Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 14 juli 2008, 23:27   #1 (permalink)

Leeftijd: 56
Standaard opvolger van lama v4

Hoi,

Ik twijfel........
Heb nu sinds 4 maanden een E-sky Lama V4 met Xtreme bladen (sinds 3 weken). Ik kan daar in mijn woonkamer (en soms buiten in de tuin, op een windstille avond) lekker mee hooveren en rondjes draaien, maar ik wil meer.

Wat is de volgende stap?????

Xtreme upgrades voor de lama, of.. .. een Walkera 4#3. Ik beoefen deze hobby voornamelijk binnenshuis en heb een woonkamer van 30 vierkante meter. Of misschien nog iets anders......... ???

Paul
Paul56 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2008, 21:25   #2 (permalink)

Standaard

Niemand...................????

Paul
Oud 15 juli 2008, 22:09   #3 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

Het is heel erg moeilijk om voor jou te bepalen wat jou beste volgende stap is. De vraag is of je het leuk vind om binnen en binnen te blijven vliegen. Ik bedoel 30 vierkante meter is voor een heli erg minimaal en een Lama is op een dergelijke kleine ruimte de beste optie.
Betrap je jezelf op het feit dat je buiten vliegen toch erg leuk vind dan zou ik een grotere stap nemen en een CP heli halen, geen Walkera maar pak bijvoorbeeld een Esky King II.

Maar goed zoals gezegt het is erg moeilijk om namens jou te denken, vandaar dat er denk ik weinig mensen reageren.
Ronny is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2008, 22:23   #4 (permalink)
bert b
Guest

Standaard

inderdaad

In een huiskamer zijn je opties nogal beperkt en echt stunten met een heli gaat daar ook niet echt goed
Een cp zou de ideale oplossing zijn.
esky belt cp of king II zijn beide goeie keuzes.
Dan heb je zowiezo minder last van wind en kan je gerust met windkracht 3 of 4 nog vliegen/hoveren.
Best wat oefenen op een simulator voor je vliegt of je zal net al mij heel wat kosten hebben maar eens je hoveren met een cp onder de knie krijgt dan zal je meer fun hebben dan met je lama in de woonkamer, dat verzeker ik je !

groeten
  Met citaat reageren
Oud 15 juli 2008, 22:24   #5 (permalink)

Standaard

hoi Ronny en Bert,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben wel van plan om binnen te blijven vliegen. Ik heb in het verleden enige jaren met zwevers gevlogen, ook bij een club. Maar ik ben iemand met nogal weinig vrije tijd. Je bent met een zwever (maar ook met een heli) sterk afhankelijk van het weer. Het was dus met mij zo dat ik een week vooruit een zaterdagmiddag plande om te gaan zweven en dan was er weer te veel wind. Was het een keer mooi weer in het weekend, dan had ik weer andere afspraken.

Wat ik nu met mijn Lama doe is, als ik 's-avonds om half elf nog even zin heb om te vliegen, dan vlieg ik nog even 2 lipo-tjes leeg en daar had ik veel lol mee. Maar ik ben nu een beetje uitgekeken op de Lama en daarom zoek ik iets uitdagenders (lees een FP).

Mijn vraag is eigenlijk: wat is nog goed te vliegen in een woonkamer en is de overstap van coaxiaal naar FP redelijk te doen of moet ik na 3 dagen opnieuw mijn kamer opnieuw behangen en nieuwe meubels aanschaffen omdat de FP (lees ikzelf) de inboedel aan gort heeft gevlogen.

Paul

Laatst gewijzigd door Paul56; 15 juli 2008 om 22:26
Oud 15 juli 2008, 22:31   #6 (permalink)

jvdl's schermafbeelding

Standaard

Het is heel goed mogelijk om met een FP binnen te hooveren. Het is zelfs mogelijk om voorzichtig heen en weer te vliegen. Maar met een FP wil je gewoon naar buiten. Ik heb in het begin met mijn FP redelijk wat binnen gevlogen, maar als je het een beetje begint te beheersen wil je meer. En dat vraagt om meer ruimte. Ik vlieg regelmatig bij mij achter op een pleintje van ongeveer 30 bij 15 meter. En dat heb je toch wel minimaal nodig.

Voordeel van de heli ten opzichte van je zwever is dus wel dat je op kleinere veldjes/pleintjes terecht kan.

Met een CP kan je ook binnen hooveren, maar idd, als je iets raakt dan kan het wel eens behangen worden Een FP richt, net als de coaxiaal, weinig schade aan mocht het fout gaan.
Oud 15 juli 2008, 22:36   #7 (permalink)

Standaard

Ik heb bij mij achter wel een veldje van 50 bij 50 meter, maar daar spelen vaak wel kinderen. Op jouw pleintje ook neem ik aan. Hoe doe je dat dan, vlieg je daar dan gewoon ???

Paul
Oud 15 juli 2008, 23:03   #8 (permalink)
bert b
Guest

Standaard

zoals ik al zei, paul
met een CP ben je totaal niet afhankelijk van het weer.
Dus als je een beetje tijd hebt om te vliegen en het regent niet is dat al voldoende om heli plezier te hebben.
en die kinderen op dat veldje zouden het ook wel tof vinden mocht je dat doen hoor
wees gerust dat ze allemaal braaf zullen zijn als jij in de lucht gaat
groeten
  Met citaat reageren
Oud 15 juli 2008, 23:23   #9 (permalink)

Standaard

Hoi Bert,

Bedankt voor je reactie.

Ik ga maar eens naar mijn bedje en daar nog een uurtje nadenken over mijn volgende heli.

Als ik kies voor CP dan wordt het toch de HB King II. Bij slecht weer en 's-winters dan maar binnen vliegen met de Lama; die moet ik dan maar eens opleuken met de Xtreme-parts.

Ik heb me overigens verbaasd over de geringe prijsverschillen tussen een Walkera 4#3B (2.4 GHz) en de HB-king II. Ze kosten bijna hetzelfde, maar kijk eens naar het verschil...... De kostprijs van de HBK II moet toch een flink stuk hoger zijn.

Paul
Oud 16 juli 2008, 11:57   #10 (permalink)

Skidz's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert b
met een CP ben je totaal niet afhankelijk van het weer
dat is mij een berg koeie-faeces zeg!

Niet de rotoraansturing maar het gewicht van je heli bepaald de vliegeigenschappen bij wind... Ik heb FP's die met windkracht 5 buiten vliegen, maar ook CP's die met windkracht 2 niet meer leuk zijn!

Verder,als er meer dan windkracht 5 staat is het met een 50er brandstofheli niet meer leuk buiten, dus dat je dan "niet meer afhankelijk" bent is echt onzin... Als je al 15 jaar vliegt misschien, maar als beginner echt niet...

Groetjes,

Ton.
Oud 16 juli 2008, 16:27   #11 (permalink)
bert b
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skidz Bekijk bericht
dat is mij een berg koeie-faeces zeg!

Niet de rotoraansturing maar het gewicht van je heli bepaald de vliegeigenschappen bij wind... Ik heb FP's die met windkracht 5 buiten vliegen, maar ook CP's die met windkracht 2 niet meer leuk zijn!

Verder,als er meer dan windkracht 5 staat is het met een 50er brandstofheli niet meer leuk buiten, dus dat je dan "niet meer afhankelijk" bent is echt onzin... Als je al 15 jaar vliegt misschien, maar als beginner echt niet...

Groetjes,

Ton.
ik heb het dan ook over hoveren, aangezien paul met een lama 4 vliegt zal ie toch wel niet echt veel last ondervinden met een cp buiten..
Paul zal niet direct beginnen hoog en snel en 3D vliegen me dunkt
  Met citaat reageren
Oud 16 juli 2008, 19:04   #12 (permalink)

jvdl's schermafbeelding

Standaard

Ik heb heel veel geluk. Ik woon in een apartement boven een bedrijf. En het pleintje is dus de parkeerruimte achter dat bedrijf (en dus van het bedrijf). Maar mijn schuur staat er ook, dus ik heb er toegang tot. En 's avonds is er dus vrijwel niemand (en zijn de auto's weg). Af en toe iemand die overwerkt Maar die vinden het dan altijd wel erg leuk om te zien. Nog een voordeel: het pleintje is omringt door een 2 meter hoge schutting, waardoor de wind iets minder vat heeft op je heli zolang je laag blijft.

Groet, Joost
Oud 16 juli 2008, 19:24   #13 (permalink)

Standaard

Heren,

Bedankt voor de aanvullingen weer. Maar ja.... ik zit nog steeds met de vraag wat ik dan zal aanschaffen. Mijn eerste idee was een walkera 4#3 een FP van 18 cm lang, zodat ik hiermee in de woonkamer kan vliegen.

Zo'n HB King II is die dan nog boven windkracht 2 te vliegen, want in de huiskamer zie ik dat niet zo zitten. Stofzuigen hoef je waarschijnlijk nooit meer want hij blaast al het stof op de kasten.

Paul
Oud 16 juli 2008, 22:39   #14 (permalink)

FranDaMan's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

In het begin moet je met de King2 niet met al te veel wind vliegen.
Maar gaandeweg als je wat meer ervaring opbouwt kun je met windkracht 3 nog redelijk uit de voeten. Als het nog harder waait moet je gewoon binnen blijven
Oud 16 juli 2008, 23:11   #15 (permalink)

Standaard

Hoi Francis,

Bedoel je met "binnen" blijven: niet vliegen, of binnen vliegen ??? Ik vraag mij dus af of je met een King II nog redelijk veilig in je woonkamer (30 m2, uiteraard niet leeg, maar met de nodige meubels) kunt vliegen.

Paul, enne vast prettige vakantie !!!
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten