![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Hoi, afgelopen weekend op de Heidedagen (Jupiter Venlo) een helietje meegenomen, of liever gezegd vier Er stond een Duitser met een kraam met heli's, er waren verschillende soorten te koop. Echt tegen leuke prijsjes ... Ik wilde er eentje voor mīn zoontjes meenemen, maar vond het zelf ook wel geinig Later een dealtje gemaakt voor drie kleintjes en een wat grotere heli. Paar plaatjes: ![]() ![]() Helietje ziet er leuk uit, redelijk netjes afgewerkt. Is opgebouwd met een alu frame(pje). ![]() ![]() Gelukkig ook al een site gevonden waar reservedeeltjes worden verkocht Specs: Afmetingen:195 x 45 x 95 mm Rotor diameter: 173 mm Lipo: 3,7V / 130mAh IK heb 'm nog niet gewogen, dus dat volgt nog. Ding wordt geleverd met een infrarood zendertje en is 3 kanaals. Opladen gebeurt via een USB snoertje aan de computer / laptop of via de zender ala Silverlit. Zendertje kan op A,B of C worden ingesteld, zodat je met meerdere tegelijk kan vliegen. Verder zit er in het setje een setje reservebladen, het eerder genoemde USB kabeltje, twee rotorbladen voor achter en een schroevendraaiertje. Als het een beetje wil vliegen met de komende indoordagen, bestel ik bij Hobbycity een paar extra Lipootjes. Wordt wel even solderen denk ik ... Leuk filmpje. Linkje naar een topicje op RCGroups. Nog een uitgebreid topic op rcg. Er schijnt zowel een versie met als zonder gyro in omloop te zijn, ben er nog niet achter welke ik heb Vandaag even gevlogen met het ding, dat is wel weer even wat anders dan vliegtuigjes. Maar het ging heel aardig. Op het 1S130mAh Lipootje vlieg je ongeveer een 5-6 minuten. Laden met het USB kabeltje duurt ongeveer 20 minuten. Het toestelletje is redelijk stabiel, de eerste die ik in gebruik heb genomen heeft wel de neiging linksom te draaien. Het infra rood zendertje heeft geen trims, dus dat betekent constant bijsturen. Het hooveren gaat al aardig, rondvliegen is nog wat lastig, maar oefening baart kunst. Leuk ding voor het a.s. indoorvliegen. Ik zal vanavond eens wat detailfotootjes schieten. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 15 september 2009 om 16:44 | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2005 Locatie: Wassenaar Leeftijd: 44
|
Dat is leuk. Heb een gele, deze komt van de zwarte markt in beverwijk. Zou jij het linkje kunnen plaatsen waar de resereve onderdelen vandaan komen ? Heb al een rotorblad gebroken. Alvast bedankt. |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hoi, @Marco, ze vroegen 25 euro, maar na een beetje onderhandelen over drie stuks heb ik er 20 euro voor betaald. (2 x geel en 1 x groen) @Kninjeba: haha, leuk Daar verkochten ze voor 16 dollar crash-packs. 2 sets bladen, complete hoofdas en twee rotorblaadjes voor achterop. ![]() Linkje naar helipal.com staat hier. @Silversurfer: mooi plaatje Ik heb bij de eerste dat ie erg linksom wil draaien. Dus je moet continue tegensturen, kan ik daar nog iets aan doen ? Zendertje heeft helaas geen trims. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 14 oktober 2009 om 18:04 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hebbes Moest ff zoeken met google, maar geduld werd beloond. Wel makkelijk om het linkje hier te hebben, raken we het niet meer kwijt. De site heet helipal.com. Hier een directe link naar het crashpack. BTW: het schijnt dat op ebay ook losse onderdelen te koop zijn. Mocht iemand adresjes vinden, plaats ze dan ook even hier. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 september 2009 Locatie: Nijmegen
| Citaat:
Ook de mijne had wat afwijking. Ik heb de staart rotor wat naar links gedraait. Dit vond de constructie niet leuk en het vliegt naar mijn idee wat beter en ook sneller. Ik heb onlangs ook dat horizontale staart stukje verwijdert, en nu vliegt hij nog sneller in zijn 2 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2009
| Ik ken die dingen niet maar je zou eens kunnen spelen met een regelbare weerstand voor de achter rotor. Als die achter te snel draait kan je hem met de regelbare weerstand (of vaste weerstand = try and error) langzamer laten lopen. loopt ie te langzaam dan zou je eens kunnen kijken of er ergens al een weerstand tussen zit en hiervoor een kleinere waarde nemen.
|
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hoi, ik begrijp wat je bedoelt, maar dat zal denk ik niet helpen. De staartrotor werkt alleen om voorwaartse of achterwaartse snelheid te verkrijgen. EDIT: Zendertje blijkt wel trims te hebben Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2009 Locatie: Nijmegen
|
Okee nu begrijp ik ook beter wat jij bedoelt. Mijne ging idd alleen bij gas geven te veel het hoekje om. Ik heb btw trim wieltjes boven op de remote zitten waarvan bij mij alleen de rechter functie heeft, dat bedoel je vast ook niet Succes met de zoektocht naar de oplossing Grappig te zien dat er voor een zelfde product diverse dozen worden gebruikt. Mijn Vmax zat weer in een heel ander doosje. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Hoi, die trims bedoel ik wel Ik wilde het zendertje al openschroeven om te kijken waarom die ene niet werkte, maar dat hoort zo begrijp ik Ik heb inmiddels al even op hobbycity rond zitten kijken, daar hebben ze kleine Lipootjes, Samen met een JST kabeltje kan je dan de Lipo verwisselbaar maken. Voor de prijs hoef je het niet te laten ![]() Lipootje (kosten $1,99, helaas niet op voorraad ![]() Linkje naar Lipootje op hobbycity. Kabeltje om Lipootje verwisselbaar te maken (kosten $ 0.79): ![]() Linkje naar kabeltje staat hier. Kabeltje doorknippen en female stekkertje aan aansluiting heli solderen. Male stekkertje aan meegeleverd Lipootje solderen en klaar Zo kan je wat langer vliegen en dat is ook wel leuk natuurlijk ! Grtz, Menno
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 37
|
Heb zo'n kleintje ook gekocht incl. verzending via EBAY voor 15 euro. met metaal frame. eBay Store ? Senior334 Online: Search results for.
__________________ Imagination is more important than knowledge. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hoi Noah, kijk, dat is een nog betere prijs Die dingen worden onder meerdere namen verkocht heb ik al gezien. De laatste versie is iets duurder, maar die heeft een gyrootje. Volgens het topic op RCG werkt die heel aardig. Grtz, Menno
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Hee Menno, ben heel blij je hier weer te zien.
__________________ Vriendelijke groeten diy motor tips Drive Calculator diy motor group Cumulus MFC |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hee Ron, dank je Ik ben weer een beetje aan het opkrabbelen. Afgelopen weekend naar Venlo geweest, helemaal stuk, Wel lekker gevlogen en heel erg goed geholpen door m'n clubmaatjes, onder andere John van Eldijk jou ook wel bekend Grtz, Menno
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |