![]() |
| | #61 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Heemskerk Leeftijd: 32
|
Maar volgens mij zijn ze allemaal het zelfde iig van dit type... Ik heb met de kabels gerommeld en dan zie je idd ruis maar hij gaat pas op blauw als ie echt geen signaal heeft.Het is geen goede test maar dat zal in het echt moeten gebeuren.
__________________ ALIGN Trex 600EFL Pro 3GX Jive 80HV/ALIGN Trex 700E V2 Beastx V3 PowerJive 120 HV/ TDR Mini vbar Helijive 120HV Pyro 700-52 WOH edition/Scorpion 4525Ultimate Futaba 8FG 14ch. |
| | |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2006
|
Als de monitor op blauw gaat bij slechte ontvangst, dan is waarschijnlijk het video signaal niet stabiel. De sync puls van video is 0,3V en als dit niet stabiel is, dan denkt de monitor geen signaal en schakelt deze naar blauw zodat je bij 'normaal'gebruik niet vergeet de monitor uit te doen. Een oplossing hiervoor is het video signaal bufferen met een videoversterker of een andere signaalbron gebruiken. Misschien heeft velleman wel een printje. |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2007 Locatie: Niet ver van Kampen
|
Zou een video-VGA converter dit probleem met het blauwe scherm ook oplossen? Ik heb er inmiddels 1 in bestelling, niet die van Conrad maar een andere waar ik zo geen link van heb, met de bedoeling om een 15" VGA monitor te gebruiken.
__________________ Groeten, Erik |
| | |
| | #64 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Noord Holland
| Citaat:
__________________ Futaba T10CG+chainlink Dare ,500mW 2.4Ghz videotx/rx,FY-31+Hornet osd,Fatshark videobril,Gopro Hero 2, FPV Skywalker, P51 Mustang,FY-X4 Quad Copter+ navigation,Cessna,UrsusXXL | |
| | |
| | #67 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2006
|
Ik denk dat het probleem met een converter van video naar vga wel opgelost is. De converter genereert namelijk een nieuwe sync puls. (met een heel andere frequentie dan die van het video signaal) @ ErikFHeb je wel gekeken of je ontvanger ntsc of pal signaal levert? |
| | |
| | #69 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Deze is niet meer te koop. Weet iemand een alternatief misschien? edit: is dit misschien dezelfde? en edit2: Item wordt door dezelfde verkoper opnieuw hier aangeboden! Groetjes, Arthur.
__________________ Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder. Laatst gewijzigd door areon; 29 december 2011 om 20:35 |
| | |
| | #72 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Nee, dat zou een hele nieuwe dimensie aan het begrip FPV geven Met een goede koker er omheen, waar je echt in moet kijken lijkt het prima te gaan, maar ik spreek nog niet uit ervaring helaas. edit: damn hbfp was me voor
__________________ Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder. |
| | |
| | #74 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Noord Holland
|
Vandaag heb ik eindelijk de 15 inch kunnen uitproberen en jongens wat geweldig. Een heel verschil vergeleken met een 7 inch schermpje. En heerlijk in de stoel binnen in de auto, uit de zon en wind. De monitor ging bij slechter signaal ruisen alleen bij totaal verlies van signaal ging hij op zwart maar het beeld was zeer snel weer terug. Als backup had ik ook het 7 inch schermpje aan, konden de andere vliegers mooi mee kijken. Ik heb wat fotos bij gevoegd al zijn het helaas niet de beste foto's die ik ooit heb gemaakt (met mijn tel) ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us
__________________ Futaba T10CG+chainlink Dare ,500mW 2.4Ghz videotx/rx,FY-31+Hornet osd,Fatshark videobril,Gopro Hero 2, FPV Skywalker, P51 Mustang,FY-X4 Quad Copter+ navigation,Cessna,UrsusXXL |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| blauw, fpv, lcd, monitor, tft |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |