![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1891 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2009 Locatie: nabij Schiphol Leeftijd: 36
|
Nou, m'n eerste ervaring met een FPV setje zijn nog niet echt goed te noemen. Alle spullen binnen. Netjes connectors zitten solderen voor aansluiting op lipo balance kabel. Uiteindelijk alles gepakt om even te testen op een tv scherm av ingang (lcd is nog niet binnen). Maar wat ik ook probeer, het scherm blijft blauw. Je ziet bij mijn scherm wel het blauw dimmen als je de av kabel eruit haalt, of als je de stroom van de RX afhaalt. Rode ledjes op RX en TX branden allebij. Camera krijgt 12V. RX wordt warm. TX blijft echter koud. Heb wat met de dip switches zitten knoeien om kanalen te wisselen, maar de info hierover verschilt op het produkt en de website... Moet er op de sony 540tvl een ledje gaan branden als deze werkt? Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?
__________________ |
| | |
| | #1892 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
mmmm Rx word warm,kan als je er een spanningstabilisator in zit die wat verstookt . Maar normaal zou de tx warmer moeten worden . Kun je ook de stroom vd tx meten , En welke spullen heb je ook nog maar weer gekocht ?? Groeten Wiebe.
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| | #1893 (permalink) |
|
Euh, stroom van de tx? De output van de tx naar de camera heb ik gemeten, die is iets onder de 12V. Op te tx zit een 4S lipo, maar met balance kabel op 3S aangesloten (op dit moment 11.52V). TX blijft helemaal koud, wordt echt niet warm. Het is een BEVRC 5.8Ghz set. Camera is zo'n Sony 540tvl van de france ebay verkoper.
__________________ |
| | |
| | #1894 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2005 Locatie: Hilversum area Leeftijd: 45
|
Je gaat waarschijnlijkde fout in met je camera. Je hebt waarschijnlijk wel je videosignaal aangesloten, maar geen brug gemaakt naar massa (-).
__________________ Skywalker/ Mini Skywalker/ FF9/ FF7/ Robbe arrow Trainer/ Mini-z (monster/overland/boat/F1)/ Picooz/ Reefskimmer/ HM4-3b / HM5G6 |
| | |
| | #1895 (permalink) |
|
Wacht... Brug? Ik heb nu plus en min op de tx aangesloten en die gaat dan naar de balance kabel van de lipo voor zo'n 12V. Dan gaan er 3 kabels uit de tx naar de camera. De plus, de min en de video. Moet ik dan nog wat op de camera aansluiten?
__________________ |
| | |
| | #1896 (permalink) |
|
De min heb je dus, maar heb je wel de plus van de voeding afgetapt, want op de av connector zit geen plus. Rood is daar waarschijnlijk de audio.
__________________ Skywalker/ Mini Skywalker/ FF9/ FF7/ Robbe arrow Trainer/ Mini-z (monster/overland/boat/F1)/ Picooz/ Reefskimmer/ HM4-3b / HM5G6 |
| | |
| | #1897 (permalink) |
|
Plus aftappen? De tx geeft een min en een Vout, dat is de plus die naar de camera gaat. Er gaan dus 3 draden van de tx naar de camera. rood (plus), zwart (min) en geel (video). Alles eenmaal aangesloten gaan de ledjes op tx en rx branden. Op de rode en zwarte naar de camera staat 11,5V. Dus volgens mij moet dat goed zitten.
__________________ |
| | |
| | #1898 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Skywalker/ Mini Skywalker/ FF9/ FF7/ Robbe arrow Trainer/ Mini-z (monster/overland/boat/F1)/ Picooz/ Reefskimmer/ HM4-3b / HM5G6 | |
| | |
| | #1899 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 februari 2010 Leeftijd: 37
| Citaat:
Met vriendelijke groet, Sander Sassen ImmersionRC - Real Virtuality | |
| | |
| | #1900 (permalink) |
|
Ja, moet goed zitten... Pinnetje waar +12V staat (op de camera) zit verbonden met de rode kabel vanaf de tx (Vout). Daarnaast dan min en dan de gele. De 4e moet audio zijn, maar die heb ik niet aangesloten. Ik neem aan dat dat zo goed zit, of moeten de gele en de zwarte omgekeerd? Maar ik denk dat de aansluiting wel klopt. Ik vermoed dat er iets niet in orde is met de tx. Die moet toch warm worden. Er zit toch niet voor niets zo'n koelkop op. Hij blijft echt steenkoud. Ik ga morgen alles nog eens nalopen en desnoods de connectors even opnieuw solderen. Nu maar even een tukkie doen. Bedankt alvast voor alle tips!
__________________ Laatst gewijzigd door PIR3lly; 3 september 2010 om 00:50 |
| | |
| | #1901 (permalink) |
| Lid sinds: 24 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 36
|
Vout is de plus naar de camera. Zou even een kabeltje maken om de camera direct op je TV aan te sluiten, dus zonder Tx en Rx. Dan weet je of je het in de camera of in de Tx/Rx moet zoeken. Zat er bij jou ook een antenne-adapter bij? Die staat wel in de beschrijving op de site maar waren ze bij mij vergeten mee te sturen. Weet eigenlijk ook niet wat dat precies is en of je die nodig hebt om de meegeleverde antenne aan te sluiten? |
| | |
| | #1902 (permalink) |
|
Ja, zat inderdaad een adapter bij. Deze is om een ander soort antenne op aan te sluiten. Maakt van het mannetje een vrouwtje (of omgekeerd, weet niet precies wat nou mannetje of vrouwtje is :S) Dus jij hebt ook die BEVRC kit? Wordt bij jou de tx wel warm? Goed idee trouwens, om hem even alleen op de tv aan te sluiten. Ga dat morgen eens proberen.
__________________ Laatst gewijzigd door PIR3lly; 3 september 2010 om 00:58 |
| | |
| | #1903 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 36
| Citaat:
Was eerst wachten op connectors en nu op de tijd om ze er aan te zetten. Ga er van weekend weer eens mee stoeien. Wel al kabeltje voor camera gemaakt en die doet het in ieder geval. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |