![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #556 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2009 Locatie: Het land van Maas en Waal Leeftijd: 22
|
Heren, Ik heb een vraagje. Mijn Xtreme staartmotor heeft een tikje gehad, en dus liep de staartmotor op 1 punt wat stroever. Ik heb daarom dus een CP3 staartmotor besteld, gemonteerd en uiteindelijk geprobeerd af te stellen. Ik zit nu enkel met een probleempje, want hoe ver ik de proportional ook draai, ik heb zelfts de trim nog nodig (maximale uitslag), en ik moet met de rudder stick tegensturen wil ik de staart recht kunnen houden. Doe ik iets verkeerd? Ik gebruik er de staartrotor van Xtreme op.
__________________ |
| | |
| | #558 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 oktober 2009 Locatie: Wijchen Leeftijd: 43
| Citaat:
Als je de lipo er aan laat zitten hebben je veranderingen geen effect. | |
| | |
| | #559 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2009 Locatie: Wijchen Leeftijd: 43
|
Ik bedenk me net dat de Xtreme prop gemaakt was voor met de klok mee draaien en de cp3 prop is gemaakt voor tegen de klok in draaien. Geen idee of de huidige extreme staart bladen nog altijd voor met de klok mee draaien zijn ontworpen. Anders kunnen we even mijn cp3 propje erop zetten, weet je gelijk het verschil |
| | |
| | #560 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2009 Locatie: Het land van Maas en Waal Leeftijd: 22
|
Dat zal het vast zijn HBFP NL. Ik wist niet dat je hem uit moest zetten. Naar mijn idee deed de proportional inderdaad vrijwel niets. Ik ga het zo even proberen. Edit: Yes, dat was het probleem. Ik wist dit niet :-s Ik draaide het ding beiden kanten op maar het leek inderdaad weinig tot geen effect te hebben. Ik heb de motor hier in mn kamer rustig op toeren laten komen en de staart loopt nu niet weg. Super!
__________________ Laatst gewijzigd door Lochii; 1 september 2010 om 23:42 |
| | |
| | #561 (permalink) |
| Lid sinds: 30 november 2009 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 21
|
Zo na al die wind eindelijk weer eens gevlogen met de Bee. Na mijn Xtreme 380Motor en ReinforcedBlades er op te hebben gezet, en de swash upgrade -> dat is een stuk beter. Vloog het toch wel weer goed, 1 crash: - Alleen de flybar was krom. Hiervoor moet ik nog een Ttrex450 Flybar er op zetten die is het zelfde toch???? Maar goed de crash kwam dus, omdat mijn achter staart vast bleef zitten tussen het gras, nu heb ik iets gevonden en vroeg me af of 1 van jullie hiermee ervaring hebben: Het gaat dan om de titanium SuperBoom Mij lijkt het echt een oplossing voor dit, en het ziet er nog gaaf uit ook. -edit- Zonet is mijn skid afgebroken nadat ik hem een een klein stukje wilde terug buigen. Oplossing een stukje 2,5mm˛ koperdraad beetje kronkelen, er in doen afgebroken stuk er overheen en hij zit. Nog vast ook :P Misschien een tip voor andere
__________________ HoneyBeeFP2 | Walkera 5G4Q3 Airwolf | KDS450-C | Walkera 4G6 Laatst gewijzigd door Dutchstyler; 3 september 2010 om 21:33 |
| | |
| | #562 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juli 2010 Locatie: omg.Sittard Leeftijd: 38
|
Hey mensen, Ik post maar ff een vraagje hier over de FP2.. Gisteren tijdens het vliegen ineens een stuk minder power.. flinke peut gas en de hoogte weten te bewaren. Ruddertrim volledig naar links moeten zetten (staart wilde dus naar links) en toen ging het wel. Na 1 minuut ineens weer volle power, dus snel ook weer trim naar het midden Vanmorgen vanaf start geen power.. bij vol vermogen gaat de heli wel omhoog, maar niet echt super. Trim moet ook volledig naar links om een beetje recht-uit te vliegen. Wie heeft een idee wat het is ? Accu stuk (na 15x vliegen), 4-in-1 stuk ? Wat betekend het oranje lampje in de 4-in-1 (de groene aan de andere kant brand gewoon). Alvast bedankt ! Martijn
__________________ Lama v4, CP v2, FP v2 Laatst gewijzigd door Lamahangen; 4 september 2010 om 11:00 Reden: correctie |
| | |
| | #563 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #564 (permalink) |
|
Ik gebruik altijd oplaadbare batterijen in mijn transmitter, Maar dan geeft hij niet meer aan hoe vol deze nog zijn. Maar als deze nu leeg zijn, dan reageert hij ook heel afwisselend en zit er ook geen power meer in. Misschien is dat het 'Lamahangen'.
__________________ HoneyBeeFP2 | Walkera 5G4Q3 Airwolf | KDS450-C | Walkera 4G6 |
| | |
| | #565 (permalink) |
|
Nee... dat is het Dutch Stylen.. hahahaha, de heli blijft juist NIET hangen zoals ik al aangeef (gebrek aan power) Wat heeft de zender te maken met het hebben van geen power in de Heli... hmz, die logica zie ik niet ! Overigens gebruik ik ook oplaadbare batterijen in de zender.. indicatielampjes werken dan ook prima hoor. Echter zijn accu's maar 1,2 volt ipv batterijen die 1,5 volt zijn en begin je dus al met minimaal 1 lampje minder 'aan'.
__________________ Lama v4, CP v2, FP v2 Laatst gewijzigd door Lamahangen; 4 september 2010 om 18:57 Reden: aanvulling |
| | |
| | #566 (permalink) |
|
Wederom maar een post; Accu heb ik verwisseld.. ter test de 2200 mAh accu van de CP gepakt; resultaat hetzelfde; het ligt dus niet aan de accu. Als ik in de lucht hang en vol gas geef gaat het rode lampje wel aan in de 4-in-1, dus full trotle wordt gedetecteerd. Bij aansluiten van de accu valt me op dat de main motor niet direct werkt.. moest em net zelfs 'aanzwengelen' en toen deed hij het pas. Dus... wie helpt me: is het nou de 4-in-1 of de motor ? Als het dan alleen de main motor zou zijn, hoe kan het dat ik de trim voor de staartmotor volledig naar links moet zetten ? Greetz, Martijn
__________________ Lama v4, CP v2, FP v2 |
| | |
| | #568 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Ik denk ook aan de motor. Als je hem moet aanzwengelen, zijn de borstels beschadigd. Ik heb dat ook gehad met een staartmotor van een Solo Pro. Had soms een zetje nodig. Aantal vluchten later was hij er geweest...
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #569 (permalink) | |
| Citaat:
.Maar goed... Als mijn oplaadbare batterijen op zijn dan zie ik dat dus niet aan dat metertje dat op de Transmitter zit, die geeft namelijk gewoon aan dat hij vol is Dus het zal toch wel ergens met elkaar te maken hebben, misschien heb ik wel een rare zender+ontvanger (of is dit het Dutch stylen , erg jammer) maar het was maar een tip.
__________________ HoneyBeeFP2 | Walkera 5G4Q3 Airwolf | KDS450-C | Walkera 4G6 | |
| | |
| | #570 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2009 Leeftijd: 29
| Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |