![]() |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 12 december 2011 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 42
|
@HansL: ik weet wat expo doet. Ik vind het effect echter niet fijn. Ik vind het namelijk niet prettig om rondom het midden weinig response te krijgen en bij meer stickuitslag juist exponentieel meer. Zodoende heb ik inmiddels heel bewust 0% expo ingesteld en wat minder servo throw. Wellicht dat ik later de servo throw weer opschroef, maar dat zien we dan wel. Stunten is vooralsnog niet mijn ambitie. Hoe dan ook moet ieder voor zich bepalen wat hij/zij prettiger vind. Ik heb als beginner gemerkt dat "iedereen" aan beginners adviseert om enige expo in te stellen terwijl ik na het nodige leren & experimenteren heb gemerkt dat ik juist geen expo wil. En dat wilde ik even opmerken, om als suggestie aan te dragen. En PS: ik neem aan dat je bedoelt dat je met de door jou genoemde 15-20% expo een minder gevoelige reactie rondom het midden krijgt (want dat willen de meeste mensen). Dit kan echter van zender tot zender verschillen, heb ik inmiddels ook geleerd. Overigens: verreweg de beste uitleg die ik over dual rate & expo heb gezien, heb ik hier gevonden: Dual Rates and Exponential - Hover And Smile
__________________ Blade mCP X | Blade mCX | Spektrum DX6i | Phoenix RC sim |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Uitslagen moet je dus niet verkleinen Die heb je nodig om hem te redden als het misgaat Dat is de reden om expo te gebruiken, je kunt gewoon genoeg uitslag instellen en toch gevoelig sturen rond het midden Misschien moet je er even mee om leren gaan, maar je moet dit wel doen Een mcpx indoor kan het misschien goed gaan, zodra je naar buiten gaat ga je de extra uitslag gewoon missen En bij grote heli's gaat het dan snel mis Of je moet bij een grote al gewend zijn aan 12 graden pitch zonder expo...
__________________ |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 12 december 2011 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 42
|
Student: ik zal ze in de toekomst vast wel weer vergroten. Maar voor wat ik nu doe - tail-in opstijgen, hoveren en landen in een zo klein mogelijke "ruimte" - werkt het voor mij heel prettig om met kleinere uitslagen te vliegen. De mCP X is hier een stuk minder nerveus van en dat geeft mij de gelegenheid om rustig te leren de heli onder controle te krijgen & houden. @Indoorvlieger & Jelleeee: ik snapte jullie opmerkingen eerst niet maar toen ik net zag in welk subforum dit topic staat, viel het kwartje bij mij ook
__________________ Blade mCP X | Blade mCX | Spektrum DX6i | Phoenix RC sim |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |