![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 januari 2004 Locatie: Roermond Leeftijd: 27
| Citaat:
__________________ http://www.youtube.com/user/Paganiproductions | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2003 Locatie: Rijnsburg Leeftijd: 34
| Klopt.....ze hebben er alles aan gedaan om die Kuda een beetje normaal door de bochten te kunnen krijgen en hij zal het dan ook heeeeeeel erg veel beter doen dan een originele Kuda. Maar ik denk niet dat hij moet proberen om echte sportwagens (Porsche, Aston Martin, heel arsenaal aan Italiaanse rommel, pff.....er is veel moois te koop voor veeeeel geld!) te volgen. Op een dragstrip zal hij ze misschien wel kunnen hebben maar daar houd het wel op en dat hoor en zie je op die filmpjes ook. Een gevecht in de bochten met een hoop gewichtsverplaatsing en een blok wat het uitgilt van genot op het moment dat het weer rechtuit kan (wel een lekker geluidje trouwens!!)
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2004 Locatie: Limburg, Land der Belgen Leeftijd: 21
|
Helemaal mee eens; de Kuda is in de eerste plaats nog steeds gemaakt om veel aandacht te trekken en veel lawaai te maken. Er is wellicht moeite gedaan hem ietsje betere wegligging te geven, maar het blijft een blik met wielen (bmw? |
| | |
| | #35 (permalink) |
| De wegligging is sterk verbeterd.
__________________ http://www.youtube.com/user/Paganiproductions |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Tja... Je lijkt het kennelijk niet helemaal te volgen he? De wegligging mag dan wel verbeterd zijn (daar geef ik je gelijk), maar dat het dan ook meteen "een auto voor de bochten" is, slaat nergens op. Deze Kudo blijft in de eerste plaats in elk geval een groot lawaaimakertje dat zich best thuis zal voelen op de rechte stukken en daar ook zijn kwaliteiten heeft. Maar hij zal het zonder meer laten afweten tegen een bmw, audi of andere vergelijkbare merken. PS: Het zou overigens ook tot een betere discussie leiden, mocht je je uitspraken ook eens wat onderbouwen met argumenten. Je roept al het hele topic lang 1 hoofdgedachte zonder die verder toe te lichten. Als je argumenten aanbrengt, kunnen die ook weerlegd worden en zo krijg je tenminste een zinvolle discussie. |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ik zag een tijdje geleden op discovery een stukje van een vergelijk tussen de amerikaanse politiewagen (ford crown victoria) en de engelse tegenhanger (Volvo weet-ik-veel-wat station) en dat bevstigd precies wat er leuk maar toch mis is met amerikaanse wagens. De amerikaan leek op het testbaantje wel een kermisatractie, hellen in de bochten, duiken bij het remmen, continu gierende banden...het leek een beetje op de Kuda Maar.........de volvo kon het niet zomaar te winnen van die zware amerikaan. Het bleek dat die 5,7liter v8 het verlies van de bochten op de rechte stukken een heel eind goed maakte en de rondetijd bleek bijna gelijk te zijn. Bij de remtest viel de amerkaan wel goed door de mand.....remweg was bij elke snelheid bijna het dubbele van de europeaan. amerikaan is gewoon veel te groot en te zwaar, wegligging is beroerd, en dat kan d emotor gewoon allemaal niet goed maken
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 24
| de wegligging mag dan wel verbeterd zijn.. mja, verbeteren op iets wat voordietijd gewoonweg niet aanwezig was is ook niet zo moelijk. Anyways, blijft een mooie auto om te zien. hoewel ik persoonlijk een Viper, een oude Corvette (stingray) en de '69 Fastback Mustang mooier vind.
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Met de juiste aanpassing kan een muscle car net zo goed door bochten aan als een japanese of europese auto meer info hier http://www.pro-touring.com/ Btw aan die kuda is niet erg veel de vering gedaan dat is allemaal nog vrij eenvoudig. Hier een betere pro touring auto uit de vs.
__________________ http://www.youtube.com/user/Paganiproductions Laatst gewijzigd door boatfreak2; 10 maart 2010 om 22:10 | |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Ik heb niet veel tijd en wat beter's te doen dan de hele dag achter de pc te zitten.
__________________ http://www.youtube.com/user/Paganiproductions |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ http://www.youtube.com/user/Paganiproductions | |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
Heerlijke filmpjes en voor een muscle-car ziet het er zeker niet slecht uit! Maar ik blijf het oneens met je opmerking "net zo goed"......musclecars zijn op basis van oude amerikaanse bakken voorzien van de meest vette motoren. Ze trekken vele moderne sportwagens eruit maar.....door die combinatie van een zwaar chassis met een nog veel zwaarder blok krijg je een zodanig hoog wagengewicht dat het niet anders kan dan je bochtengedrag benadelen. Remweg wordt langer, bochtensnelheid wordt lager....dat is nu eenmaal zo. In de formule 1 is 10 kilo meer of minder benzine al een enorm verschil, sommigen verwachten grote problemen komend seizoen omdat er ineens met volgetankte autos gestart en voorla geremd moet worden, en dan wil jij vertellen dat een musclecar het net zo goed kan doen als een europeaan of een zakjapanner? Een nissan 350Z weegt 1550 kilo, een chrysler 300c met een 6.1 liter hemi 1895kilo is sneller van 0 tot 100.....ik vind ze beide heel erg leuk....maar de nissan is een echte sportauto en de chrysler kan je al je geld op loslaten maar zal dat nooit worden Nog wat stof tot nadenken: Zijn er echte musclcars met rondom onafhankelijk geveerde wielen?.......Zijn er moderne sportwagens met een starre achteras?
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! | |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Citaat:
Maar goed, los daarvan volg ik Justus hier ook wel. Het is allemaal indrukwekkend om te zien, die filmpjes, maar uiteindelijk is het volledig nonsense dat die muscle cars net zo goed mee kunnen als moderne sportauto's. Een starre as is daar inderdaad een prachtig voorbeeld van. Welke sportauto's worden tegenwoordig nog met een starre as gemaakt? Juist ja... Een ander voorbeeld is ook het gebruik van materialen voor de body. Ik zag merken als McLaren, Pagani (waar jij vast over kan meepraten), Ferrari, Nissan, en andere niet-Amerikaanse merken vaak gebruik maken van exotischere materialen zoals aluminium of koolstofvezel voor hun body- en chassiswerk. Bij het gros van de Amerikanen wordt er nog steeds zwaar en log staal gebruikt. Dat is natuurlijk ook om een tegengewicht te bieden voor de grotere motor, maar ja... Dat is dan een vicieuze cirkel. Laatst gewijzigd door sandermt2; 11 maart 2010 om 00:59 | |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Het toppunt van lichtgewicht supersportief is denk wel de lotus elise. Chassis is helemaal van aluminium en er zit geen lasnaad in. Helemaal in elkaar gelijmd om een superstijf geheel te creeeren. Heel erg leuk! Maar er zit ook een keerzijde aan dat leuke lichtgewicht en klein. Zelfs als ik Elise centen zou hebben hoef ik er niet aan te beginnen want ik pas er niet in! Ik ben met 192 niet bijzonder lang (vind ik) en toch zijn er vrij weinig (betaalbare) sportauto's waar ik in pas. Ik zal mijn frustratie van gisteren er maar uit gooien want ik was eindelijk zo ver om serieus op jacht te gaan naar een Z3 2.8 (want sportief, relatief licht, open en ik vind hem mooi), genoeg spaargeld om niet voor de allergoedkoopste te moeten gaan en eindelijk eentje gevonden die niet aan de andere kant van nederland staat! En vervolgens een proefrit niet eens kunnen maken omdat ik hem niet in z'n 1 kan zetten. Als ik mijn voet op het koppelingspedaal wil zetten zit mijn knie klem tussen de deur en het stuur. Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik altijd zonder jas moet zitten omdat het al vrij krap was maar zo krap!?...ik was (ben) vrij teleurgesteld! Ben ik nu beperkte tot omgebouwde gezins-aquaria alleen maar omdat ik geen korte benen heb?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |