![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 februari 2011 Leeftijd: 27
|
Hoi, Ik heb sinds een paar weken een Funcopter (v2) in de kast liggen. Dit is een FP heli. Als ik mijn zender (Futaba 7C) erbij neem en ik selecteer heli instellingen, dan lijkt alsof dit alles enkel voor CP heli's is. Zie ik het verkeerd dat je een FP heli als een 'vliegtuig' kan/moet configureren? Alvast bedankt! Groeten, Maarten |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
dan moet de zender wel kunnen communiceren met de ontvanger van de heli... zullen hetzelfde systeem moeten hebben mvg Hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Bij een Funcopter kun je zelf ontvanger etc kiezen. Ik denk dus niet dat maarten een bind probleem heeft. Het gaat waarschijnlijk om de setup, dus de instellingen. Bij veel FP's moet je dan "1 servo swash" kiezen, andere setup is inderdaad waarschijnlijk gericht op CP.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Inderdaad , je kan deze heli in vliegtuigmodus vliegen, maar heb je geen gyro menu. Dus in de heli H1 mode. kanaal 1 = roll kanaal 2 = nick kanaal 3 = ESC (reverse kanaal) kanaal 4 = gyro---rudderservo kanaal 5 = gyro / gevoeligheid HH kanaal 6... gebruik je niet gr Richard |
| | |
| | #6 (permalink) |
| @hanskez @tomos19 Zoals Indoorvlieger aanhaalde zit er inderdaad geen ontvanger noch zender bij de set. Het is dus eerder een setup probleem. Ik ga de handleiding nog eens doornemen op zoek naar "1-servo-wash" of zoals Richardcj het allemaal perfect beschrijft! Bedankt allen!! Keep you posted! Groeten, Maarten |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
|
Instellen op he3, zou moeten kunnen denk ik. Even snel naar de handleiding gekeken Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
In de HE3 modus gaan bij pitch alle servo`s op en neer. Dit wil je niet bij een FP-heli Bij deze heli geeft pitch in de HE3 een beweging van nick en rol tegelijk. HE3 is voor CP heli`s De funcopter is een FP-heli met twee stuurfunctie op de hoofdrotor. tw. roll en nick Er is geen pitch-input nodig, want de pitch is afhankelijk van motertoerental en niet afhankelijk van een collectieve verstelling van hoofdrotorbladen. Hoofdroterbladen staan bij een funcopter in een gefixeerde stand (swashplate staat vast op ingestelde hoogte) t.o.v. collectieve verstelling. In de H1 modus, worden de inputs van roll nick en pitch niet gemixed, deze worden vanuit de zender seperaat doorgezonden naar ontvanger. Als je alleen roll en nick gebuikt en niets aansluit voor pitch op kanaal 6 heb je een goede stuurmodes. (buiten het feit dat je wel servoreverse goed toe-past op je kanalen.)waar nodig!! gr Richard Laatst gewijzigd door Richardcj; 1 december 2011 om 19:33 Reden: regeltje | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Groeten martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
De stuurfunctie`s roll/nick en pitch worden seperaat zonder mixing doorgestuurd naar ontvanger. "1 servo swash" zal een "term" zijn van een ander merk zender denk ik. waarschijnlijk een merk waar jij je modellen bestuurd. gr Richard | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hoi Heren, Sorry voor mijn late reactie. Ik was de laatste twee dagen geveld door buikgriep. Nu voel ik me iets sterker en kan ik dus terug even het forum op De manier die Richard voorstelde werkt in elk geval perfect op de zender. Het enige waar ik niet goed aan uit kan is de werking van die Gyro. Momenteel staat die toegewezen op "Switch D". Daar kan je dan een percentage specificeren voor "UP" en "DWN". Wat houdt dit in? Ik heb vroeger nog gevlogen met hele kleine heli's (Walkera HM004 of zoiets Groeten, Maarten |
| | |
| | #14 (permalink) |
| UP betekent schakelaar van je af. Je wilt dat dat de HH-mode is en dus selecteer je een percentage wat begint met een de A van AVCS (AVCS is HH-mode). Het pijltje dat achter die waarde staat komt overigens overeen met de actieve stand van betreffende schakelaar; DN betekent schakelaar naar je toe. Je wilt dat dat de Normale mode is en dus selecteer je een percentage wat begint met een de N van Normaalmode. De waarde is afhankelijk van je helikopter en gyro. Bij mij pak weg 30 Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |