![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 49
|
Als basis heb ik het Guru-Z class 300 Neon Fiber Frame gebruikt. Hiermee heb ik een tijdje gevlogen met staartmotor. Om de overstap te maken naar snaaraandrijving heb ik een snaar 360t en een snaarpoelie aangeschaft. De tailboommount had ik nog liggen van het Guru-Z frame van de King. ![]()
__________________ Mefisto-09, T-REX 600E/Agusta A-109, Flycat, LR-1A Pogo Laatst gewijzigd door Grey; 2 december 2008 om 23:39 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 49
|
Voordeel hiervan is het feit dat de staartbuis 8mm is ipv 12mm bij die conversionkit. De staart kan dan gewoon met standaard King2 onderdelen worden opgebouwd. De staartservo wilde ik aanvankelijk aan de buis monteren. Echter door het ontbreken van de mounts en het feit dat er onderin het frame al een ruimte was voorbereid voor een servo, heb ik besloten, mede ook met het oog op het zwaartepunt, die servo in het frame te bouwen. Om de accu zover mogelijk naar voren te krijgen heb ik een gedeelte van het King frame gebruikt. ![]() Mijn setup: motor: 1500kV ELE 20-34s lipo: 3s 860/750mAh (himodel/ rhino) motorpinion: 21 tands (tamiya 0,5M) main gear: 140tands (esky) belt gear: 42 tands (guru-z) tail shaft: 11 tands bladen: M24 (kyosho) tail blades: k&b (ingekort) cyclic servo: S-3107(futaba) tail servo: Towerpro SG50 gewicht: 385 gram vliegklaar Laatst gewijzigd door Grey; 2 december 2008 om 23:02 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
|
Ron, Ik heb toch het idee dat je beter voor een losse hh gyro kan gaan. Zover ik weet heb je hier ook geen REVO mixer meer bij nodig, Je zou hem dus kunnen vliegen met je standaard E-sky zender. een e-sky gyro heb je al voor $50,=....
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 48
|
@Grey Die heli komt me bekend voor, volgens mij zie ik die iedere week wel rondvliegen Heel interessant allemaal en misschien ook wel iets voor mijn volgende projectje. Gr. Anton
__________________ If it has wings, I can fly it |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2007 Locatie: Ommen Leeftijd: 40
|
Dat ziet er allemaal goed uit. Ook dat Guru-Z class 300 Neon Fiber Frame. Het probleem is dat ik niks van elektronica weet, nou ja ik weet wel hoe ik alles aan moet sluiten. Maar ikzie mij geen 4 in 1 uit elkaar halen en verbouwen voor bijvoorbeeld een losse HH gyro en start rotor. Het leek mij nou leuk als er een foefje was om gewoon bij de standaard zender en 4 in 1 te blijven. Zo zou het voor een boel honeybee FP bezitters een leuk project worden. Elektronica is voor mij een probleem, frezen en draaien daarin tegen is dat niet. Omdat ik dit thuis in de schuur kan doen. Zou een losse E-sky 6 kanaals ontvanger samen kunnen met een 4 kanaals E-sky zender. Dit vraag ik omdat de FP maar 4 kanallen nodig heeft. Trouwens de heli op de foto die ferdy heeft geplaats heeft momenteel ook een one way bearing op de hoofdas zodat bij een crash een vrijloop ontstaat zodat er weinig tot geen schade ontstaat. @Grey, Je hebt toevallig geen 1 op 1 tekening van dit frame liggen? Ik heb een freesmachine, en één plaat carbon van 1mm liggen waar ik volgens mij net 1 zo'n frame uit kan frezen. Laatst gewijzigd door RonW; 3 december 2008 om 01:06 |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Als je de afbeedling wilt zien: Even de foto eigenschap naar de urrl adresbalk kopieren en op enter en je ziet ze wel. volgens mij kan ik beter de titel van dit topic aanpassen naar FP beltdrive. |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Als je liever je 4-in-1 intact wilt laten kun je iDD beter een nieuwe Esky ontvanger kopen. Die dingen zijn spotgoedkoop. Waar je verder nog op moet letten: normaal wordt een HH gyro aangesloten op 2 kanalen maar dat hoeft niet als je hem ook met de hand kunt instellen. Dan heb je voldoende aan 1 kanaal. De aansluitvolgorde van je ontvanger is dan: 1+2=swash, 3=brushless regelaar, 4=gyro met aan de uitgang daarvan de staartservo.
| | |
| | #24 (permalink) |
|
precies..... e-sky ontvanger heb je voor €14,- RCtechnics Internet Store Dan nog een leuke Gyro en je kan er tegen aan met de standaard zender... De Walkera die ik wil gebruiken is HH maar is niet in te stellen. volgensmij is het deze.. Gyro G010 (HM-036-Z-3 Draaien en freezen is voor mij het probleem, electronica daarentegen niet echt
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
Ik neem aan dat je deze kunt aansluiten op de opening aan de zijkant. Dit is nu de info die ik zoek, nu maar eens een tekening maken voor een frame. Ik zat ook te kijken naar een staartrotor. Xtreme heeft een mooie set. HDX300 heeft ook een mooie staart! | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Klopt... de LIPO sluit je aan op de Electronick SpeedController van je motor, die sluit je aan op je ontvanger en zo heeft je ontvanger ( en dus je servo's ) prik. Je ESC heeft een BEC (battery eliminator circuit ), NOOIT je 2S lipo op de ontvanger aansluiten..... dan krijg je rook Trex 450 staart is ook wel een erg mooie moet passen zo ver ik weet.......en...wow.......... de staatset van de HDX300 is mooi inderdaad
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Misschien kun je ook beter voor een 3S lipo kiezen. De standaard HB vliegt nog wel met 2S maar je hebt dan weinig vermogen in reserve. En na ombouw is het gewicht wel wat toegenomen. Dan is een 3S erg prettig en ook even opletten dat je nog aan te schaffen brushless regelaar geschikt is voor 3S lipo´s. Ik vlieg met een 3S1000 lipo en een 12A FLY regelaar van RCTechnics. Maar die regelaar wordt wel erg warm, dan zit je met een 18A regelaar RCtechnics Internet Store meer aan de veilige kant.
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Jammer dat er niet meer zo'n heli willen bouwen. We zoude dan allemaal een onderdeel voor rekening kunnen nemen waar we goed in zijn! over een frame ben ik nog niet uit maar de hardware onderdelen al wel. xtreme alu rotorkop ![]() xtreme alu swashplate of de alu swashplate van de lama v3 ![]() xtreme wooden FP blades 8 graden zodat er flink wat toeren op de kop kan ![]() xtreme flybar control ![]() xtreme landingsgear ![]() homemade carbon frame met alu parts Hier ben ik nog niet over uit ik vind de HDX300 v3 ook een leuk frame die nog kleiner en lichter oogt dan de compy frames. ![]() 3x hitec HS55 servo Trex 250 canopy ![]() ms composite carbon tailrotor blades. Laatst gewijzigd door RonW; 5 december 2008 om 00:21 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |