![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: soest Leeftijd: 34
|
hallo ik ben bezig mijn trex600 uit te rusten met fpv nu heb ik een paar vragen over dit gevoelige onderwerp Ik ben van plan de volgende onderdelen te bestellen fatshark dominator fatshark 5.8 RX module of immersion RX 5800duo immersion 600mw TX immersion OSD nu ben ik benieuwd naar het ontvangst berijk, welke afstand is haalbaar voor dit zet, iemand bekent met de 5.8 rx module (normaal vlieg ik tussen de 50 en 100 meter hoogte en max 200 meter en wil dus ook wel eens verder en hoger) of heb ik toch een groundstation nodig ? ( immersion RX) veel verder dan 1000m en 200m hoog ga ik toch niet ps, begin aub niet over regels en wetten ik heb mijn eigen regels
__________________ hbk2, Trex450pro, ff7 2.4G, |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juni 2011 Locatie: Zwolle - Overijssel - NL - Earth Leeftijd: 41
|
Ik heb er geen verstand van, maar wellicht heb je iets aan de FPV serie van deze persoon: FPV made easy (part 1) - YouTube
__________________ Multiplex Twinstar | Multiplex Gemini | Graupner Rookie | 3x Scratchbuild airplanes | Kyosho Inferno VE | Kyosho Mad Force VE | Kyosho Ultima SC | Futaba T10CG | Kyosho Syncro FHSS |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 24
|
Hahaha mooi die laatste zin. Ik heb zelf bijna dezelfde set gekocht, schijnt een goede combi te zijn alleen mogelijk wel een beperking op je radioverbinding qua range. Goed rangetesten dus! Verder is de immersionRC transmitter erg populair dat zal vast niet ongegrond zijn. Mij is aangeraden om wel andere antennes te gebruiken dan de standaard omdat ik begrepen heb dat de standaard antenne eigenlijk voor 2.4 ghz is en niet voor 5.8 Om die reden heb ik cloverleaf antennes gemaakt ( zie forum voor bouwrecept) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2005 Locatie: Gouda Leeftijd: 57
|
Met deze voorgestelde set vlieg ik een half jaar. Met de standaard antennes (en je vliegt relatief rechtop) haal je tussen de 500 a 1000 mtr. Met clovertjes (homemade) haal je 2 a 3 km. Met een eigenbouw helix antenne ga je richting 4 km (nog niet verder geweest vanwege locatie) Is prima set met behoorlijk wat potentie ( met de juiste antennes is er al aantoonbaar 7,5 km mee gevlogen ). Je RC bereik is de belemmerende factor. (Op 35Mhz haalde ik 3 km zonder failsafe)
__________________ Een kippenveer kan je ook niet kapot gooien |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Volgens mij wel erg moeilijk om te doen met een heli. Laatst met een tricopertje geprobeerd die net zo vliegt als een heli op het moment maar dat durfde ik niet eens aan. Je kan heel slecht inschatten wat je correcties moeten zijn op beeld alleen. Een vliegtuig vliegt wel, en als het goed is maar 1 richting op dus dat lukt wel. Succes.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 januari 2009 Leeftijd: 34
| Citaat:
__________________ Ervaring is direct proportioneel aan de hoeveelheid geruïneerde spullen. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2005 Locatie: Purmerend SpeakToMeIn G722 only Onzinnige berichten 34.128 nuttige
| Misschien heb ik er overheen gelezen maar er staat toch helemaal niet dat ie er in Nederland mee gaat vliegen ?
__________________ Als ik ooit het vliegtuig moet nemen, ga ik in de zwarte doos zitten. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 | Citaat:
Eh, @TS: Ik zie dat je uit Soest komt? Misschien kunnen we eens wat babbelen. Ik kom uit de buurt
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |