![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2008 Locatie: Apeldoorn
|
Hallo, ik heb problemen met mijn Lama, als ik hem omhoog trek naar zo'n 75cm hoogte, blijft hij met de neus naar voren toe gericht rondjes draaien op z'n plaats, dus hij draait niet om z'n as, maar vliegt een cirkel van zo'n 50cm, en dit alles met z'n neus naar voren. Hoe kan ik dit afstellen??? Mvg |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Ik wou dat mijn heli's dat deden als ik de knuppels loslaat Probeer het geheel uit te balanceren, dus de rotorbladen qua gewicht met elkaar gelijk maken (per set van 2, onder en boven hoeven niet gelijk te zijn), check je assen, check de balans van de heli zelf deze heli's zijn wat gevoelig op balans... Grote kans dat hier je probleem ligt
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 14 juli 2009 Leeftijd: 39
|
huenca, jazeker kunnen die uit balans zijn. Kijk eens hier YouTube - Fix Pitch RC Heli Blade Balance & Setup Tips Lama CX2 XRB Is niet de beste methode, maar het werk en kost alleen evt. een stukje plakband. Het rondje draaien is het Toilet Boil Effect, is al veel over geschreven hier. Verleng of verkort eens het linkje tussen je bovenste rotor en je stabilisator stang (in of uit draaien) en check ff of je rotor as nog recht is (meestal gaat je heli enorm trillen als deze krom is) Succes en veel plezier met je Lama. wb |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
|
Wat je kunt doen is de balden losmaken en die daarna met een boutje aan elkaar schroeven. Nu pak je het boutje vast en kijkt je of een van beide kanten zwarder is Als zo dan de lichtste met plakband verzwaren Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 12 augustus 2009 Locatie: Apeldoorn
|
Mijn lama V4 had ook hetzelfde probleem, de tips van xlgum zijn erg handig!Mijn blades waren in evenwicht. Na het controleren en extra vast draaien van wat schoefjes bij de assen en het onderste tandwiel was het rondjes draai effect weg. Wat ik nog wel opmerk is dat de staart van de lama een beetje trilt. heb nog niet zo lang de binnenas vervangen door een extended inner shaft van extreme. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
| De gevoeligheid van de gyro. Dat is inderdaad de gain. Probeer het eens met een klein stukje naar de pluskant de draaien
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) Laatst gewijzigd door Taya-chan; 2 maart 2010 om 22:52 |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 januari 2010 Locatie: Mijn kamer <3
| Citaat:
Maar heb ik weer iets , Als de batterij net opgeladen is ga ik vliegen maar als ik vol gas doe brand er een rood lamp dat batt bijna leeg is . Waarom is dat zo ? of is dit normaal | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
| Blijft het lampje continu branden wanneer je vol gas geeft, ook wanneer je daarna je gas weer lager doet, of wordt 't lampje weer groen wanneer je het gas naar beneden doet? Het is namelijk normaal dat je, wanneer je veel van de accu vraagt zoals je doet bij opeens vol gas opengooien, het lampje rood wordt. Dan is de accu nog niet leeg, maar wordt gewoon zwaar belast.
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |