![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #153 (permalink) | |||
| Citaat:
Kan je niet even iemand op de club raadplegen ? Misschien dat daar iemand een lader heeft die je even kan gebruiken ...Citaat:
Citaat:
Wat betreft je de link, je kan even in de shop van die man kijken. Wat ook een optie is, hobbycity in China. Erruggg goedkoop Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 27 oktober 2009 om 13:25 | ||||
| | |
| | #154 (permalink) | |
| Citaat:
Had de boom verder niets Hhmmm, hoe herkenbaar ... een aantal jaren geleden leren vliegen (Met vliegtuigen). Prachtige hobby, dus veel oefenen, naast m'n huis ligt een weiland waar ik dan ook veel met "schuimpjes" vloog. Meerdere keren in de boom gehangen, soms zonder schade, soms met een half vliegtuig weer terug ... Ach ja, een ander gaat naar de kroeg ... Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2009 Locatie: Limburg - België
|
1000x dank Menno! Ik heb men lipo gereanimeerd dankzij jouw tip. Ik had hier nog een oude Nimh lader voor gewone batterijen, met ook een inzet voor zo'n rechthoekige 9V batterij. Via kabeltjes men lipo verbonden aan die 9V laadinzet en een kwartiertje laten bijladen. Daarna aan esky lader gehangen en pink-pink, de lipo is terug ah opladen. Zo zie je maar, zo'n forum kan soms super zijn! |
| | |
| | #156 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 25
| Citaat:
BLIJF WEL OPLETTEN !!! hij kan nog steeds beschadigd zijn!!! | |
| | |
| | #157 (permalink) |
|
Hoi, mooi dat het gelukt is Wat wel van belang is, controleer de celspanning even de eerste laadbeurten. Als je de balance-steker van de Lipo met de kontakten naar boven houdt, zie je van links naar rechts de volgende draden. Rood - blauw - geel - zwart. Meet met een multimeter de individuele celspanningen, vooral de eerste laadbeurten en na het vliegen nog even na. Dit doe je door achtereenvolgend de meetpennen tussen rood - blauw en dan blauw - geel en dan geel - zwart te prikken. Pas op dat je geen kortsluiting maakt. Als dit dezelfde waardes oplevert dan is je Lipo idd gered Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 27 oktober 2009 om 15:29 | |
| | |
| | #158 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009
| Handige reanimatie tip idd! Niet dat ik het nodig heb voorlopig, want heb een lipo alarm sinds vandaag. Zeer handig Heb ook m`n alu bladhouder verbeterd dus geen gebroken fibbertjes meer. |
| | |
| | #159 (permalink) |
|
Hoi, wees blij dat ie rond dat voltage een signaal geeft Een volledig geladen Lipo heeft een cel spanning van max. 4,2 V. Maar deze batterijen zijn zeer gevoelig te sterk ontladen, als je in de buurt van de 3V per cel komt is ie vaak al overleden. Jouw Lipo Alert rond de 3,3 V per cel is dus zeker aan de veilige kant Je voorkomt "stress" voor de Lipo op die manier Hierdoor zal je Lipo langer meegaan.Overigens is het aan te raden een computer lader aan te schaffen. Die bijgeleverde ladertjes zijn wel leuk hoor, maar je kan totaal niets aflezen. De op zo´n computerlader af te lezen specificaties zijn van belang om de conditie van je Lipo in de gaten te kunnen houden. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #160 (permalink) |
|
Ik heb voor 17,- een 2e standaard laderset gekocht. Setje waar jij over praat ben ik richting de 100,- kwijt en dan heb ik nog een matige.. Ik kan nu 2 Lipo`s tegelijk laden Conditie kan ook ook gemeten worden met een voltmeter. Edit: geloof best dat zo`n goede lader toegevoegde waarde heeft, maar voor mij nog niet zoveel om 100,- er aan uit te geven. Laatst gewijzigd door Koelkast; 27 oktober 2009 om 22:54 |
| | |
| | #161 (permalink) |
|
Hoi, ja, voor een beetje goede lader ben je inderdaad zo´m 100 euro kwijt. Maar dan heb je wel een goede hoor ... Het is een investering, maar daar haal je wel veel uit Niet alleen dat je kan zien in welke conditie je Lipo pakketten zijn, je kan er ook andere accu's mee laden: pb, nicad, nimh, Lipo, en LifePo a123. Verder kan je de laadstroom zelf instellen en dat kan met de huidige Lipo generatie wel behoorlijke voordelen bieden. Zo zijn er al (budget) merken Lipo's die met 2C geladen mogen worden, hetgeen betekent dat de laadtijd halveert ![]() De betere merken (Hyperion bijvoorbeeld) leveren zelfs al Lipo's die met 5C mogen worden geladen. Dan laadt je dus je Lipo in 12 minuten Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #162 (permalink) |
|
RCEFlyer: Cessna L19 Birddog, DH82a Tiger Moth, Toni Clark Piper PA18, Big Lift, Piper J3 EP, Aero400, X8Pro Heli, Honeybee FP V2 & div. indoorspul Koelkast: HB FP V2 I`ll survive
|
| | |
| | #164 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2009 Locatie: Limburg - België
|
Bij mijn standaard esky lader is, als de lipo volledig is opgeladen, het lampje continu uit ipv continu aan. Batterij spanning is +-12,2V dacht ik. Iemand verklaring daarvoor? (Is zowel bij men 'gereanimeerde' lipo als bij een andere) (Een betere lipo lader zal zich wel opdringen idd, maar ik heb deze heli gekocht om eens te proeven vh rc-heli-vliegen en kan dan ook niet dadelijk in de honderden euro kosten vliegen.) |
| | |
| | #165 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 25
| Citaat:
probeer maar eens met een verse AA alkaline, die geeft ook 1.7 ipv 1.5V | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |