![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2011 Locatie: Aalten Leeftijd: 20
|
Hallo iedereen, Sinds een maandje heb ik een Honeybee FP2. Het hoveren gaat al geheel vanzelf, kan langzaam een beetje 8-jes vliegen en side in hoveren. Nu zit ik met het volgende: Ik heb 2 accu's van esky zelf. Tijdens het vliegen moet ik constant de rudder bij trimmen en alsof dat nog niet genoeg is bij 1 lipo de trim niet toereikend genoeg en moet ik tijdens het vliegen dus steeds de rudder met de stick zelf bij sturen wat dus nauwelijks te doen is. Tijdens het vliegen gaan dan ook de meeste dingen fout door dit euvel. Echt vliegen wordt dan constant belemmerd. Zijn er meer mensen met dit probleem? Hebben jullie een idee hoe ik dit wil oplossen? En misschien nog een andere vraag voor de wat meer gevorderden. Wanneer stapten jullie over naar een cp? Gr, Thijmen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 30 november 2009 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 21
|
Dat je rudder steeds bij moet trimmen komt denk ik omdat je staart motortje op is. Het klinkt wel snel, maar het zijn kleine motortjes. Heb zelf ook een HBFP2 en zit nu ook al aan mijn 2e het eene motortje gaat ook langer mee dan de ander. Ik ben over gestapt op CP (KDS450C) omdat ik steeds last had van de wind. Maar echt over gestapt ben ik niet, als het gewoon goed wind stil is vlieg ik er nog wel is mee als afwisseling.
__________________ HoneyBeeFP2 (spektrumized)| KDS450-C | Walkera 4G6 | mcpxV1 | logo500 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Let ff op dat een staartmotor met borstels even in moet lopen voor het zijn optimale vermogen gaat geven Zou je even naar moeten zoeken, volgens mij was het 1 batterij de motor halfgas laten lopen oid Slijten de borstel netjes in, blijven ze langer heel Verder heb je denk ik op de printplaat ook ergens 2 potmeters (schroefjes) waarmee je eea in kan stellen De ene is voor de verhouding, dus als jegas geeft dat de motor bijstuurt De ander is voor het stilhangen dacht ik Die kunnen je ook al helpen bij je probleem En vergeet niet, met het zakken van je batterijspanning zal je staartmotor minder hard kunnen draaien, en zul je zelf wat bij moeten sturen Dit is bij alle heli's met een staartmotor het zelfde Cp heeft dat niet, omdat de staart zit verbonden aan de hoofdas, en er dus 1 motor gebruikt wordt Cp is ook veel stabieler, maar erg veel crashgevoeliger Leer eerst met je fp vliegen, als je daar goed mee uit de voeten kunt, is die cp geen probleem meer
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Ja klopt, die potmeters heb ik al verdraait! Maar dat is maar tijdelijk. Na 20 s vliegen moet ik de trim bijstellen, dit is al van begin af aan. Ook haal ik de lipo's er na een 5 kwartier van de lader. Het zijn 800mah lipo's bij een lader met 0,8A. Dit zou toch na een uur vol moeten zijn? Wanneer de lipo's 2 uur aan de lader hangen is hij nog steeds niet groen. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2010 Locatie: Stolwijk Leeftijd: 19
|
Dit probleem ken ik! Ik had precies hetzelfde. Staart wilde (van begin af aan) wegdraaien. Zat net zoveel aan de trim als de rudderstick. Toen kocht ik een 3in1 om aan te sluiten op m'n eigen ontvanger (ter vervanging van de 4in1) en het probleem was weg. Probleem zit dus in de rate gyro van de 4in1. Die is niet altijd goed. Nu heb ik echter een HH gyro erop zitten dan hoef je je nooit zorgen te maken over de staart :P Groet, Erik
__________________ Honeybee FP V2 (Xtreme & CP3 mods)| HK450GT | Dx6i | EOS0606i AC/DC "Je vliegt om te landen" |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Stel je de gyro steeds bij of de proportion. Om de staart stabiel te krijgen zoals in jouw geval moet je de proportion goed afstellen. Hiermee bepaal je namelijk de verhouding tussen de mainmotor en de tailmotor.
|
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Allebei! Om de staart niet te laten zwabberen stel ik de proportion bij. Het probleem is dat bij de 2 verschillende lipo's ik de gain ook weer moet bijstellen, omdat de trims dan ook niet toereikend genoeg zijn.
|
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Bizar probleem. Ik heb dit niet bij m'n FP2. Maar dat zwabberen is inderdaad de gain. proportion is niet om het zwabberen tegen te gaan maar om de heli recht te houden.. Check dit handige filmpje anders even.. YouTube - ESky HoneyBee FP V2 Beginners Guide Part 3 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |