![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2011 Leeftijd: 47
|
hallo mijn naam is gert ik ben hier nieuw. ik ben 46 en ik heb 0 ervaring met het vliegen van een heli. nu mijn vraag. ik zoek een heli voor een beginner als mij. kan niet binnen vliegen. wat is de beste optie. heb ruimte genoeg buiten. maar welke heli word daar hier voor aangeraden?. mij lijkt een big lama e 500 wel wat. maar ik lees hier ook wel dat de honybee fp ook goed voldoet. ik denk dat wat trainen via pc wel aan te raden is?. ik hoop dat ik wat leuke aanwijzingen krijg om mijn keuze te kunnen maken. b.v.d en groeten gert |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
|
Welkom Gert, om te beginnen wat leesvoer http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-wel-niet.html http://www.modelbouwforum.nl/forums/...lle-posts.html en ander recent topic http://www.modelbouwforum.nl/forums/...appenplan.html Lessen met een rc-heli is ook mogelijk en lijkt me zeker een aanrader om kennis te maken en de basis te leren. De kosten vallen wel mee tov zelf proberen en dan wellicht toch meer schade maken |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2011 Locatie: Rotterdam Lombardijen Leeftijd: 22
|
Ik zou voor een 450 size gaan, kan ook groter hoe groter hoe stabieler. Je kan kijken naar HK modellen zijn goedkoop en onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar. En als je budget het toelaat zou ik zelf voor ALIGN gaan. Mvg. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
|
Als je helemaal niets kan zou ik voor een big lama gaan. Daarna kan je via Fp naar Cp, of direct Cp Voordeel van deze weg: kalm aan, geen tot weinig chrashkosten, in het egin Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2003 Locatie: Helden
|
Welkom Gert, Waar kom je vandaan? Bezoek eerst eens een vliegclub waar er met heli's gevlogen wordt, ook daar kunnen ze meestal wat advies geven. Mocht je er zelf niet uitkomen zeker qua instellingen van een zender is het wel makelijk dat iemand jou kan helpen. Mvg Ed
__________________ Henseleit TDR, Vario R22, Agusta A109 E550, EC145 CountryLee Trex 600 12S, Sceadu 50, Schluter bell222 1978. www.indoorvliegen.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2011 Leeftijd: 14
|
Als je direct met CP wilt beginnen dan kan je voor bv. KDS gaan. De plastic versie is ca. 220 euro incl. zender, lipo's, lader, .. (RTF -> in de fabriek al volledig in mekaar gezet). Ik raad je dan wel aan om andere lipo's te nemen, bv. turnigy, gens ace, .. zijn goede budget lipo's. Als je met FP wilt beginnen kan ik de solo pro aanraden, heel erg crashbestendig, stabiel, .. maar kan alleen buitengevlogen worden met weinig wind. (alhoewel ik met een dikke 2 beaufort ook al buiten gevlogen heb, verijst wel wat vaardigheid) 80 euro incl koffer Of wat je ook kan doen is voor de mcpx gaan, heeft de crashbestendigheid van een fp maar de eigenschappen van een CP. RTF versie is 180 euro. Hoop dat je hier wat aan hebt. Groet, Jelle |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |