![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
Hallo allemaal, Ik vraag me af of er op dit leerzame forum ook iemand is die me iets meer kan vertellen over de levensduur van een motor van een Lama V4. Ik heb met de mijne hooguit een uurtje of 5 gevlogen en nu al is de motor van de bovenste rotor op. Vanmiddag draaide de bovenste rotor nog maar één kant uit en plotseling ook dat niet meer. Ik zag een heel klein rookwolkje uit de 4-in-1 unit komen. Ik hoop niet dat ik nu m'n regelaar gefrituurd heb, maar dat zien we later wel weer. Hoe lang gaat zo'n motortje eigenlijk mee? Zijn er mensen met ervaring met de 180 ball bearing motoren van Extreme?Groeten, Willem. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Ik heb geen ervaring met lama's, maar 5 uur is wel wat aan de korte kant... En rookwolken zijn zowieso geen goed teken, dat is doorgaans het teken dat er net iets gefrituurd is Weet je zeker dat alles geheel soepel liep, oftwel dat de motor niet te zwaar belast werd? Heb je hem in laten lopen? Scheelt nl heel erg veel met borstelmotoren succes |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2008 Locatie: Uden. Leeftijd: 18
|
Nou lijkt me raar als de motor al kapot zou zijn, Of je moet hem mishandelt hebben. Zelf heb ik een lama v3 en bij elkaar al heel wat langer mee gevlogen dan 5uur en vliegt nogsteeds geweldig goed. Mischien heb je een maandag ochtend product. Maar waar rook is is vuur. Ik zou als ik jou was de 4in1 vervangen. Mischien doet de regeleaar het niet goed en daardoor de motors ook niet.
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Rook uit de regelaar is meestal een afgefikte FET. Die kosten 90 cent, maar alleen als je ze per 1000 stuks koopt Veel succes, Ton. PS een Amerikaan schreef als onderschrift: Electronics run on smoke. If you let it out, it's broken!
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2007 Locatie: Ommen Leeftijd: 40
|
Jou ervaring klinkt mij bekend in de oren. Ik heb dit ook meegemaakt. Alleen bij mij kwam dit doordat ik zonder canopy vloog. Bij een crash raakte een rotoblad de 4 in 1 controller en deze gaaf daarna dezelfde problemen als jij ook omschrijft. Ik heb van alles geprobeerd, maar een nieuwe 4 in 1 controller bleek de de oplossing. De xtreme 180 motortjes vlieg ik al een hele tijd mee, bevalt gewoon erg goed. Veel extra power! Alleen waneer de koolborstels bijna op zijn, dan is de fut eruit. Koolborstels zijn los te koop bij xtreme, en zijn makelijk te vervangen. Wel heb je een soldeer pistool nodig om dit te kunnen doen. Wel zijn de borstels snel versleten dat is het enige minipunt. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
|
ff google erop los laten dan maar hè.... Check deze maar eens: RZ-400 hier te koop, gebruikt bij deze ombouw. Das er zo maar een zal vast nog wel meer mogelijk zijn. en nu back maar weer....Gr Ferdy
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2007 Locatie: Ommen Leeftijd: 40
|
Je kunt niet zomaar brushless motortjes op je lama bouwen. Brushless heeft 3 aansluitpunten per stekker en de gewone motortjes hebben er 2. Plus je mist een motorregelaar (esc). Degene met die lama met brushless motortjes heeft alleen de ontvanger van de 4 in 1 controller gebruikt. De rest is zelf samengesteld electronica. Als dit zo zou kunnen dan waren er al lang van deze motortjes te koop geweest. Als je verstand hebt van electronica dan kun je wel wat in elkaar bouwen. Maar standaard past dat dus nooit! |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
| Citaat:
Gr Ferdy
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Guest
|
Dit draadje bestaat al een tijdje maar ik wil toch even een reactie geven op de vraag van willem, Citaat:
Verder heb ik in andere threats gelezen dat de standaard (stock)onderdelen van de heli van een niet al te beste kwaliteit is. Tevens heb ik de motor niet ingelopen, Dus ik denk dat ik er niet te veel van moet verwachten. Mijn vraag dan aan andere:"Wat is nou een goed motortje voor de LAMA?" Standaard zit er een FK-180 SH motor op en die worden op het internet echt tegen dumpprijzen aangeboden (10 motortjes voor 8,50 : Ebay) Als ik in de winkel een nieuwe extreme 180 B motor koop dan ben ik 16 euro kwijt (excl. verzendkosten). Is de Extreme 180 B het geld wel waard? En waar staat de B voor in de naam? ik kan me voorstellen dat je twee verschillende motortjes hebt (één linksom en één rechtsom) Maar welke is nou welke? Ik kan dit niet terug vinden in de handleiding. En wie heeft er ervaringen met motortjes voor de LAMA????? | |
|
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
| Citaat:
Het voordeel van de Extreme motoren is dat je de koolborstels kunt vervangen, in plaats van de hele motor. Het voordeel van de Extreme bladen is dat ze meer lift geven en in principe dus een lager toerental kunnen draaien om dezelfde lift te genereren. Ook breken ze veel minder snel. Ik heb nog steeds mijn eerste setje Extremes. (Ben uiteraard ook beter gaan vliegen De A en B in de naam geeft aan of het voor de onderste of bovenste rotor is. Dit heeft niet alleen met de draairichting te maken maar ook met de plaats waar het tandwieltje zit. Mijn advies: bestellen, samen met de Extreme bladen. Is het geld absoluut waard. Groeten, Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |