![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
| Citaat:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...nd-douane.html
__________________ >> Ossekopf Divisie! << | |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2011 Locatie: Aalten Leeftijd: 20
|
Even een vraag mbt de lader. Deze wordt zonder voeding geleverd, en ik lees dat je makkelijk zelf een voeding kan gebruiken van een oude pc oid. Heeft iemand een site waar het makkelijk wordt uitgelegd? Via google kom ik alleen op ingewikkelde ombouwsites. Wat betreft de lipo, kun je die 3s 800mah lipo's sneller opladen met deze lader? Voor zover ik het allemaal begrijp mag je wanneer je charge rate 1c is, dus maar 1x zijn eigen laadcapaciteit laden, dus met 0,8A laden. Dat betekend dan dat ie met een uur klaar is toch? Op dit gebied ben ik nog totaal niet thuis ondanks enig research. |
| | |
| | #48 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 november 2009 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 21
| Citaat:
Maar dat laden klopt. Maar als het goed is vlieg jij je accu`s niet helemaal leeg. Dus het duurt dan ook minder lang. Reken op 3kwartier inclusief het balansen van de lipo. Nog een tip: Laad je accu`s niet meteen op maar wacht zo`n 10minuten dan zijn ze namelijk weer rustig en afgekoeld. 2e tip(is de laatste hoor Good luck
__________________ HoneyBeeFP2 (spektrumized)| KDS450-C | Walkera 4G6 | mcpxV1 | logo500 | |
| | |
| | #52 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
Er gaat wel een deel van de energie verloren tijdens het laden, dus al heb je de accu niet helemaal leeg gevlogen, en laad je met 1C, dan kan het nog best tegen een uur duren voordat hij weer vol is.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #53 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
En zeker als de batterij slechter wordt, zal er meer gebalanced moeten worden, waardoor het ook weer langer duurt
__________________ |
| | |
| | #54 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 november 2009 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 21
| Citaat:
__________________ HoneyBeeFP2 (spektrumized)| KDS450-C | Walkera 4G6 | mcpxV1 | logo500 | |
| | |
| | #55 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2011 Locatie: Aalten Leeftijd: 20
|
Nadat de heli moeilijk omhoog kwam door een zwakke motor heb ik het motortje vervangen. Daarna deed hij weer. De volgende dag deed ik de accu eraan maar bleef het lampje op rood staan? Ik kan de rechterstick wel bewegen, maar geen gas geven. Hoofd en staart motor doen dan niets. Als ik op de 4-1controller het andere motortje of andere lipo aansluit gebeurt er nog niets. Iemand een idee? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |