![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2004 Locatie: Hoorn Leeftijd: 41
|
Ik zou hem gewoon in het midden zetten dan. Wijkt de staart nu erg veel af, probeer het dan met stappen van 2mm ofzo. Komt het aardig in de buurt, dan stappen van ongeveer een 1 mm nemen.
__________________ Reely Firestar, 3x Airboat, Lama V4, Lama Xtreme Gij zult niet stelen, de regering dult geen concurrentie. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
En heel goed opletten welke kant je de proportional regelaar in draait. Als de heli naar links draait moet je de regelaar ook naar links draaien, en andersom natuurlijk Ergens anders staat uitgelegd dat je, wanneer de heli naar links draait, je rechts moet tegensturen. De regelaar moet dan tegenovergesteld aan de richting van correctie gedraaid worden. Maar da's dus hetzelfde En met kleine stappen, zeker wanneer je in de buurt komt. Succes. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2008 Locatie: Rijssen Leeftijd: 27
|
hallo het schroefje van de Proportional kan ik volledig rondraaien (doet mijn lama ook) is dit de reden dat mijn lama om zijn as draait? heb geprobeert hem bij te stellen maar dit werkt niet |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
suc6 | |
|
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2008 Locatie: Rijssen Leeftijd: 27
| jah dat doe ik wel maar het werkt niet meer hij blijft om zijn as draaien kan hem wel tegensturen
__________________ picooz / Esky honeybee FP2 / carson cr-4 / hpi rs4 evo met een R & B motor |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 6 december 2007 Locatie: Veurne (B)
|
De lipo terug opgeladen,rode led is nu groen,nu draaien de motoren,zelfs als de trim en stick op min. staan blijven de motoren lichtjes draaien. Hoe kan ik de motoren doen stilstaan,de stick en trim staan al op het minimum. |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 3 november 2009 Locatie: Zottegem België Leeftijd: 28
| Citaat: Dat is nog eens een post waar ik als beginner iets aan heb zie! Merci! |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
| Een 2.4GHz zender is in tegenstelling tot een 35MHz zender niet storingsgevoelig. Bij 2.4GHz wordt gebruik gemaakt van 79 verschillende kanalen. Bij het aanzetten van de van de zender en de ontvanger worden eerst de kanalen gescand, waarna automatisch een keuze wordt gemaakt uit één van de 79 kanalen. Een 2.4GHz zender is uniek gekoppeld aan een ontvanger. Een ontvanger zal dus nooit signalen van een andere zender verwerken. Een ontvanger zal dus ook signalen van een andere zender verwerken. Daarnaast gebruikt de 2.4GHz zender veel minder stroom dan de 35MHz versie. Een bijkomend voordeel de 2.4GHz zender is daarnaast dat de commando's van de zender sneller worden omgezet in signalen naar de servo's. Bij een 35MHz zender bepalen de geïnstalleerde kristallen het kanaal (de frequentie). Voordelen van een 2.4GHz zender t.o.v. een 35MHz zender zijn: o Hoge betrouwbaarheid omdat interferentie nagenoeg onmogelijk is o Betere prestaties door hoge datatransmissie o Veiliger dan de reguliere 35MHz-frequentie o Laag energieverbruik o Geen lange antennes meer nodig o Geen kristallen nodig, elke zender pakt een uniek kanaal Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
| Citaat:
Dan is het zo dat de gain alleen werkt op je rudder. Da's dus links/rechts op je LINKER stick. De rechter stick (roll en nick) wordt hierdoor NIET beïnvloed. En vol;gens mij moet je de proporional in dezelfde richting draaien als dat je de stick moet drukken om te corrigeren. Staat ook in de handleiding. Voorbeeld: als je heli linksom draait, moet je met de stick naar rechts corrigeren. De proportional moet dan ook rechtsom gedraaid worden. Wel in heel kleine stapjes en telkens de heli opnieuw laten initialiseren. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| afstellen, lama |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |