Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 9 mei 2010, 21:59   #166 (permalink)

Indoorvlieger's schermafbeelding

Standaard

Mijn blauwe Protector heeft het "ineens geen power meer hebben en nog maar net boven de grond kunnen hoveren" al weer terug, nadat het eerder spontaan was verdwenen.

Begin nu toch wel ernstig te twijfelen aan de kwaliteit van dit spul. 2 van de 3 Protectors hebben dit probleem al, en Peter Greeny had het al met een Firespy. Ik heb nog gekeken of het een slippend tandwiel kon zijn, maar als ik de tandwielen met de hand blokkeer, slippen de assen niet door als ik aan de rotoren draai. Bij de Protector hoor je het ook gelijk aan het motorgeluid dat er veel minder toeren worden gemaakt, en bij doorslippen zou je eerder een hoger motortoerental verwachten.

Dus of een los contactje, of het is een bug in de firmware van het ding, die zich soms spontaan reset, aangezien het in 2 gevallen spontaan is verdwenen, en in mijn geval ook weer terug is gekomen...

Gelukkig hebben mijn 2 Firespy's er nog geen last van, maar ik zal dat even afkloppen, je weet maar nooit...
Indoorvlieger is nu online   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 09:52   #167 (permalink)

Leeftijd: 21
Standaard

Ik hen miet zo`n mooi ding, maar ik heb zoiets met mijn walkera 5G4Q3 gehad.
Daar stopte het motortje van mijn bovenste wieken er gewoon mee, als ik te veel pitch gaf. Gevolg was dat ik maar net 10cm kon opstijgen en daarna zakte hij gewoon weer.
Wat ik moest doen was een reset. Dat staat hier nog even uitgelegd.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...oplossing.html

Helemaal onderaan.
Hoop dat het voor jouw ook werkt.
Oud 10 mei 2010, 10:39   #168 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de tip. Ik had jouw oplossing al gespot, zie mijn bericht van 8 mei, maar bij deze infrarood bestuurde heli's werkt het helaas niet.
Oud 10 mei 2010, 10:55   #169 (permalink)

Leeftijd: 21
Standaard

Ow sorry niet gezien.
Ik begon bij de laatste pagina, is ook stom maar ja
Wel jammer dat het niet werkt bij die dingen.
Oud 10 mei 2010, 11:20   #170 (permalink)

Standaard

Geeft niet, beter 1 keer te veel dan helemaal niet, het leek immers een nuttige tip. Ik heb de importeur ook nog even een mailtje gestuurd, want als het slijtage is, doet dit zich wel erg snel voor. Ik heb deze Protectors nog geen maand, en heb er misschien 2 keer per dag mee gevlogen. Met 4 minuten per vlucht komt dat op misschien anderhalf uur vliegtijd, dus als er dan al wat stuk is, ga ik het niet eens proberen te repareren.

Het enige wat ik nog ga proberen is de motorlagers smeren met een drupje teflon olie, ik had namelijk het idee dat ik iets meer weerstand op de rotor voel als ik ze met de hand beweeg en een licht schurend geluid hoor, dus metaal op metaal. Ik zie nergens haren of zo, dus misschien loopt de motor wel droog. Die dingen maken immers lekker veel toeren. En anders hoop ik dat de importeur snel een oplossing weet.

Importeur heeft gereageerd met de oplossing om ergens een penlite even aan te sluiten, om te resetten. Procedure is mij niet geheel duidelijk, dus ik heb om toelichting gevraagd. Ondertussen had ik van mijn blauwe S2 het tandwiel van de bovenste rotor verwijderd, en na smeren van de inner shaft weer terug gezet. En toen deed hij het wel weer goed. Maar nu maar afwachten of dat door mij komt, of dat hij zich spontaan heeft gereset, net als een paar dagen terug...

Laatst gewijzigd door Indoorvlieger; 11 mei 2010 om 00:24
Oud 16 mei 2010, 11:56   #171 (permalink)

Standaard

ik had ook dat probleem,ik heb bij www.minihelicopters.nl een mini-x 11cm minihelicopter gekocht en had het ook een vage reset gedaan,deed eerst raar en toen ik hem uit en aan zette deed die weer normaal,daarna nooit meer een storing
maar wel mooi spul..
pascalheli is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2010, 20:28   #172 (permalink)

Standaard

Wat was de reset procedure voor die mini-X? Ik kreeg te horen dat ik bij de Protector S2 een penlite even op de plus en min van de lipo moest houden met de heli uit, maar ik kon me niet voorstellen dat dit effect zou hebben want als de heli uit is, staat er immers geen spanning op de printplaat, dus wat reset je dan? In ieder geval werkte het niet. Dus ik ben benieuwd wat bij jou "die vage reset procedure" was.
Oud 17 mei 2010, 15:30   #174 (permalink)

Standaard

Dat is een leuke micro. Heb je ook de filmpjes op Youtube ervan bekeken? Knap dat ze zoveel techniek in zoiets kleins kunnen stoppen. Hij lijkt wel wat op de Firespy, die is ook zo klein, en vliegt door zijn lage gewicht meer dan 10 minuten. Die miniX zou dat ook moeten kunnen halen, lijkt me.
Oud 17 mei 2010, 21:03   #175 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indoorvlieger Bekijk bericht
Dat is een leuke micro. Heb je ook de filmpjes op Youtube ervan bekeken? Knap dat ze zoveel techniek in zoiets kleins kunnen stoppen. Hij lijkt wel wat op de Firespy, die is ook zo klein, en vliegt door zijn lage gewicht meer dan 10 minuten. Die miniX zou dat ook moeten kunnen halen, lijkt me.
Na jaren van spuitgieten heeft metaalbewerking China bereikt. Wellicht binnenkort ook de eerste FP in MiniX-outfit voor een paar knaken
Flying Bastard is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2010, 22:03   #176 (permalink)

rcdaan's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Ik heb zo'n vierkanaals coaxiale gekocht met het idee om een beetje feeling te krijgen met de echte besturing zeg maar... heeft dat klote ding de cyclic en rudder omgedraaid.. grrr, dus had ik de zender open geschroeft en de draadjes van de besturing omgesoldeerd. Dat werkte opzich wel maar nu was links/rechts omgedraaid, net de verkeerde kant op dus... en dat wist ik niet op te lossen helaas, heb de boel maar weer terug gesoldeerd.... maar achteraf gezien een beetje miskoop want de besturing is echt super tam, er gebeurt nauwelijks wat als je cyclic gebruikt. Maarja, verder wel geinig dingetje voor in de huiskamer.

Laatst gewijzigd door rcdaan; 17 mei 2010 om 22:17
rcdaan is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2010, 22:07   #177 (permalink)

Standaard

De Nine Eagles Solo Pro is een FP en weegt maar 27 gram. Nog niet zo klein als de MiniX maar het komt in de buurt.

@rcdaan: Welke heb je?
Oud 17 mei 2010, 22:32   #178 (permalink)

Standaard

Heb maar even snel paar foto's gemaakt... het zijn van die vage Chinese merken...

Click the image to open in full size.

En deze had ik er ook nog bij gekocht;

Die witte had geen usb lader maar ik kreeg er eentje los bij die rode maar er zat er ook al een in de doos van die rode. Ik heb de laad stekker afgeknipt van de zender van die witte en aan die extra usb kabel/lader gesoldeerd. Nu kan ik ze bijde via usb opladen, stuk beter!

ohhw die rode koste 40 euro en die witte 20 (zwarte markt beverwijk)

Laatst gewijzigd door rcdaan; 17 mei 2010 om 22:34
Oud 17 mei 2010, 22:48   #179 (permalink)

Standaard

Het kan aan mij liggen maar ik zie geen tuimelschijf, dus het is geen echte 4 kanaals. Kan de linker knuppel alleen maar naar boven en naar beneden, of ook naar links en rechts, net als de rechter? Ziet er vrij vaag uit.
Oud 17 mei 2010, 22:52   #180 (permalink)

Standaard

De linker knuppel kan ook naar links en rechts...

Laatst gewijzigd door rcdaan; 17 mei 2010 om 23:05
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten