Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > FPV (First person view)

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 augustus 2010, 19:17   #16 (permalink)

SanderFPV's schermafbeelding

Leeftijd: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baggus Bekijk bericht
Tja, ik had eerst EzOSD besteld, en daar de halve zomer op gewacht.
Uiteindelijk maar mijn bestelling gewijzigd naar EagleTree, maand later was EzOSD weer leverbaar.

Gelukkig heb ik tot nog toe geen problemen gehad met mijn EagleTree spul.

Je had ooit een post geplaatst met wat close-ups van BlackStorkOSD waarop duidelijk te zien was dat de hardware (of iig de current sensor) troep was.
Zou je op zo'n manier ook eens kunnen onderbouwen waarom EagleTree hardware inferieur is?
Software is uiteraard closed source dus "onder de motorkap" kijken zal lastig zijn.

Misschien kan je me dan overtuigen alsnog over te stappen op jouw spul :P
Tsja, ik denk niet dat 't aan mij is om een waardeoordeel te vellen over Eagletree apparatuur. Doe ik dat wel dat wordt dat toch uitlegd als zijnde 'commercieël belang', want ik ben natuurlijk niet geheel inpartijdig.

Echter, om jezelf een beeld te vormen zou ik eens de Eagletree topics doorlezen op RCG en dan eens de EzOSD topics. Je realiseert je dan al snel dat de EzOSD feitelijk geen problemen kent en ook nooit gekend heeft, terwijl er op iedere pagina van ieder Eagletree topic wel iemand is die e.e.a. niet werkend krijgt omdat b.v. de software niet doet wat deze hoort te doen.

Deels is dit te wijten aan het feit dat de ontwikkelaars bij Eagletree zelf geen FPV vliegers zijn, alles wordt dus vanachter het bureau in elkaar gezet en geprogrammeerd, in feite is de klant bij Eagletree beta tester, dit blijkt wel uit de vele problemen met Eagletree apparatuur. Ikzelf maak vrijwel dagelijks testvluchten en het is mijn eer te na om een product op de markt te zetten waar nog kinderziektes in zitten of wat nog in beta fase verkeert.

Het is mijn streven om de klant van ImmersionRC producten een 'set and forget device' aan te bieden. Oftewel iets wat je installeert en aanzet en wat vervolgens altijd betrouwbaar functioneert. Zo'n product zou ik zelf namelijk ook willen kopen, niet een product waar nog de nodige haken en ogen aan zitten.

Betrouwbaarheid is hier essentieël omdat je anders niet met vertrouwen kan vliegen omdat nooit zeker is wanneer (een deel van) je apparatuur kuren gaat vertonen. Dergelijke situaties zijn met Eagletree apparatuur legio gezien de >1000 pagina's tellende support topics op RCG.

Kortom, een waardeoordeel moet je mij niet vragen, een verkooppraatje evenmin omdat ik vind dat een goed product zichzelf verkoopt. Ik zou even de moeite nemen om de diverse topics op RCG door te nemen, dan wordt vanzelf duidelijk welk OSD de minste problemen in gebruik en installatie heeft en altijd betrouwbaar functioneert. Staar je ook niet blind op features, zeker wanneer 't gros ervan niet functioneert zonder een aantal strenge randvoorwaarden (b.v. een RTH die alleen functioneert met een zelfstabiliserende kist in rustig weer).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
SanderFPV is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 00:41   #17 (permalink)

Standaard

Heren super al die reacties!! Maar hoef ineens niet meer te kiezen, heb inmiddels mijn EzOSD binnen Is idd een vreselijk eenvoudig ding, kon hem zonder handleiding en soldeerbout zo inbouwen. Wel wil ik later alle bekabeling op de benodigde lengte gaan aanpassen.

Vanavond gelijk maar een testvlucht gemaakt en dat ging heel lekker, erg fijn om niet steeds de grond hoeven te observeren om te zien hoe je terug moet vliegen. Maar stuit echter ook gelijk op een probleem, vanaf 450 a 500 meter krijg ik continu last van glitches en boven de 700 meter is rechtuit vliegen niet meer mogelijk, de servo's slaan dan volledig op hol en moet ik de antenne rechtop hoog in de lucht steken om nog terug te kunnen vliegen.

Ik gebruik een Corona RP8D1 met een TW-FSM (Synth) module in een T9CP super.

Neem aan dat je met deze combo toch wel meer dan een kilometer zou moeten kunnen halen ??
Dave1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 08:44   #18 (permalink)

wiebe's schermafbeelding

Standaard

Waar heb je je ontvanger geplaatst ??
En sommige ontvangers vinden een synt module niet fijn .

Groeten Wiebe.
Oud 26 augustus 2010, 13:16   #19 (permalink)
Banned

Standaard

Ontvanger draad DIRECT uit de bodem laten hangen..en failsave UIT!!!!

Ik heb met mijn RP8D1 en een FF7 2,2km gehaald. Ja echt echt waar
ramsus42 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 18:36   #20 (permalink)

Standaard

De failsave staat al uit, deze tip heb ik al eens eerder van je gelezen. Bedankt nog daarvoor

Maar de antennedraad los laten hangen, komt ie dan niet in de prop bij een roll of looping ??

Het lijkt er op dat het geen interferentie is met de videozender hoewel deze niet ver van de ontvanger vandaan zit heb ik er ook met de videozender uit last van.

Wow 2,2km!! was dat met een kristal of synth zender ?

Laatst gewijzigd door Dave1979; 26 augustus 2010 om 18:40
Oud 26 augustus 2010, 19:37   #21 (permalink)

Leeftijd: 40
Standaard

Heb je die storingen ook nog als je het gas dicht zet en zweeft ? Waren ze er al voor je de osd had of merk je ze nu pas omdat je een osd hebt en vroeger nooit zo ver weg ging ?
u4eake is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 20:33   #22 (permalink)

SanderFPV's schermafbeelding

Leeftijd: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave1979 Bekijk bericht
Maar de antennedraad los laten hangen, komt ie dan niet in de prop bij een roll of looping ??

Het lijkt er op dat het geen interferentie is met de videozender hoewel deze niet ver van de ontvanger vandaan zit heb ik er ook met de videozender uit last van.
Post eens wat foto's? Dan kunnen we beter inschatten hoe of wat, anders blijft 't een beetje giswerk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
SanderFPV is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 20:35   #23 (permalink)

Standaard

Ja deze zijn er ook als ik zweef, ja ook voordat ik de osd gebruikte had ik hier al last van (rangecheck op de grond) Ontvanger heb ik inmiddels vervangen door nog een RP8D1 maar nog steeds dezelfde problemen. Hoop niet dat het de zendmodule is. Ga volgende keer de tip van Remy eens proberen en mijn antenne verticaal laten hangen.

Hopelijk lost dat iets op.
Oud 26 augustus 2010, 22:54   #24 (permalink)
Banned

Standaard

Zo gooi ik nog wel eens de Rookie van een FPV vriend wat lomp weg, waardoor de antenne een enkele keer om de staart heen draait. Je merkt direct dat je "glitches"krijgt bij een meter op 500. Wanneer de antenne recht naar beneden hangt heb je nergens last van. Maargoed, da's per kist verschillend. De een zweert erbij, de ander vind het onzin.
Ik zweer erbij.
ramsus42 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 21:21   #25 (permalink)

Leeftijd: 33
Standaard

Hallo Vlieglui,
Heeft iemand ervaring met de fy-31-ap in combinatie met hornet osd?
Heb het hele spul aan gesloten, nu is mijn zender waarschijnlijk stuk.
Komt zo; de zender is een boscam 5.8 ghz 12V heb een camera fatshark 420 op 5V.
Nu heb ik van de currend sensor 5V afgetakt om mijn camera te voeden, werkt prima.
Heb de gele draad rechtstreeks op de gele draad van de zender aangesloten is immers alleen maar een video signaaltje. Toch is mijn zender stuk. begrijp het niet. Wat mij opvalt is dat de hornet ook erg heet wordt, is dit wel goed?
Tevens heb ik de gps mod. voor het raam gelegd, maar geen enkele sataliet!
Als iemand hier ervaring mee heeft? Ik hoor het graag!
MVG
Johnny,
johnnyboy! is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2012, 15:20   #26 (permalink)

Leeftijd: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave1979 Bekijk bericht
Heb inmiddels al enkele maanden een EzOSD van ImmersionRC in bestelling staan maar deze is na meerdere beloftes helaas nog steeds niet geleverd.

Omdat het seizoen al een beetje op z'n eind begint te lopen zou ik toch echt nog een stukje willen gaan vliegen met OSD. Zou van de mensen die al met OSD vliegen dan ook graag wat advies willen betreft de vervangende OSD.

Mijn keuze op dit moment zou de EagleTree zijn omdat deze volledig naar eigen hand in te stellen is. Echter hoor ik hierover ook veel negatiefs betreft het aansluiten en aan de praat krijgen van het ding.

Ik hoor het graag van jullie.

M.v.g. Dave.
Dave Donkers denk ik?

hallo ik ben Lennart van Maarseveen van MVC otto lilienthal in soest (ik heb je wel eens gesproken daar over FPV) ik heb zelf 5 dagen geleden mijn Cyclops CE osd binnen en hij doet t goed als je weer eens tijd hebt stuur dan een mailtje wanneer je langs komt dan zal ik mijn FPV spullen ook meenemen K heb 900mHz 200mw met 420 tvl sony ccd met een zelfgemaakte Dipole antenne en dus de Cyclops CE osd

ik hoop op een reactie.

Groeten Lennart
Lennartvm is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2012, 00:57   #27 (permalink)

Standaard

900MHz video gebruikers /facepalm
Baggus is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2012, 14:34   #28 (permalink)

sven's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Bestaan die in Nederland?
Reageren

Labels
ezosd, fpv, immersionrc, osd

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten