![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb sinds kort een eSky Lama v4 helikopter gekocht en deze gedemonstreerd aan een stel vrienden. Die zijn nu ook enthousiast en willen er ook één kopen om gezamelijk te kunnen vliegen. Nu wil ik wel eerst weten of het mogelijk is om (met de standaard uitrusting/kit) te vliegen op verschillende frequenties. Ik zie namelijk nergens een mogelijkheid om een kristal te plaatsen. Weet iemand of het mogelijk is om met meerdere heli's te vliegen in één ruimte, en hoe? Laatst gewijzigd door alteba; 24 juli 2008 om 10:27 |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
dit is mogelijk, je moet dan verschillende kristallen gebruiken. en ik zie ze duidelijk op mijn lama, dus ff goed kijken voor waar ze zitten
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 12 mei 2008 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 56
|
Je zender-kristal zit aan de voorkant van de zender, links onder de linker zenderstick. De frequentie staat erop (bv. 35.050). De ontvangerkristal zit aan de zijkant van de 4-in-1, dat grijze ding met de stelschroefjes voor de gain en de proportional, het ding zit onder je kapje. Als je met anderen gaat vliegen, zorg dan dat zij een andere frequentie hebben. Paul |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Hi Paul en Vinny, Hartelijk dank voor de tips over de kristallen. Ik had al zo'n vermoeden dat alles werkt met verschillende kristallen. Echter kan ik de kristallen op mijn zender niet vinden. Ik heb enkele foto's toegevoegd. misschien kunnen jullie mij aan de hand van de foto's vertellen waar ik moet kijken. Alvast bedankt. ![]() ![]() |
|
| | #5 (permalink) |
|
Ahaaaaaa...... Je heb een 2.4 Ghz versie, ik wist niet eens dat die er al waren voor een Lama. Super !!! Nou die 2.4 Ghz zender/ontvanders gebruiken geen kristallen, ze werken allemaal op de vaste frequentie van 2.4 GHz. Dan denk je nu waarschijnlijk dat je niet met anderen tegelijk op die frequentie kan vliegen, maar dat kan dus wel. Elke zender/ontvanger combinatie hoort bij elkaar en de combinatie gebruikt een soort IP-adres (zoals bij computers). Dit IP-adres wordt door de zender verstuurd, samen met de stuurdata die jij dmv je sticks doorgeeft. De ontvanger herkent het IP-adres en stuurt de servo's aan. Je hebt dus geen last van andere 2.4 Ghz-zenders omdat deze een ander IP-adres meezenden, waar jouw ontvanger niet op reageert. Paul |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Geen dank, Als ze geen 2.4 Ghz hebben, dan kan je ook rustig de 35Mhz-versies bestellen, zorg wel dat die dan op een verschillende frequentie werken (dus bv niet allebei 35.050). Voor jouw 2.4 maakt dat verder niets uit, die "ziet" de 35 MHz-zenders niet. Paul |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |