![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 49
|
Weet iemand wat de schaalverhouding van de lama is. Naast mijn Mini-z Hummer H1 lijkt het ongeveer 1:28, klopt dit? Is er een internetsite waar de maten van heli's te vinden zijn? |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Aerospatiale SA-315B Lama Is eigenlijk een Aloutte II met de motor van een Alouette III Lengte = 12,91 m Rotordiameter 11,02 m Groet, Jan. | |
|
| | #5 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Weer in een ander boekje gesnuffeld: daar staat de Alouette 2 in. Die heeft wel een andere rotor, maar de romp zou hetzelfde moeten zijn. De romplengte van de Alouette II was 9,75 meter, dus zonder bladen. | |
|
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Nog even verder gezocht op internet. Je moet maar even "aerospatiale Lama Specifications" Googelen. Ik kom dan nog verschillende waardes tegen voor de romplengte, maar hij lijkt iets langer dan die van de Alouette II, nl ca 10.28 meter. en dat is mijn laatste bod......... |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2005 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 49
|
Bedankt voor het opzoeken van de gegevens, ik heb zelf ook nog even gezocht. conclusie: Totale lengte : 12.92m romp lengte : 10.28m rotorbladen lengte : 11.02m Na enig rekenwerk is dus de E Sky lama ongeveer schaal 1:28. Past dus mooi bij Hummer H1 (mini-z overland Kyosho). |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |