![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: Omgeving Beverwijk Leeftijd: 49
|
Heeft iemand hier op het forum bij toeval de Big Chinook van Syma, de S022 (niet z'n kleine broertje, de S026). Ik weet het is een 3 kanaals helicopter. Ik heb hem sinds afgelopen vrijdag en dat ding vliegt erg goed. Voor een 3 kanaals heli is het een heel leuk ding om te zien. RC711.com: SYMA S022 Tandem 3ch RC helicopter RTF with Lights Ik ben benieuwd of er hier meerdere mensen zijn die die ervaring ook hebben. Gr, Henk |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
een vergelijkbaar toestel koop je voor 40 euro (dacht ik) bij de intertoys, is van revell EDIT: hier is hij 50... http://kinderen-speelgoed.aanbodpagi...ikopter-revell
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog Laatst gewijzigd door BadBert; 16 november 2009 om 09:59 |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb hem besteld op Ebay, daar kost is omgerekend, incl. verzendkosten ongeveer 40 - 45 euro. Ik wilde deze graag omdat ik z'n kleine broertje (S026) ook heb en hun vlieggedrag is erg leuk. | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
De S026, die heeft ook een 3 kanaals infrarood zender maar laadt zich op via een adapter i.p.v. via de zender. Ik heb de S026 gekocht op de Zwarte Markt, daar kost ie ongeveer 20 euro. Laatst gewijzigd door Heli freak; 16 november 2009 om 14:23 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2009 Locatie: Assen Leeftijd: 56
|
De Revell Chinook is iewat sloom om te vliegen Ook gaat hij wel eens kapot - maar niet van crashes De Syma S022 is wel een zeer leuk vliegend degenlijk helitje Wel is de lipo na een tijd versleten De motortjes van de (sloop) S022 passen in de E-Flite MCX , dus zo maakt hij zich goed betaalt Met de S026 heb ik nog geen ervaring Michel |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
De Syma S022 vliegt idd erg leuk. Hij is ook snel, draait erg snel om z'n as etc. Als de accu slijt dan is er altijd wel een spare accu te krijgen, de spare parts heb ik inmiddels al bij een paar webwinkels gevonden. Ikzelf vind de Chinook als RC helicopter 1 van de mooiste heli's. Maar ik vlieg met net zoveel plezier met m'n HM 5G6 en HM 4#3B |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2010 Locatie: Zutphen Leeftijd: 52
|
Yep, ik heb er onlangs ook een 022 op de Utrechtse bazaar gescoord gloedjenieuw voor 25 euro. Ik heb de 2 witte leds in de turbines verplaatst naar onderzijde cockpit waar de eigenlijke landingslichten horen te zitten. Verder heb ik naar authentiek voorbeeld ook nav lights aangebracht. De mogelijkheden hiervoor zijn aanwezig aangezien er 2 led stekkeraansluitingen op de ontvanger zitten. Aangezien rode leds niet in serie te schakelen zijn met witte of groene is dit een hele mooie voorziening. Op 1 socket de rode leds, op de andere de witte en de groene dus. Voor de knipperende rode net achter de achterste rotor heb ik een blauw/rode knipperled gebruikt uit een goedkoop helitje die al kaduuk was. Als je die in serie schakelt met de andere rode knippert alleen rood en doet blauw niet mee. Precies wat de bedoeling is dus. Sterk ding verder die een aardig stootje kan hebben. Wil je hem netjes houden dan vlieg je er natuurlijk mee zoals het hoort. Laatst gewijzigd door Bluebird59; 25 november 2011 om 11:57 |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Overigens nog een vraagje: Hoeveel mAh is eigenlijk de originele LiPo? Nog geen 10 min. vliegtijd vind ik toch wat aan de matige kant. Er bestaat in ieder geval verwarring over want die staat her en der voor zowel 600 als 800 mAh aangegeven. Ik heb er nu een van mijn Lama V4 (800 mAh) ingezet, die iets langer is maar echter prima in het vak past, en die blijkt het duidelijk langer vol te houden...... |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juli 2011 Locatie: Heerenveen. Leeftijd: 13
|
waarschijnlijk ligt het aan mij ik kan meestal maar 5 minuten vliegen. Ik heb geen ervaring met chinook helicopters maar ik vind het best lang. Groeten, Wytse Willem.
__________________ Einstein is ook klein begonnen DH 9053, HoneyBee V2, Nine eagles solo pro, JXD 335, KDS 450s in aanbouw. |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 september 2011 Leeftijd: 26
| Citaat:
10 minuten is wel veel hoor. | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Laatst gewijzigd door Bluebird59; 26 november 2011 om 10:53 | |
| | |
| ||||||