![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hoi fpv-ers, Ik ben aardig noob op het gebied van fpv en electronica en zit met een vraag, en er zullen er vast nog vele volgen. Dus dacht ik laat ik een topic openen. Vraag: Ik heb het volgende setje ![]() HobbyKing Online R/C Hobby Store : 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set Nu wil ik een connector gaan solderen aan het zwarte voedingskabeltje en heb geen idee wat de min en wat de plus is. Op de afbeelding is tezien dat op de ene draad lange grijze strepen staan en op de andere draad staat wat mini letters die ik niet kan lezen. Wie kan me vertellen welke draad de plus mag worden op de connector die op de lipo wordt aangesloten?? |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 36
|
Staat ook op de sticker op de ontvanger wat min is en wat plus op zijn aansluitingen. Over het algemeen is binnen de plus en buitenkant de min. Dan even kabeltje doorpiepen met een multimeter welke draad waarop zit. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Hoi Klaas, Stikkertje gevonden Naast me ligt het kabeltje, daarnaast een multimeter. Hoe piep ik het kabeltje door? Hoe stel ik de multimeter in? En wat ga ik zien als ik de kabel piep. Zoals ik al vertelde ben ik een echte electro noob | |
|
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 december 2008 Locatie: Twenterand Leeftijd: 50
| Citaat:
Hou de rode draad (van de multimeter) op de binnenzijde van het stekkertje (die normaal in de ontvanger moet) Kijk nu bij de losse uiteinden van de kabel (met de zwarte kabel van de multimeter) waar de meter uitslaat. Dit is dan de plus en je weet hoe je de stekker naar de lipo er aan moet maken.
__________________ Mvg, Johan. Laatst gewijzigd door Venerot; 12 mei 2011 om 18:31 Reden: Beter uitleggen :) | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
Beste FPV-ers, Wat is de stand voor een omni op het grondstation? Ik heb mijn 2.4GHZ van rc tx altijd naar links of naar rechts wijzen, hoe zit dat nu met de rubberduck van mijn 5.8 op de video ontvanger? Bedankt voor de antwoorden! |
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 27 mei 2011 Leeftijd: 37
|
Beter is het om de rubberduck onderaan het vliegtuig te monteren en naar beneden later wijzen. Komt omdat het type antenne dat hier meestal inzit een heel klein beetje zijn stralingsvlak omhoog heeft staan als de antenne omhoog wijst, is maar een paar graden maar toch. Gezien het feit dat je vliegtuig hoog in de lucht zit (100m en meer
__________________ Groetjes Willem Net nieuw op het forum en FPV't nog niet maar vliegen kan ik wel |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2005 Locatie: Purmerend SpeakToMeIn G722 only Onzinnige berichten 34.128 nuttige
|
Helemaal gelijk Willemjan. Alleen om de kist op te vangen voor elke landing is ook zo een gedoe.. of een hoog landings gestel plaatsen ?? maw landen is zo vervelend met zo een sprietje... De connector op je zender gaat het ook zo waarderen....
__________________ Als ik ooit het vliegtuig moet nemen, ga ik in de zwarte doos zitten. |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 mei 2011 Leeftijd: 37
| Citaat:
En zo'n enorme antenne is het toch niet
__________________ Groetjes Willem Net nieuw op het forum en FPV't nog niet maar vliegen kan ik wel | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| fpv, noob, vragen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |