![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #706 (permalink) |
| Lid sinds: 20 april 2011 Locatie: Den Bosch Leeftijd: 31
|
De schade is hersteld, een paar setup tutorials doorgenomen, last minutes tweaks en toen was het weer tijd voor een vlucht, deze keer achter op de parkeerplaats. Ik heb de heli iets hoger van de grond gekregen (halve, driekwart meter), maar wat ik ook doe, de heli gaat er vandoor naar links. Ik begrijp dat een rechtsdraaiende roter er voor zorgt dat bij het stijgen de heli naar links wil nijgen. Dit effect verdwijnt zodra je wat meer van de grond af bent, maar wat ik ook probeer met de cyclic, het heeft geen effect. Redelijk frustrerend....:S Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen?
|
| | |
| | #707 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009
| Is alles 'perfect' horizontaal in de kop?
__________________ www.hobbymaniac.com |
| | |
| | #709 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 april 2011 Locatie: Rijssen Leeftijd: 29
|
Hello kikkeraap heb je 4-1 controller box Goed afgesteld? Daar zitten namelijk 2 stelschroeven op De gain en de proportion stelschroef. Als je heliplof op ong een meter Hoogte naar links trek En je kunt hem niet corrigeren draai dan de proportion trimmer iets naar Links ff proberen dus Kijk ook ff op Google naar martin van drie ( leren vliegen met de honey bee fp 2 |
| | |
| | #710 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
De stelschroeven op de 4-in-1 zijn niet voor het corrigeren van naar links trekken van de heli. Met deze stelschroeven kun je alleen een draaiende beweging van de heli corrigeren. Dat doe je met de proportional of met de gain. Als de heli bij het loskomen naar links trekt, moet je dat gewoon met de stick corrigeren. Als het daarmee niet te corrigeren is. moet je link op de servo aan de zijkant inkorten of verlengen (afhankelijk van of de servo links of rechts van de swash zit. Heb 't plaatje even niet voor ogen). Als de servo links zit (gezien vanaf de staart) moet je 'm verlengen, als ie rechts zit inkorten. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #711 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 april 2011 Locatie: Rijssen Leeftijd: 29
|
Ja klopt maar dat was bij mij ook Het geval in het begin dan Toen heb ik ook met de proportion stelschroef Geklooid en walla!! Hij trekt niet meer naar links of rechts Maar goed het kan idd ook aan servo liggen maar volgens mij Had hij dit alles naar behoren staan |
| | |
| | #712 (permalink) |
|
Ik ben alweer een eindje verder. Wat lijkt..... De cyclic doet precies het tegenovergestelde van wat hij moet doen. Geef ik links, dan gaat de swashplate links naar onder (van achteraf bekeken, van de staart naar voren). Is het mogelijk dat ik mijn servo's omplug, of kan ik aan de 4 knoppen onderaan de zender zitten? Ik heb al hieraan gezeten, naar aanleiding van een topic op rcguides.com. Volgens dit topic zou je voor mode 2 de zender iets anders moeten instellen. Dit werkt gedeeltelijk, links/recht werkt, nu alleen de andere helft.
|
| | |
| | #713 (permalink) | |
| Citaat:
Mode 2 is gas en rudder (staartrotor) op links en ailerons en elevator (of roll en nick) op rechts. Niets mis mee dus. Misschien eens wat verdiepen in hoe de besturing van een heli werkt Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #714 (permalink) |
|
Ik heb dat geprobeerd in de woonkamer zo laag mogenlijk Als je beetje oplet kun je zijn bewegingen zien Om zo die 4 knopjes op je zender rechts onderaan goed in te stellen Maar pas op met de throttle knop niet zomaar omzetten het zijn namelijk reverse Switches en als je die zomaar omzet met je throttle stick in mode 2 dus de linkse Stick naar beneden wat normaal is als je heliplof stil staat maar werkt den in eens andersom vliegt je heliplof met een geweld alle kanten op met alle gevolgen van dien Kijk ook eens op Google zoek naar Martin van drie Leren vliegen met de honeybee fp2 het is een PDF je er staat werkelijk alles in Over je machine en kost 5 euro en dan heb je 146 pag vol info alleen over de hbfp2 |
| | |
| | #715 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zal eens hier naar kijken. Thnx voor de tip | |
| | |
| | #716 (permalink) |
|
Je schrijft echter dat bij naar links gaan met de stick de swash links naar onder gaat. En dat is correct. Ik heb zelf ook een FP2. En als ik met de rechter stick naar links ga, gaat de swash links naar beneden. En andersom natuurlijk. Als ik de rechter stick naar voren duw, gaat de swash aan de voorkant naar beneden. En als ik de rechter stick naar achteren trek, gaat de swash achter naar beneden (en ds voor omhoog). Als er bij jou iets adnersom werkt, moet je op de zender de betreffende schakelaar in reverse zetten. Behalve Throttle, want dat gaat problemen geven. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #718 (permalink) | |
| Citaat:
Hoop dat je daar wat aan hebt. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #719 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #720 (permalink) |
|
Zo.... de heli die kan heel wat hebben. Vandaag heb ik eindelijk de Honey Bee van de grond gekregen. Valt nog best tegen om stabiel te hooveren, maar ik denk dat ik iets te veel wel tegen sturen (zo te lezen is dat ook de eerste reactie van een newbie). Anyway de schade tot nu toe is aan het trainingskruis, het plastic plaatje is aan gort, gelukkig zijn er 2 bijgeleverd. Nu de accu aan de lader en wat sleutelen.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |