![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Nine Eagles komt dit jaar met een aantal nieuwe heli's. Eentje daarvan is de Solo Pro 270, de opvolger van de Solo Pro V1/V2, die ook wel de 260 wordt genoemd. ![]() Opvallende verschillen zijn een andere locatie van de flybar, en de swash heeft de anti-rotation pin nu recht naar achteren wijzen. Deze swash heeft ook een holle metalen kogel in het midden, waardoor er minder speling optreedt. De bladen hebben een rechthoekige vorm, dus een constante koorde, en draaien op een feathering shaft met dempingsringen. De main shaft is aluminium, en de staartrotor is iets gewijzigd. Het frame is ook iets anders, en het landingsgestel is van wat dikker materiaal. De accu is dezelfde als die van de Bravo SX, dus een 150 mAh BA-927, en wordt net als bij de Bravo SX, met de connector naar voren gericht, geplaatst. Totaalgewicht van de heli is 29.85 gram met accu, zit daarmee 3 gram onder de Bravo SX, en bijna 2 gram boven de Solo Pro V2. Eerste indrukken bij het vliegen, een zeer stabiele hover, en ook vrij stil, stiller dan de V2. De staart is mooi strak, en verdraait niet merkbaar bij een stoot gas. Mede door de gedempte feathering shaft reageert de heli erg soepel op stick commando's, wel is hij daarbij minder fel dan de andere NE heli's in deze "lichtgewicht klasse". Dit zou te maken kunnen hebben met de andere rotorsetup, maar het kan ook komen doordat de servo's minder ver mogen uitslaan dan ze fysiek zouden kunnen. Ik weet alleen niet of de meegeleverde J4Pro zender ook de verborgen mogelijkheid biedt om de servouitslag aan te passen, zoals je met de standaard zender van de SX en SP V2 wel kan. Omdat het momenteel geen weer is om buiten te vliegen kan ik nog niets zeggen over hoe snel hij is op de langere rechte stukken. Maar binnen is hij, door zijn strakke hover, soepele reacties op de sticks, en het lage geluidsniveau een prettige heli om wat rondjes door de huiskamer te maken.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2011 Locatie: Friesland Leeftijd: 36
|
Begrijp ik dat je deze ook al in huis hebt? Heeft deze Pro 270 een groot voordeel dan zijn voorgaande series met uizondering van wat je hebt beschreven. Zoals ik lees is een groot pluspunt dat de staart niet zo snel wegtrekt en geluidstiller is. Ik concludeer dat deze Pro makkelijker te vliegen is dan de Pro V2, ben erg benieuwd hiernaar. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Hij is zeker wat makkelijker te vliegen dan de V2, ik heb al achteruit rondjes gevlogen, wat ik verder alleen met de Bravo SX aandurf, in de woonkamer, niet met de V2. Qua "weglopen" als je met rudder stuurt, zit de 270 tussen de SX en de V2 in. Maar omdat de 270 rustiger reageert op de sticks, heb je voldoende tijd om te reageren, met de V2 ben je zo een meter verder vooruit als je naar rechts stuurt. De 270 is iets minder dan de SX "point and shoot" oftewel, hij gaat direct waar je hem heen stuurt, maar heeft wel als extra dat als je de stick naar voren duwt, en dan loslaat, de heli niet een stukje terug gaat krabbelen, wat de V2, en de SX in mindere mate beide wel doen. Ik denk dat ik momenteel de SX nog het lekkerst vind vliegen, overall genomen, maar het lage geluidsniveau van de 270, het ontbreken van het schudden dat een SX kan doen als je aileron naar links geeft, het makkelijk recht opstijgen en landen, en het nauwelijks op de staarttrim te hoeven letten, maken de 270 ook erg interessant.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
De V2 beheers ik compleet en draai ik zo door de woonkamer heen. Achteruit vliegen lukt mij aardig goed, als ik maar rustig achteruit vlieg. Om de V2 volledig gecontrolleerd te vliegen ben ik vele crashes tegengekomen en uiteraard het overcorrigerende gedrag van de V2. Nu kan ik daar pas heel goed mee om gaan en houd ik tijdens de vlucht al rekening met het feit dat de V2 spontaan de andere kant uit zwaait. (elevator vol vooruit en los laten betekent dat de V2 direct naar achter schiet) Jammer dat de 270 vorig jaar nog niet op de markt is verschenen, zou veel irritatie mee voorkomen zijn. Bedenk ik mij net of ze bij nine eagle ook een micro fp flybarless in het assortiment hebben, zou wellicht in de toekomst nog een mooie bijkomstigheid zijn. Laatst gewijzigd door Pheter; 4 februari 2012 om 19:45 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Tot nu toe nog niet te vinden in de nederlandse webshop? Kon het niet vinden of ik heb iets over het hoofd gezien. Wellicht de volgende link interresant Helipal.com - Nine Eagles Solo Pro 270 (Yellow 2.4Ghz Edition) [ NineEagles-Heli-270A-Yellow ] | |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
De 270 heeft dat overcorrigeren vrijwel niet, alleen bij naar achteren een beetje. Het om de as draaien is beter dan de V2, maar minder dan de Bravo SX. Verder is de staart echt erg strak, ook na bijna 5 minuten heb je hooguit een klikje trim nodig. NE gaat zeker met meer Flybarless komen, kijk hier maar eens naar:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Citaat: ![]() Denk toch wel serieus dat wanneer deze komt, deze ik ook wil hebben. Wat denk jij overigens van deze flybarless heli, denk dat deze wel veel uitdaging zal bieden en daarnaast erg leuk om binnenskamers mee te vliegen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Nee, die heb ik nog niet. Als ze er een goede gyro in stoppen, zou het best kunnen meevallen om daarmee te vliegen. De Genius CP van Walkera heeft een 6-axis gyro, en is in die stand erg stabiel, maar kan dan natuurlijk geen 3D. De foto komt van de toyfair in Neurenberg, waar diverse nieuwe producten worden gepresenteerd. Het schijnt ook dat de nieuwe NE zenders Futaba S-FHSS compatible zijn.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 21 januari 2012
|
56 dollar op de bon? Welke shop heb je die vandaan dan? Ik heb geen ervaring met bestellen vanuit China en douane e.d. maar als iemand er nog een gaat bestellen voor ongeveer dit bedrag zou ik graag meeliften. Verzendkosten plus een eurotje of €10,- zijn uiteraard voor mij. PB-tje welkom! Laatst gewijzigd door johnvanelk; 5 februari 2012 om 18:20 |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 februari 2012 Locatie: omgeving Gouda Leeftijd: 71
| Citaat:
Ik heb onlangs wat heli motoren uit Hongkong besteld en betaald via een Pay Pal account. Het duurde ca. 16 dagen dat ik de spullen thuis had. Dus dit gaat wel goed | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Feit is dat ik hem steeds fijner begin te vinden, lekker stil, en reageert soepel op de sticks. Hoewel de Bravo SX wat directer stuurt, heb je toch met de 270 voor het gevoel meer controle, je kan makkelijker doseren. En de staart heeft nog steeds hooguit een klikje links of rechts nodig, en de trim staat dan nog steeds in het midden. Ik kan niet wachten om de 270 eens in wat meer ruimte te testen, kijken wat hij doet als je wat sneller gaat. Maar dan moet het wat minder koud zijn, want de lipo zit bij de 270 niet binnen de canopy, zoals bij de 260, en dan is het meestal snel bekeken met het vliegen, omdat de lipo te koud wordt.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ben benieuwd naar je ervaringen buiten, zeker met blade stikes. Dat zou al een enorme pluspunt zijn, tevens bij volle snelheid het corrigerend vermogen zoals de pro heeft. Ik vlieg de Pro nu elke dag een paar keer en heb deze zo afgesteld dat ik hem niet meer hoef te trimmen. De helft van de tijd blijft deze stil in de lucht hangen en het 2e deel wijkt deze uit naar achter, corrigeer ik wel bij. Zelfs met de pro buiten vliegen gaat moeilijk met dit koude weer. Lipo heeft het ondanks het beschermende factor van de canpoy, het erg zwaar. Zodra je hiermee buiten bent geweest lezen we je ervaringen wel |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |