![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2011 Locatie: Knokke / Erpe-Mere Leeftijd: 17
|
Gegroet, Ik ben sinds kort mijn fpv setup aan het verzamelen , en deze is nu toch bijna klaar. Ik ben nu in het bezit van een 5.8ghz 200mw set , maar deze funcioneert niet correct ( Neem gerust een kijkje naar enkele foto's en geef me wat advies , ik weet dat het nu nog niet zo netjes is, maar zodra ik de 1.3ghz set heb zal ik al de bekabeling netjes maken en ik ben nog op zoek naar een geschiktere plaats voor de Video TX... Heeft iemand ervaring met nitro fpv? waar moet ik op letten? Dit is wat ik nu heb op de heli en grondstation: Futaba 2.4ghz FASST rc link 5.8ghz 200mw transmitter - 800mah 3s LiPo (van Hobbywireless , Werkt niet goed, 50m range ... ) Gopro HD ( Live out kabeltje zelf gesoldeert , werkt perfect ) 5.8ghz dual output receiver (standaard antenne) - 800mah 3s LiPo (Geeft minder dan 50m range met de hierboven vermeldde TX , ik weet niet waar het probleem zit , heb alles geprobeerd 5inch LCD 12V ( werkt perfect op een 3S 3300mah LiPo) wordt dus vervangen door 1.3ghz link van Rangevideo hopelijk deze keer met succes , ik reken erop Met vriendelijke groeten , Sebastien |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Maar verder, WEL LEF, met een Synergy N9 te gaan FPV'en | |
|
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Grt, Seba | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2009 Locatie: Maarn Leeftijd: 18
|
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het erg onverantwoordelijk om met een nitro 90 size heli te gaan fpv vliegen. Stel je eens voor wat er gebeurt als je zo meteen 1km range hebt en je daar de controle kwijt raakt. Ik wil dan niet in de buurt zijn van dat ding. Bijna iedereen vliegt hier met schuimpjes van 1 hoogstens 2 kilo. Niet met gehakt molens van 5kg. Dit is slechts mijn mening doe ermee wat je wilt. Maar ik zou snel die easystar kopen en daarmee fpv gaan vliegen. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Grt , Seba | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
De heli is trouwens zeer trouw en de eerste vluchten gaan zeker door op het vliegveldje , gesitueerd in de polders met enorme vlakten en weinig risico om iets of iemand te beschadigen. Ik geef toe dat dit niet wegneemt dat de heli kan crashen.. Grt Seba |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2008 Locatie: rotterdam Leeftijd: 19
|
Gebruik je de gopro camera als fpv camera ? Er is al veel over geschreven dat je dat beter niet kan doen. Kaartjes die vol raken, vertragingen en nog een paar redenen. succes met fpv ! Andreas
__________________ tamiya tt-01, graupner c17e, easystar, minimag, canadair 415cl in aanbouw, lazy bee, trainer 1600, felix graupner mx-12 2.4 Ghz |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Kan de gopro ook zorgen dat het bereik van het videosignaal vermindert? Grt Seb | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 1 januari 2003 Locatie: nijmegen
|
Aerobatic, Het lijkt mij harstikke gaaf om met zo'n helie te gaan FPV vliegen alleen waarom met dat ding? Ik bedoel, trillingen bij zo'n heli zijn onvermijdelijk, de schade als zo'n ding neer klapt is behoorlijk groot ( en duur) , FPV'end Landen op zo'n small skitje is verrekte rottig, Het is een grote stoorbal, je kunt de compnentjes niet lekker ver uit mekaar plaatsen..Nouja zo kan ik nog even door gaan. Als je heel graag de "FPV-hoover" ervaring wilt hebben zou ik gaan voor een Kapteinkuk quadje o.i.d. Een complete quad bouw je voor nog geen 100 euro, waarmee je eigenlijk hetzelfde kan doen als met jou helie. ( je gaat vast niet inverted vliegen of rolls maken met de videobril en zo'n nitro-helie), alleen dan voor een fractie van de prijs. De schade is ook niet groot als het neerklapt, je kunt op ieder eind van de arm het e.a. aan FPV spul hangen, nouja en zo door.. Maargoed, ieder zo z'n ding ps, ja de gopro zou invloed kunnen hebben op jou rc. Dit vanwege de grbuikte CMOS sensor in de camera. Ook heb ik veel ( heel veel) nare ervaringen met de live av-out van HD camera's. Zo zat mijn kaart vol, zo was de bat leeg, zo bleef het beeld hangen. Alle spookverhalen heb ik onderhand al ( helaas Laatst gewijzigd door ramsus42; 5 april 2011 om 22:56 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2008 Locatie: rotterdam Leeftijd: 19
|
lijkt me niet dat het je bereik beïnvloedt, kan even niet vinden waar ik gelezen had over hoe het nou precies zat met een gopro als fpv camera. Kan iemand anders dit misschien bevestigen/ontkrachten ?
__________________ tamiya tt-01, graupner c17e, easystar, minimag, canadair 415cl in aanbouw, lazy bee, trainer 1600, felix graupner mx-12 2.4 Ghz |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 april 2009 Locatie: Maarn Leeftijd: 18
| Citaat:
Sander heeft wat metingen gedaan met zijn gopro. Schijnt dat hij vooral in de 300-500mhz band storing veroorzaakt. Maar dat dit niet genoeg is om tot last te zijn. | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Team BlackSheep FPV - The Big GoPro HD FAQ Hier staat dat de gopro storing kan veroorzaken als deze op dezelfde batterij als de rc RX werkt, maar dat is bij mij niet zo?.. Ik ben gewaar van de lagg die een gopro veroorzaakt, maar dit is slechts beperkt dus maak ik me geen zorgen Grt, seba |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Na dit euforisch moment ben ik direct begonnen met de rx batterij van men heli op te laden en als de motor het straks doet ( soms start die niet , veel problemen... ) , maak ik straks mijn eerste fpv vlucht !! nogmaals bedankt ! Greetz, Seba | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 1.3, 5.8, fpv, heli, synergy |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |