![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2004 Locatie: Maarssenbroek
|
Hallo. Ik heb sinds kort een micro heli van Graupner. Nu is mijn vraag eigenlijk dit. In de heli. zit een combi van regelaar,ontvanger en giro in 1. Nu zit dit vastgeplakt voorin de heli. maar naar mijn mening niet helemaal recht. Maakt dit uit voor de werking van de giro dat ie niet helemaal in 1 lijn staat met de staart. Het gaat om het type WP micro 47g met van die twee contra draaiende rotors. Ik heb namelijk ook met een andere gevlogen en die hoefde ik minder te corigeren dan de mijne. Alvast bedankt. Gr.Jos |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Appingedam
|
De gyro sensor "ziet" alleen verdraaiingen. Denkbeeldig kan je een as door de gyro sensor plaatsen waar omheen de sensor die verdraaiing ziet. Nu moet die virtuele as parallel lopen met de rotor-as. Waar maakt niet uit: Al verdraait de heli om de rotor-as bv. 10 graden dan verdraait op elk vast punt op de heli evenwijdig aan de rotor-as 10 graden. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2004 Locatie: Maarssenbroek
|
Oke dank je voor je antwoord. Nu nog iets anders nou ik toch bezig ben. Ik heb dus nu zo'n micro heli. met counter rotating rotors zonder staartrotor. Is dit zoveel anders(makkelijker b.v.) dan eentje met een staartrotor. Ik heb hem enigszins ook gekocht om te oefenen(het gevoel van de controls) voordat ik na de vakantie met een raptor 50 aan de gang gaat(met vlieglessen dan) Ook oefenen op de flightsim doe ik. Ook koos ik eigenlijk voor deze micro omdat ik er meteen al een beetje mee kon vliegen(nogmaals beetje Gr.Jos |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Appingedam
|
Zo'n heli met 2 coaxiale rotoren (klinkt zo mooi) is zonder meer makkelijker te besturen dan eentje met 1 hoofdrotor en een staartrotor. Ik heb o.a. een micro (daar heb ik het mee geleerd) en heb wel eens met een lama gevlogen die veel gemoedelijker is. Of het makkelijker zal zijn via een "gewone" of zo eentje die je nu hebt uiteindelijk op een raptor uit te komen ?? Ik heb zelf een grotere elektro heli en ervaar dat een gewone micro heli meer stuurt zoals zijn grotere broer dan een b.v. een lama. Aan de andere kant... een lama zal je zonder ervaring sneller onder controle krijgen. Ik heb toen gekozen voor een gewone FP micro om het te leren (met vallen en opstaan). Bewust een FP micro; de crash kosten vallen wel mee. Mijn redenering was toen ook dat als ik met zo'n micro kan vliegen lukt het me met een grotere heli ook wel. Vanaf de eerste keer vloog ik de grotere elektro heli zonder problemen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |