![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2005 Locatie: Alphen aan de Maas Leeftijd: 20
|
Zou kunnen dat een regelaar die beter reageert het wel doet. Ik heb een PHX-10 op de hoofdmotor, en de towerpro 10 zou ik dus op de hoofdmotor kunnen zetten en de Phoenix op de staart. Zal het es proberen. (wel weer een hoop gesoldeer...)
__________________ May the aerodynamic forces be with you. |
| | |
| | #48 (permalink) |
|
Nou, heb de cheapo van de staart afgehaald en daar ff connectors die ik nog had liggen tussen gesoldeerd (wel zo handig), en toen ik wilde proberen draaide alles natuurlijk weer PRECIES de ANDERE kant op Heb de PHX-10 nog ff in fast start mode gezet, en nou doet ie t geweldig Nou kan ik dus weer vliegen, met een volledig brushless en HH heli Hij heeft nog wel een hele kleine afwijking naar links, maar dat ligt waarschijnlijk aan m'n trim en kan ik dus zo eruit trimmen. Ook reageert ie niet zo gek snel op staart links/rechts maar dat maakt niet uit. Gewoon dikke LOL Thnx voor de tip!
| | |
| | #50 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Groede
|
Hey, Sorry dat ik een tijd niks meer van mij heb laten horen. Ik heb het namelijk nogal druk met mijn tentamens. Mooi dat bij jou het probleem nu is opgelost Planelover_CrAzY_Murdock. Ik ga het bij mijn heli donderdag of vrijdag als ik tijd heb ook proberen. Iedereen in iedergeval bedankt voor de hulp en tips! Groeten |
| | |
| | #52 (permalink) |
|
Fast start (heel belangrijk) en verder heb ik de brake niet aanstaan, is natuurlijk wel beter als je echt rondjes gaat draaien ofzo, staat je staart sneller stil (als je rechtsom draait natuurlijk).
| | |
| | #53 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Appingedam
| Citaat:
| |
| | |
| | #54 (permalink) |
|
Bij mij heeft het omwisselen van de regelaars (nu zit de phoenix10 op de staart) weinig effect gehad. Ik had openduur een afstelling van mijn gyro gevonden dat ik de heli met veel moeite een beetje in de lucht kon houden. Toen er echter een klein zuchtje wind kwam moest de gyro gaan corrigeren en kwam ik weer bij het oude probleem uit. De gyro overcompenseerd. Hierdoor ging de staart oncontroleerbaar zwabberen met een crash en een hoop gesloopte onderdelen tot gevolg Hopelijk kan iemand me hier mee helpen, want ik begin het nu toch serieus vervelend te vinden. Gooi je er een bak geld tegenaan met de gedachte eindelijk eens fatsoenlijk te kunnen vliegen, geen opgestookte motoren of mixerboard meer krijg je dit gedoe |
| | |
| | #57 (permalink) |
| Iedereen bedankt voor de hulp! |
| | |
| | #58 (permalink) |
|
Mooi dat het gelukt is. Zo zie je dat de aanhouder wint ! Ik denk dat die 75-100% bedoeld is voor het gebruik met een (snelle) servo. Dat je maar 50% nodig hebt is denk ik wel te verklaren: Een motortje met proppeler dat moet vertragen/versnellen zal langzamer reageren dan een systeem met een servo en verstelbare bladen. Hierdoor zal de staartrotor te laat en uiteindelijk te krachtig reageren en daardoor gaan swiepen. In de regeltechniek wordt dit "oversturen" genoemd. . |
| | |
| | #59 (permalink) |
|
Zo'n opgevoerde brushless FP helietje kan nog eens verbeterd worden door de standaard plastic hoofdrotorbladen te versmallen/verkorten en eventueel ook nog verstevigen. Hierdoor wordt het helietje een stuk wendbaarder. Met zo'n FP tje kan je dan behoorlijk raggen ! Sommige zetten er van die kyoso bladen op. Mijn ervaring is dat hij toch wendbaarder is met die verkleinde standaard bladen. Het is wel zo dat de gemodificeerde bladen gevoeliger zijn voor wind dan de kyoso bladen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |