![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #152 (permalink) | ||||
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
| Citaat:
Hij vreet wel lekker 7 tot 12v dus dat prut je zo aan een lipotje. Maar het heeft geen LPP dus dat kan gaan drijven volgens mij? Audio op 1.2Ghz schijnt ook nogal eens wat gedonder te geven, en wil ik een antenne tracker dan moet dat toch wel in orde zijn. Ik leun nu toch weer richting 1.2Ghz/1.3Ghz, want die met 2.4Ghz vliegen dat worden er steeds meer op de club. Dat betekend meer zeuren of ik een keer alleen kan vliegen, en leuk achter iemand aan fladderen wordt moeilijk. Alleen ja, 1.2ghz heeft OOK nadelen.. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet eigenlijk. :') Citaat:
Want of het nu een skibril is of een doek, dat ding komt toch zoiso verder van mijn ogen af als mijn bril ertussen moet? Citaat:
Ik dacht dat dat in de toekomst zoiso nog wel eens vanpas kan komen. Citaat:
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! | ||||
| | |
| | #153 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2008
| Citaat: Ik ga er van uit dat met die exotische antenne lengtes ook het frontend hertuned wordt? Simpele berekening: Golflengte = (300/Freq)/4*0.9 de "4" voor kwartgolf, 0.9 = verkortingsfactor. | |
| | |
| | #154 (permalink) |
| Lid sinds: 11 oktober 2005
|
Ik heb geen verstand van elektronika. Ik ben een eindgebruiker. Ik wil onderstaand FPV-setje bestellen. Het gaat dan gemonteerd worden in een Piper met een 23 cc brandstofmotor. Ons veld ligt in een bos. We zitten dus in een soort kom van 300 bij 600 meter. Met 15 meter hoge bomen als wand, en heide waarin een landingsstrip als bodem. Ik verwacht nu dat ik met deze set probleemloos de instap in FPV-wereld ga maken. Als ik verkeerde keuzes gemaakt heb, hoor ik dat graag. Joop Camera Gf-px540 fpv Zender 2,4 ghz 450 miliwatt van immersion Bril Fatshark RCV922 Ontvanger Geen. (eerst de ingebouwde ontvanger in de bril proberen) |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2006 Locatie: heerhugowaard Leeftijd: 43
|
ha die joop denk dat je een grap wil uit halen of dit draadje verpesten,met het uit lokken van een fpv rel fpv vliegen doe je het best met een schuim model [vliegtuig ] IVM veiligheid rob
__________________ http://www.terranova.net/~winger/RCV...ite/DragonLink |
| | |
| | #156 (permalink) |
| Lid sinds: 11 oktober 2005
|
Alhoewel veiligheidsvraagstukken offtopic zijn in dit draadje, kan ik je vertellen dat het terrein leeg is als er gevlogen wordt, op wat clubleden na die uit hun doppen kijken, dat het vliegtuig op zicht door een zeer ervaren vlieger gevlogen wordt, en dat de tweede man door de bril kijkt. Schluss hierover. De vraag is of ik een goed ongestoord beeld kan verwachten ? |
| | |
| | #157 (permalink) |
|
geen idee hoe schoon een 23 cc brandstofmotor is of er storing van de motor over slaat op het video signaal ga van een benzine motor uit mischien kan iemand zijn fpv aan zetten in de buurt van een brommer mischien woon je in de buurt van een fpv vlieger als je jou kist naast een fpv kisje zet,kan je kijken hoe dat gaat rob
| | |
| | #158 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Ik denk dat je geen pulsen van ontstekingen krijgt op een 2.4 fpv setje. Je hebt daar ook met 2.4 besturing geen last van. 450 mW is een behoorlijk vermogen en je moet dus op de afstanden die jij zegt wel een goed beeld houden, als je zender je ontvanger kan zien. Met een spotter vliegen zie ik geen problemen, als de verbinding wegvalt dan kan de ander altijd nog de kist naar de grond sturen. Succes er mee! GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #159 (permalink) |
|
| | |
| | #161 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 1 januari 2003 Locatie: nijmegen
|
Inderdaad, zoals GJVO zegt zie ik verder ook geen problemen. Trillingen zijn helaas vaak een boosdoener van een wat vervormd beeld. Bij een brandstofmotor, en zeker een 23cc 1cilinder zul je hier veel last van krijgen. Evt de motor op rubbers, en de prop goed uit balanceren. Inderdaad mooie tracking antenne! iedereen schijnt gek te zijn van het vliegtuig waarin hij alles gemonteerd heeft. Binnenkort komt hij wss in productie. Hij word een EZ whale genoemt geloof ik. Goed, mijn nieuwe aanwinst ![]() ![]() HD camera, 28 gram Camera word gevoed vanuit de ontvanger uitgang naar de mini USB. HD beeld en geluid op het kaartje. Een heisa om de krimpkous er netjes omheen te spannen, maar het resultaat is voor nu goed. ( Aiptek AHD C100 30FPS, lengte; exact even groot als mijn wijsvinger Laatst gewijzigd door ramsus42; 22 januari 2010 om 12:35 |
| | |
| | #162 (permalink) |
|
Dayum, 28 gram en HD! Dat doe je lekker, Remy! Ik heb voor HD filmen ook al verre toekomst muziek bedacht, mits het straks wel goed gaat met zon videobril EN mijn eigen bril. Ik wilde graag een model zoeken waar een opneem HD cam met pan/tilt onder past, en een vaste navigatie cam met OSD voorop voor het wegvliegen en thuis komen. Ik wilde met een schakelaar 1 van mijn sticks om gaan schakelen naar HD cam pan/tilt, waarbij een aanboord FMA copilot die stick overneemt. Dan kun je stabiele opnames maken terwijl je toch kunt sturen met je richtingroer. Ik heb al wel cam schakelaars gezien zodat je kunt switchen tussen 2 feeds, maar ik denk niet dat die aiptek vid-out heeft? Maargoed, zoals ik zei, verre toekomst muziek. Hoe duur was dat aiptekje? En is het echt HD, of 720p?
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! Laatst gewijzigd door sven; 22 januari 2010 om 13:22 |
| | |
| | #163 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Ik zou de camera op een paar lagen dubbelzijdig klevend schuim zetten. Dan moet je toch wel een redelijk trillingarm beeld krijgen. Wat ik niet snap, iedereen is wild van dat vliegtuig. Het ding ziet er niet uit, als ik me kwaad maak dan bouw ik binnen 2 avondjes zo'n ding. Beetje roofmate en piep snijden en je hebt hem Kunnen FPV-ers dan niet bouwen als ze helemaal onder de indruk zijn van dat ding? GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #164 (permalink) |
|
Van roofmate is die volgens mij na 3 FPV landingen gaar als een snotje. Maargoed, ik vind het zelf ook niet bepaald een mooi model. Als ik een ideaal FPV model moet noemen, zou ik zeggen de Lazy Bee van HK maar dan 2x zo groot.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #165 (permalink) |
|
Hey, op RCgroups roepen ze dat dit een 5v broertje is: KPC-VSN500NH KT&C COLOR MINI SQUARE CAMERA 550 TV LINES Bron: Camera for FPV - Here is a really good, high quality, and tiny camera for FPV flying - RC Groups Wat denken jullie? Tis iig een emmer goedkoper dan die van hobbywireless.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |