![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2008 Locatie: Raalte Leeftijd: 18
|
Dankje, ik ga even kijken wat het word En ik vind 'm nog best aan te raden als beginnersheli. Wel zeker een trainingssetje bestellen met een trainingskruis. Ik kan nu, naar 5 accu's leeg te hebben gevlogen, toch op een 20 cm van de grond hooveren
__________________ Walkera CB100 - HK450 V2 Mijn BuddyCodes van HK: http://hk.rc-international.info/swarm/cybot12999 |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
Dag 3, en ik kan eigenlijk gewoon vliegen. Wel met de staart naar mezelf toe natuurlijk. Ook even een trainingskruis eronder bevestigd zodat ik me nog niet hoef te focussen op de landing. Eerst maar eens fatsoenlijk vliegen
__________________ Walkera CB100 - HK450 V2 Mijn BuddyCodes van HK: http://hk.rc-international.info/swarm/cybot12999 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2005 Locatie: Den Haag (lid GMVC) Leeftijd: 39
|
Goed bezig. Besef wel: hooveren is iets heel anders dan rondjes vliegen; je bent er nog lang niet!
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2008
| Citaat: Heb er geen trainingskruis bij besteld (was niet op voorraad). Had ook de Lama V4 gehad, dus was al wat bekender met de besturing.
__________________ Vario Evolution S, Vario Benzine trainer icm Futaba T12FG; |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2006 Locatie: Holland Leeftijd: 41
|
Inderdaad........................ Hoveren met en heli (welke formaat dan ook) of daadwerkelijk rondvliegen zijn 2 heel verschillende zaken......... Probeer maar eens van het altijd Tail in vliegen (staart naar je toe) te proberen vliegen met de heli Side in.( dus de heli met zij-aanzicht naar je toe.En dan ook nog eens de linker EN rechter zijkant van de heli) Dan wordt het al wat lastiger. En dan................Nose In vliegen. Dus neus van de heli naar jou toe gericht. Kan je verzekeren dat zoiets voor de eerste keren ( en vaak erna nog) je hersenen kan laten frituren............... Ja, zelfs met een Micro heli. Dan het daarwerkelijk rondvliegen met een Micro heli binnen. Vaak komt het aspect 'beperkte' ruimte er dan bij kijken. Een heli vliegen is al lastig en dan ook nog eens een heli binnen een bepaalde ruimte niet tegen de muren aan te doen vliegen kan knap lastig zijn. Met hoveren gaat dat vaak nog wel goed in de gemiddelde woonkamer. Maar met echt rondvliegen zoals cirkels en achtjes............................ De vaak grotere heli's vliegt men buiten mee. Daar is vaak veel ruimte voorhanden om een grotere heli uit lastige moves te redden.Maar met zelfs een Micro heli binnen vliegen in een beperkte ruimte is erg lastig. Vooral het moeten 'inhouden' van je bewegingen op je sticks van de zender zijn echt noodzaak dan. Ik ben erachter gekomen dat heli vliegen echt oefenen, oefenen en nog eens oefenen is. Veel vlieguren maken en je eigen heli leren kennen. Ik durf te zeggen dat zo progressie wordt gemaakt. De CB100 is (ondanks dat ik em niet heb) echt een goed toestel om mee te leren vliegen. Mijn HM4#3B Double Brushless is iets kwieker en lastiger om in toom te houden. Maar ik weet zeker dat als men met een CB100 begint te leren vliegen, de stap naar elke andere heli daarna stukken kleiner is, dan dat men zou beginnen met een Coaxiaal. Vr Gr Erwin |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Bedankt voor de tips allemaal. Wanneer kan je eigenlijk zeggen dat je echt kunt hooveren? En de meest logische stap daarna zijn side-ins? (Althans, dat maak ik op uit jou verhaal)
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2006 Locatie: Holland Leeftijd: 41
|
Graag gedaan. Tja.........wanneer kun je echt zeggen dat je kunt hoveren............. Dat zal voor een ieder wel anders liggen denk ik. Kan je wel mijn versie geven..........: Ik heb vroeger het helivliegen geleerd met behulp van een walkera HM004. Lastige rakkert. Begonnen met hoveren. Ik vond dat ik goed kon hoveren op het moment dat ik de machine met elke lading van het Lipo pack (zo'n 8 minuten) de heli strak binnen de vierkante meter binnen een hoogte van 2 meter kon laten hoveren. Daarna het Side In vliegen oefenen. Merkte dat met de linker zijde van de heli naar me toe , dat makkelijker ging dan met de rechterzijde. Daarna Nose In oefenen. Maar dat valt echt tegen. Ik vloog nog eerder cirkels en achtjes dan dat ik dat deed met Nose In vliegen. Maarja, gewoon veel oefenen en dan komt het echt goed. Vr Gr E |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Als je goed kan hooveren, begin dan met zijwaarts heen en weer bewegen, waarbij je de hoek steeds groter maakt. Uiteindelijk vlieg je dan van links naar rechts (en andersom), maar de heli vliegt dan wel recht vooruit.
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2009 Locatie: Ede Leeftijd: 33
|
Ha die ZamBeZi, Heeft de lama toch te weinig uitdaging Maar moet zeggen, zo'n CB100 lijkt me ook wel wat. Toch wat rustiger in de woonkamer als de 4#3B.
__________________ Picooz, Walkera 4#3, 4#3B V2, Mini Zoom EP 100 3Blades, KDS 450s, Copterx 450AE V2 in opbouw |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
B.t.w.: de kop van de CB100 is probleemloos op de 4#3B te zetten; 'zijn al kitjes voor te koop...
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 Laatst gewijzigd door ZamBeZi; 1 januari 2010 om 19:35 | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Even vraagje over LiPo's. De heli komt standaart met een 500 mAh accu. Ik wil graag een 600 / 700 mAh accu aanschaffen. Kan ik deze dan gewoon plaatsen in de heli? En daar moet natuurlijk een nieuwe oplader bij, welke is aan te raden voor 1 cellen? En een liposaver, die bestaan niet voor 1 cellen?
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Citaat:
Waarom eigenlijk groter en niet gewoon 1 of 2 originele lipo's er bij? Als je nu minder dan 5 minuten kan vliegen, moet je de oorzaak normaliter niet bij de lipo zoeken; meestal ligt het dan aan de stekkertjes die steeds slechter de stroom doorlaten; vervangen door Microdeans is dan de oplossing.
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 | |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
| Citaat:
Passen perfect. Zijn net zo groot als de standaard 500 mAh. Voor de prijs hoef je 't niet te laten. 700 mAh weet ik niet... Zijn die er dan ![]() Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |