![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 24
| Citaat:
Bedankt voor je reactie, even stap voor stap antwoord geven: - De latency is bijna te verwaarlozen, ik heb hem inmiddels nog verder getest en denk dat het grotendeels kwam door de grote hoek waarop ik hem had ingesteld, op narrow is het een stuk beter en zijn kleinere bewegingen duidelijker te zien. - Is met de GoPro Hero2 geen probleem meer, werkt ook zonder kaartje prima of als het kaartje halverwege vol is. - Een extra accu heeft idd ook nadelen, maar wat ik al zei, ik heb meerdere accu's en je kan in je OSD zien hoe vol je accu is. Als je een fatsoenlijke preflight check doet ( zoals ik altijd met elk model doe) moet dat voldoende zijn en geen risico's hebben. Storing als je alles op elkaar aansluit ook qua voeding is idd goed punt en niet wenselijk natuurlijk - Met weinig licht is de beeldkwaliteit van deze camera (de Hero2) nog prima. De eerste versie had inderdaad nogal wat problemen zodra het begon te schemeren, met deze is dat wel mooi! - Geen HD beeld weet ik, de reden waarvoor ik geinteresseerd was is de grote kijkhoek en de mogelijkheid om exact te zien wat hij opneemt ( handig voor lucht opnames) Live beeld (kwaliteit) van de camera vind ik in het geval van de hero 2 uitstekend. ![]() - Latency valt dus wel mee, ik ga hem ook nog eens gebruiken opnieuw op de quad, denk dat na wijziging in settings ( van ultra wide naar medium of narrow zetten) - Zal zeker wat goedkopers zijn wat beter past bij FPV vliegen, reden van gebruik is bovenstaande + dat ik graag opnames terugkijk + dat ik hem toch al had. Nogmaals bedankt voor je input, maar zoals je al ziet is er nogal wat veranderd met de nieuwe GoPro. | |
| | |
| | #92 (permalink) |
| Lid sinds: 3 april 2010
|
Bij een schrijffout op de SD kaart heb je grote kans dat het ding vastloopt waardoor de live feed wegvalt. Kans op schrijffout is natuurlijk klein, maar die hoort wel in het lijstje live feed problemen van de gopro. Daarnaast presteren cmos camera's zoals de gopro over het algemeen vrij matig bij weinig licht (vergeleken met CCD uiteraard). |
| | |
| | #95 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
| Citaat:
voor FPV?
__________________ Vriendelijke groet, Tijn | |
| | |
| | #97 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Maar de latency vond ik dus wel vrij heftig. Bij snellere vliegtuigen (had 'em op een Swift zitten met een vrij snelle setup) was het bijna niet te doen. Volgens mij is je aanname dat het minder wordt bij een medium of narrow setting puur speculatief. Ik kreeg het niet voor elkaar om die >0.3s latency weg te krijgen. Ik had er geen last van wanneer ik op bijvoorbeeld honderd meter hoogte zat, maar juist bij het opstijgen of landen en de snellere bewegingen. Een quadcopter is op dat punt natuurlijk wel echt een wereld van verschil qua toepassing. Je hoort wel meer mensen die daarop een GoPro met groot succes gebruiken. Die foto die je daar post is overigens op z'n zachtst gezegd een beetje misleidend. Met zo'n lichtbron kun je zelfs met een slechte mobiele telefoon camera nog mooie foto's of video's maken. Maak diezelfde foto/video snapshot eens met de lichtbron in de rug, maakt een wereld van verschil. Of beter nog, probeer het eens in de schemering waarbij een wolken dek zorgt voor een laag contrast van de omgeving en weinig lichtinval, dan zul je zien dat het in die omstandigheden zelfs een vrij beroerde camera is voor FPV. Ook heeft Baggus een punt. Die vastlopers zorgen wel voor volledige uitval van je beeld, maar dit schijnt een beetje af te hangen van welke GoPro camera je precies hebt en ook welke firmware. Zoals wel vaker met dit soort dingen geldt naar mijn idee dat het weliswaar kán, maar misschien niet voor iedere toepassing echt perfect werkt (dat is mijn ervaring dan). Beter is het gewoon de GoPro te gebruiken als HD camera voor vluchtopnames en daarin is het wat mij betreft nog steeds de onbetwiste leider. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |