![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2005 Locatie: Alphen aan de Maas Leeftijd: 20
|
Hey allemaal, Paar dagen geleden een Aerohawk gekocht met 2X 2s 1500 MaH Polyquest lipo's. Vliegt leuk, alleen na een paar keer opstijgen heeft hij bij volgas al te weinig vermogen om uit het grondeffect te komen. Duss... de Lipo's zijn volgens mij half dood. Nieuwe lipo's gaat een beetje prijzig worden, dus: Ik heb een microbipe staan die vanwege het slechte weer en de winter die eraan komt niet veel vliegt... Hier zit een typhoon micro 6/3D en tsunami 10 in. Ik wil deze graag omzetten naar mijn aerohawk, maar heb geen zin om een losse staartcontroller en gyro te kopen, want ik wil ook geld overhouden om een keer een CP heli te kopen. Kan ik deze op het mixerboard aansluiten op een of andere manier? Nog een paar vragen: Kun je een Trex vliegen met een typhoon micro 6/3D (mogelijke kandidaat voor een CP) Heeft iemand ervaring met de WALKERA 45? (alias DRAGONFLY 45) http://rc-field.en.alibaba.com/produ...elicopter.html http://hobbyjapan2000.com/store/prod...TNER=593316352 Schijnt een goeie rotorkop te hebben (esky) maar de staartaandrijving (zoom 400) schijnt waardeloos te zijn. Maar ja, dit kun je altijd nog ombouwen naar belt taildrive met een paar onderdelen van de Trex ofzo... Greetz, PCM
__________________ May the aerodynamic forces be with you. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Die Walkera is best een leuk ding maar heeft te weinig vermogen, de rotorkop geeft geen problemen in tegenstelling tot de staartaandrijving. Als je aan het leren bent krijg je veel aandrijfproblemen van de staart. Er schijnt wel een ombouwsetje voor te krijgen zijn. Het is gewoon een kopie van de zoom 400
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
Brushless op een x-in-1 board werd mij zwaar afgeraden, durf niet te zeggen hoeveel werk het wordt. Ik had hetzelfde probleem op m'n Aerohawk met 2S LiPo. Ik dacht aanvankelijk dat m'n motortje het begon te begeven (heb 'm nooit fatsoenlijk in laten lopen, dus de conclusie was dat de kracht van de LiPo 'm teveel werd). Die conclusie werd ondersteund door het feit dat ook de originele NiMH accu's niet voldoende kracht meer konden leveren. Toen een G310 Tuning motor gehaald van Ikarus, maar het probleem bleef. Deze motor is echter beter geschikt voor LiPo's, dus maar meteen 3S erop gezet, en dat bleek een goede combinatie... maar goed, als je toe bent aan een andere zou ik dat geld inderdaad daar aan besteden |
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Gewoon het throttle-PPM signaal van de ontvanger naar de x-in-1 en naar je BL regelaar sturen. Werkt probleemloos. Er staan legio schema's op internet, gewoon ff googelen.
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Wel uitleg Denk dat ik het snap: signaaldraad van throttle kanaal naar het mixerboard en de BL ESC leiden via een Y-kabeltje. Maar welke ESC moet ik gebruiken? Die van het boardje of de BL? En de brushed motor kan ik dus van het boardje afkoppelen? Is het niet erg dat hij zijn stroom niet kwijt kan dan? En de stroomtoevoer kan ik dus gewoon splitsen? Doen ze ook bij heli's met seperates (losse electronica). Greets, PCM
__________________ May the aerodynamic forces be with you. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Wat ik wil gaan doen: BL ESC aansluiten op throttle kanaal. signaaldraad stukje strippen en daar de signaaldraad van de 3in1 aan vast maken. De plus van de 3in1 uit de socket halen en isoleren. Daarna de overgebleven min in de 3in1 socket in de batterij aansluiting doen. Ik wil dus de BEC van de BL ESC gebruiken, de signaaldraad Y-en en uiteindelijk de - van de 3in1 aansluiten op de - van de batterijaansluiting op de ontvanger. Zal dit goed werken of niet? Greetz, PCM
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Het is gebruikelijker om de BEC van de x-in-1 te gebruiken. Minder storing naar verluid. Zo heb ik zelf mijn eerst bl experimenten gedaan en nooit geklooi gehad.
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
OK dan gebruiken we de andere BEC he Nieuw plan: Typhoon 6/3D gaat er toch niet in, wordt waarschijnlijk brushless DIY CD-rom motor kitje van ACW met PHX-10 dat ik nog heb liggen. e.e.a. verschuift van kist naar kist i.v.m. slechte weer en dan kan ik er toch effe niet mee vliegen. Maar met zo'n heli altijd Iemand suggesties voor het wikkelen? 0,32mm draad met 30 turns in delta wikkeling? Of in ster wikkeling? En een hoeveel tands tandwiel is hiervoor geschikt? Heb net m'n laatste staartpropje gebroken Nou wachten tot de nieuwe hier zijn... Greetz, PCM
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Nou, hij zit erin, 15 windingen dubbel 0,32 mm draad. oppervlakte daarvan staat gelijk aan 0,45mm draad. in ster winding. Castle Creations Phoenix 10. Nou, ik had er eerst een 14t tandwiel uit een cd-romspeler op, vloog aardig en wel wat langer dan de stock, maar toch was na een paar minuten weer de kracht niet groot genoeg. Wat toen gedaan, tandwiel met 10t d'r op gezet, en dat vliegt helemaal niet. Te weinig toeren op de hoofdrotor. De PHX-10 geeft al volgas aan, en hij komt nog niet eens van de grond. Hoe moet ik het toerental opvoeren of in ieder geval hem van de grond krijgen? Ik zou ook graag weten hoe je hem geprogrammeerd hebt. Hoop dat jullie oplossingen hebben, Greetz, PCM
| | |
| | #14 (permalink) |
|
@A2pje: Dat is precies de schakeling die ik gebruikt heb! Maar jongens, hij vliegt! Eerst vloog hij niet goed, met sterschakeling (m.b.t. windingen van de motor). Toen even omgesoldeerd (zo gedaan, paar draadjes verwisseld) in deltaschakeling en hij vliegt als een tierelier! Volgas gaat hij lekker snel omhoog. Zit nu een 10T tandwiel op, ga binnenkort ook een 14T tandwiel proberen. Voor nu de groeten en welterusten, PCM
| | |
| | #15 (permalink) |
|
14T tandwiel zit erop, hovert bij halfgas maar boven halfgas gaat hij flink snel omhoog. Tis wel leuk dat je nu met die donkere, kouwe winterdagen lekker binnen kunt vliegen Nou het vliegen nog... ik merk toch wel dat de staart wegdraait en dat dat het moeilijkste is te corrigeren, de rest van het vliegen lukt dan nog wel, dus een HH gyro zou wel leuk zijn... Die uitspraak "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one" klopt wel, maar wat is het met elektro
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |