteren hebt, dan naar voren. Ook dat is wel eruit te trimmen, maar dan zal je waarschijnlijk ook de stuurstang moeten aanpassen qua lengte, anders blijft je heli weer niet mooi stil op zijn plek hangen als je de sticks in het midden laat staan.
Kan ik dit probleem ook anders oplossen of door andere servo's te plaatsen of dien ik dan een andere heli te kopen?
Ik ben nog niet zo ver gevorderd dat ik de stuurstang kan aanpassen.
Weet enkel hoe ik de campony en het landingsgestel eraf kan halen.

Zo verslavend deze heli dat ik baal om op dit moment niet meer te kunnen vliegen
Oud 6 april 2011, 08:05   #43 (permalink)

Standaard

Citaat:
Kan ik dit probleem ook anders oplossen of door andere servo's te plaatsen of dien ik dan een andere heli te kopen?
Ik ben nog niet zo ver gevorderd dat ik de stuurstang kan aanpassen.
Weet enkel hoe ik de campony en het landingsgestel eraf kan halen.

Zo verslavend deze heli dat ik baal om op dit moment niet meer te kunnen vliegen
Wat je kan doen is een losse erbij nemen, dan kun je rustig door vliegen, terwijl je aan de andere sleutelt. Stuurstang aanpassen stelt trouwens niet zoveel voor. Je klikt hem los van de swash, en dan verdraai je het kunststof "oogje" een slag, naar links of naar rechts, afhankelijk van of de stand korter of langer moet. Enige waar je voor moet oppassen is dat je bij het loshalen van de stuurstang niet de kogel afbreekt waar hij op de swash zit geklikt.
Oud 6 april 2011, 09:37   #44 (permalink)

Standaard

Citaat:
Wat je kan doen is een losse erbij nemen, dan kun je rustig door vliegen, terwijl je aan de andere sleutelt. Stuurstang aanpassen stelt trouwens niet zoveel voor. Je klikt hem los van de swash, en dan verdraai je het kunststof "oogje" een slag, naar links of naar rechts, afhankelijk van of de stand korter of langer moet. Enige waar je voor moet oppassen is dat je bij het loshalen van de stuurstang niet de kogel afbreekt waar hij op de swash zit geklikt.
Bedankt, had niet in de gaten dat het zo makkelijk was.
Ik heb het kunstof oogje 2 x een slag naarrechts gegeven, zodat de stuurstang wordt ingekort. Volgens mij heb ik de heli nu mooi afgetrimd en gaat deze net zo snel vooruit als achteruit. Doordat ik meer gewend raak aan deze heli en ook meer aandurf (door de vele craches) lijkt het alsof deze heli niet zo snel gaat als in den beginne maar dat zel wel komen door de gewenning van heli vliegen.

Is het trouwens ook zo wanneer de heli in de outdoor modus staat dat de heli sneller gaat vliegen of alleen sneller reageerd?
Oud 6 april 2011, 09:54   #45 (permalink)

Standaard

Citaat:
Bedankt, had niet in de gaten dat het zo makkelijk was.
Ik heb het kunstof oogje 2 x een slag naarrechts gegeven, zodat de stuurstang wordt ingekort. Volgens mij heb ik de heli nu mooi afgetrimd en gaat deze net zo snel vooruit als achteruit. Doordat ik meer gewend raak aan deze heli en ook meer aandurf (door de vele craches) lijkt het alsof deze heli niet zo snel gaat als in den beginne maar dat zel wel komen door de gewenning van heli vliegen.

Is het trouwens ook zo wanneer de heli in de outdoor modus staat dat de heli sneller gaat vliegen of alleen sneller reageerd?
Hij gaat inderdaad ook sneller in de outdoor modus, omdat de servo's verder uitslaan. Dus wel even opletten of ze dan niet vastlopen en eventueel middels EPA aanpassen. Hij zal ook wat sneller op het gas moeten reageren, maar dat heb ik van horen zeggen. Ik heb maar weinig op de indoor stand gevlogen, omdat ik al snel naar buiten ben gegaan, en daar meer ervaring op heb gedaan.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten