![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Betreft die proportional en gain schroef. Weer geprobeerd maar het lijkt alsof het bij mij andersom staat. Namelijk de proportional (dichtst bij de as en motortje stel ik het dansen af. Het heen en weer gaan. Terwijl ik met de gain (het verst van de as en motortje af) het draaien om de as kan regelen. Heel merkwaardig. Ook las ik je keuze voor een langere fly bar ipv kort. Ik zal het een en andere moeten gaan uitproberen. Laatst gewijzigd door Lamav4; 23 september 2008 om 04:33 Reden: aanvulling | |
|
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2005 Locatie: t Gooi Leeftijd: 47
|
Hee, bedankt voor de verhelderende uitleg zat ik net op te wachten. Heb zelf inmiddels een Extreme E-sky, ![]() maar de zou de gasregeling graag op rechts willen hebben, weet iemand hoe je dat fikst ? Moet ik wat veranderen in de zender of liever in de 4in1 ? ![]() Mvg Robin Laatst gewijzigd door Robion; 24 september 2008 om 18:38 |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juli 2008 Locatie: Den Helder Leeftijd: 25
|
geloof dat linker switchje daaro linksonder op de foto omknallen. Tis iig een van die twee.
__________________ //// SPEKTRUM DX7 ~ AIRWOLF ~ KDS-450 FBL T-REX 450 ~ T-REX 600E ~ EDF F-16 & F-35 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 12 mei 2008 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 55
|
Lijkt mij eerder die rode switch. Staat 1 en 2 op en mode-2 is nu geselecteerd. Dus de 1-switch op on en de 2-switch uit. Gewoon effe uitproberen denk ik, let wel op: het gas moet dicht staan anders krijg je geen verbinding tussen zender en ontvanger. Je zal ook nog iets met je sticks moeten doen, de veertjes moeten van de rechterstick naar de linkerstick anders sta je constant op half gas. Paul
__________________ Lama V4; Walkera 4#3B; Walkera CB100; depron Spitfire (100 cm); motorzwever (200 cm) |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Leusden Leeftijd: 58
|
Betse wentelwiekers Ik kan geen antwoord vinden op de vraag waar deze topic mee begint met de vraag van Lamar 2000. Mijn Lama 3 doet het zelfde. Rondjes hoveren. Ik krijg hem niet getrimd. Het ligt niet aan de transmitter omdat mijn andere precies gelijke Lama 3 het niet doet met de zelfde transmitter. |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
dat heet TBE / Pendel - effect. Komt door onbalans of bladetracking. Kijk of de rotoren in een lijn draaien, ofwel dat niet een van de 2 bladen boven de ander uitkomt. Kijk of je Flybar gewichtjes in balans zijn. Ook of de flybar wel recht staat met je rotor, ofwel of de balllink tussen de flybar en bovenrotor wel lang / kort genoeg staat. Anders varieert de richting van de lift van de bovenrotor en krijg je dit. En het kan nooit kwaad om je rotors echt uit te balanseren met wat plakband. Echter als de rotoren niet in balans zijn zou je heli ook moeten schudden. Ik ga er van uit dat het bladetracking is.
__________________ //// SPEKTRUM DX7 ~ AIRWOLF ~ KDS-450 FBL T-REX 450 ~ T-REX 600E ~ EDF F-16 & F-35 Laatst gewijzigd door styreta; 12 oktober 2008 om 16:27 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
haal de bladegrip van de as, en balanceer deze met de rotoren in een lijn op de 2 ballinkjes. Plak dan plakband op de rotor die naar boven steekt tot het geheel waterpas blijft hangen.
__________________ //// SPEKTRUM DX7 ~ AIRWOLF ~ KDS-450 FBL T-REX 450 ~ T-REX 600E ~ EDF F-16 & F-35 |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Leusden Leeftijd: 58
|
Ja dank voor je snelle reactie, Heb de bladen vervangen voor nieuwe van Xtrime van een andere lama V3 Dat was de uitkomst, Je had gelijk onbalans of vervorming van de oude bladen. Ik kan dat nog niet goed herkenen als new bee |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
| Citaat:
De swashplate, in het nederlands de tuimelschijf, is dat ronde ding met diverse uiteinden die op de hoofdas geklemd zit. Dit ding wordt gekanteld door de servo's, wat er uiteindelijk voor zorgt dat je met de heli kunt sturen.
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) | |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 52
|
Zag een truc op rcgroups om de 4in1 te resetten. You did try the recal trick? Unplug motors, turn on TX, with MAX THROTTLE, plugin RX. Let it settle for 30 seconds or so into whatever blinking it's going to do. Then ZERO THROTTLE and that's supposed to set the high and low limits to the THROTTLE channel as the RX interprets them. Is het proberen waard. Bert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |