![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Beste heli vliegers, Ik heb mijn oog laten vallen op de micro heli's, ik heb inmiddels al honderderden topics gelezen over de df04. Klinkt als een leuk beginners modelletje, echter lees ik eigenlijk alleen maar problemen met deze helicopter. Erg onstabiel wat vervolgens resulteert in veel crashes. De DF22e daarintegen is ietsje duurder, maar wel collective pitch. Ik heb een filmpje van "venom night rider" gezien wat gelijk zou moeten staan aan de df22e? Deze heli lijkt stukken stabieler te vliegen dan de df04, wat naast een fijnere vliegervaring ook voor minder crashes zou moeten zorgen? ( hier het filmpje van de venom: http://65.27.114.207/novellahub/vide...anger_heli.wmv ) Op samenkopen is de df04 te koop voor 85 euro en de df22e 100 euro. Een klein verschil dus, kan iemand mij vertellen waarom ik dan niet beter voor de df22e zou moeten gaan? Ik las ook de de df22e een 10,8v nimh accu gebruikt dus de motor en elektronica kan ook meer aan dan de 8,4v van de df04. Nog een laatste vraag over de df04, ik zie op filmpjes nooit iemand lekker mooie rondjes vliegen, maar enkel nose in beetje hoveren en af en toe om zijn as draaien. Deze heli zou toch veel meer moeten kunnen? |
|
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
ik zou toch voor de 04 gaan: veel crashbestendiger, als je met een 22e crasht, weet je bijna zeker dat ie kapot is. een 04 kan veel meer aan. de 22e is misschien iets stabieler dan een 04, maar een goede vlieger houdt hem net zo makkelijk in de lucht. en met een 04 kan iedereen die kan vliegen, net zoveel als met een 22e, behalve dan de 3d. om te leren hoveren ben je met een 04 misschien een weekje langer bezig, maar het is stukken goedkoper uit. als je echt een stabiele heli wil, koop dan een brandstoffer, die blijft wel goed hangen. |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juli 2006 Locatie: Hendrik Ido Ambacht
|
M'n ervaring met de 04 klopt met het beeld wat je er van hebt. Het is leuk om het heli vliegen ermee te leren en hij is zeer crashbestendig. M'n 04 heeft alle martelingen vele malen meegemaakt: met hoge snelheid de grond in boren, bomen, ondersteboven crashen, omslaan tijdens landen, etc. Totale crashkosten in 6 weken: 15 euro... Maar het beestje heeft met de standaard setup niet genoeg kracht om met een beetje wind controleerbaar te vliegen. Echt een zeer groot deel van de crashes komt omdat ik vlieg tijdens weersomstandigheden die de 04 eigenlijk niet aan kan, de heli kan gewoon niet de correcties uitvoeren die ik wil tijdens een windje. Maarja het vliegen is zo verslavend dat ik het toch maar probeer. Bijvoorbeeld rechtsom sturen terwijl de staartmotor tegen de wind in moet blazen, dat trekt hij gewoon niet en duurt er veel te lang over. Landen in gras gaat vaak fout omdat de gigantische tail rotor zich vast trekt in het gras en de heli laat omslaan. Hier is een filmpje van m'n 04 met een flinke vaart. Er stond te veel wind (kracht 3) en aan het eind v/d film werd m'n correctie niet uitgevoerd. Eindigt in een crash in een boom, en zoals gebruikelijk weer geen schade http://files.filefront.com/Dragonfly.../fileinfo.html Maar als beginner heli heb ik er toch veel plezier van gehad, het was bewust aangeschaft als tijdelijke leer helicopter. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2006 Locatie: Torhout(Belgium) Leeftijd: 41
|
Hallo, wel ik ben ook net begonnen met rc heli vliegen(crashen) mijn eerste heli werd na lang aarzelen dan toch de DF 22E ipv de DF 004, wel ik heb het me al serieus beklaagd,filmpjes die op het net staan zien er inderdaad veelbelovend uit maar ik denk niet dat die helis waarmee word gevlogen in die filmpjes recht uit de doos komen maar eerder redelijk werden geupgrade,op de site van walkera kan je ook filmpjes bekijken mijn 22E is intussen een hoopje schroot geworden,kostte maar 129 euro heeft me intussen nogmaals zoveel gekost aan reparatie kosten allemaal door onschuldige tikjes te krijgen,eventjes met de rotorbladen ergens haperen en je kan beginnen repareren,ik moet wel toegeven als hij eenmaal goed was afgesteld kon je er redelijk stabiel mee hooveren, de laatste crash kwam waarschijnlijk door een frequentiestoornis ik weet het niet echt maar toen ik mijn snelheid opdreef bleef hij precies aan de grond genageld maar schoot dan in een mum van tijd 6 meter de lucht in,dat was een genadeslag voor een leek als ik ,het ging te snel om hem onder controle te krijgen en bam met een harde smak terug tegen de beton Ik heb me nu dus een DF 004 Besteld Veel succes met jou aankoop |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Bedankt voor je reactie, dit maakt de keuze voor een df04 een stuk makkerlijk. Ik heb de volgende stelling getrokken: Een df04 vliegt slechter dan een df22e maar is in 'onderhoud' goedkoper waardoor er meer plezier in is te beleven als student. |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 december 2004 Locatie: Ede Leeftijd: 28
|
halloa hier nog een student groetjes Dennis
__________________ Met de MDM-1 fox is de verbeelding aan de macht; denken is doen!!! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2006 Locatie: Torhout(Belgium) Leeftijd: 41
|
Niet iedereen is een natuurtalent Fox Zoals ik al zei had ik waarschijnlijk ook problemen met de elektronica ,maar ik vond de 22E toch te broos om goed te zijn ,het meeste wat er bij mijn 22E stuk ging na een tik of crash waren de servos,flybar connector(te herstellen met M2 boutjes),flybar connector holder en de t-shape holder,de staart is ook al midden door geweest In de buurt is geen walkera dealer dus moest ik ook telkens wachten op onderdelen die ik online bestelde Nog veel plezier met jou DF |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
je bent nu dus overtuigt voor een 04? | |
|
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
Oops, te snel gelezen Nee, ik ben er nog niet helemaal uit...maar ik heb in iedergeval wel gezien dat de onderdelen voor een df22e 2x zoveel kosten als voor een df4. Maar ik neig wel richting een df4, ik hoop er een 2e hands op de kop te tikken. Dan is het verschillen tussen een df4 en 22e een stuk groter |
|
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
buiten de bedragen, zijn de crashes sowieso al heel duur. zoals al eerder gezegd. als je het met een 04 niet meer red, gewoon gas uit en wachten tot ie beneden is. hooguit een kapot gear. bij een 22e niet, omdat dit een CP heli is, veel fragielere onderdelen in een kleine ruimte. waardoor de onderdelen ook weer kleiner en dus breekbaarder zijn. ik weet niet hoe het met een 22e zit, maar als je 1 keer een 04 hebt gezien, kan je er een met je ogen dicht in elkaar zetten.
|
|
| | #12 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Dragonfly #4: http://www.linknety.com/modevideos/demo/zoom.php?id=1 22E Helicopter: http://www.linknety.com/modevideos/demo/zoom.php?id=13 |
|
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 januari 2005 Locatie: Leidschendam Leeftijd: 30
| Citaat:
het is niet zo dat een DF04 slechter vliegt. Het is dat het geheel lichter is, dus gevoeliger voor (zij)wind. Het is echter wel zo dat als je met een DF04 goed uit de voeten kunt, dat je dan met grotere ook kunt vliegen. En omdat je al kennis heb van het vliegen zal je minder crashen.
__________________ [Piccolo V2: flying] [Revo:Running] [Savage:Running] [Ofna CD3 as an bullit] [T-rex: RTF] | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |