![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2011
|
ik heb een tijdje terug ook al gepost over de slechte staat van de hooft rotor en nu is een blade echt naar de knoppen. weet iemand waar ik een nieuwe rotorkop kan kopen? ik zelf vond deze maar volgens mij is dat een hele andere. ik heb een flybar en deze heeft wieken: Main Rotor Assembly-Atlas erik edit: ik weet dat jullie vinden dat ik een betere heli moet kopen maar ik zou toch wel graag deze ook op nieuw willen gebruiken. Laatst gewijzigd door emertoerik; 27 november 2011 om 20:28 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 22 mei 2011 Locatie: Elst (gld)
|
@Emer Het lijkt niet de juiste spare te zijn wat ik zo lees uit de beschrijving Ik betwijfel of je voor die Silverlit machientjes parts kunt krijgen, in ieder geval de parts die je nodig hebt. Misschien dat iemand hier een adresje weet maar ik zou er niet op rekenen
__________________ Minder praten=meer vliegen... Piep zei mijn DX6i.. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
ik kan ook nog met de fabrikant bellen. ik vind het trouwens te zot voor woorden dat alleen omdat de bladen stuk zijn ik dat ding weg zo moetten gooien. en als de onderdelen minder kosten dan 30 euro is het mij wel goed. dus hou a.u.b op te zeggen dat deze weg moet hij is prima in orde op de bladen na. als de bladesvan een solo pro stuk zijn gooi je ook het hele ding niet in je kliko/schuur/container/afalbak/prullebak.
|
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Lid sinds: 18 maart 2011
| De fabrikant zit in China.Vul verder zelf maar in... Citaat:
Citaat:
Maar even voor de duidelijkheid: ik probeer je alleen te helpen; en door te zeggen: voor zoveel € kun je dit onderdeel daar-en-daar bestellen zodat jij vol goede moed begint aan het (de)monteren van zo'n klein helikoptertje, waarbij de kans op sneuvelen van kleine onderdeeltjes zéker niet denkbeeldig is vind ik dat geen helpen ! Groet, Robbie En nog even het volgende ter overweging: voor nog geen € 35 koop je een Syma S107. Kun je perfekt mee vliegen (alleen wel binnen is infrarood), is heel stevig, onderdelen zijn goed verkrijgbaar en betaalbaar... Laatst gewijzigd door Rubberenrobbie; 28 november 2011 om 21:32 Reden: post scriptum | ||
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 22 mei 2011 Locatie: Elst (gld)
|
Een Solopro met een Silverlit vergelijken is als een BMW met een Trabant. De een is een speeltje(wat eigenlijk nog veel te duur is) en je kunt er dure parts voor krijgen Voor de ander(Solopro) is full part support. En wat RubRob al zegt, voor 30 to 40 pleuri heb je een veel beter machientje. Maar ja, moet je zelf weten
__________________ Minder praten=meer vliegen... Piep zei mijn DX6i.. Laatst gewijzigd door FlyingCheese; 28 november 2011 om 22:56 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
ik heb trouwens de hele rotor kop er afgehaald. er steekt nu aleen de as boven uit. ik bedoelde niet helemaal de fabriekant. ik bedoelde dat er achter op me afstandsbediening een service nummer staat. het is gewoon raar. alles is in orde, servos, afstandsbediening, romp, landingsgestel aleen is er 1 blade afgeknapt en nu moet ik dus aleen daarom een prima heli weg gooien? ik kan deze al niet zonder craches vliegen en dan al meteen een dure?
|
| | |
| | #9 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het crashen hoort er helaas nu eenmaal bij; wordt langzaam maar zeker beter Groet, Robbie | |||
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
Maar er zijn alternatieven, de mSR, of de GW 9958, die ook onder diverse namen verkrijgbaar is.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
En een goede? Dat ligt eraan wat je uiteindelijk wilt: Een beetje "fun-flying" ? Is een Syma S107 'een goede' of een NE Solo Pro/Bravo SX, of Blade Msr. Wil je uiteindelijk een "big size collective pitch", dan moet je leren dat een echte, dus niet zelf-stabiliserende helikopter continu, dus van start tot landing, moet worden gestuurd. Om dan het onvermijdelijke crashen nog enigszins acceptabel en betaalbaar te houden een 90° fixed pitch, zoals een Walkera Ufly-S of Esky Honey Bee V2. Alleen kun je die niet in de huiskamer vliegen Of als je bij een club gaat (en dus hulp krijgt, en 'aan de kabel' kunt vliegen/lessen) een grote collective pitch helikopter. Maak voor jezelf eens een begroting, en vergelijk dan eens op diverse sites wat je voor je budget kunt aanschaffen. Voor mij (ik heb meerdere helikopters, variërend van ultra-mini; de Silverlit Picooz Hugo tot 450 collective pitch; Esky Belt CP V2) moet ik zeggen bijna hoe kleiner, des te meer vliegplezier, ik vlieg heel veel met de NE Bravo SX Groet, Robbie | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
stellen is toch 80% van het "vliegen" IMO... U mag me met plezier verbeteren als ik wat naast zit anders zou ik zo en zo de heli nemen die Rubberenrobbie vaak gebruikt | |
|
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
M.n. de loods is ideaal om te leren vliegen: de ruimte en géén wind. Ook gezien budget komen m.i. de Esky Honey Bee V2 als de Walkera Ufly-S in aanmerking. De Walkera is moderner (veel aluminium delen), borstelloze motor, asaangedreven staart en 3-as gyro. Wel vrij kwetsbaar (m.n. de staart) De Esky is 'old school' maar wel enorm taai en stevig, en overleeft de meeste crashes zonder schade. Afstellen is kwestie van tuimelschijf haaks op de hoofdas zetten en gáán Succes ! Groet, Robbie | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |