![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
| Citaat:
__________________ www.henrikaper.nl | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Complete filmpje staat hier: www.dumpert.nl - Bye bye, zwaai zwaai En het (inmiddels uit de hand gelopen en gesloten) verhaal van de piloot op het forum van FlyingGiants: Real Biplane crashes into an $8,000 46% r/c plane - FlyingGiants Forums Bizar ongeluk.....
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hoi Bertus, Het verhaal in het kort: De piloot van het model is uitgenodigd om een demo te geven op een fly-in (van 1:1 vliegtuigen dus). Het feestje vindt plaats op een vliegveldje zonder verkeerstoren of verkeersleiding. Terwijl de RC piloot van de organisatie toestemming heeft gekregen zijn demo te geven komt de Pitts onaangekondigd langs voor een snelle pass. De vraag is natuurlijk, wie is hier fout. De RC piloot heeft 8000 dollar schade, de Pitts een beschadigde vleugel. Is waarschijnlijk duurder.....Gelukkig zijn er geen doden of gewonden. De autoriteiten zoeken het uit
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 25 augustus 2010 om 18:29 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Nou, dat is dus maar de vraag. Op een ongecontroleerd vliegveld zoals je die in de USA veel hebt mag iedereen onaangekondigd langs komen vliegen. Maar ja.....een snelle low pass over een baan waar mensen op staan mag dan eigenlijk weer niet. En als rc piloot moet je ook in de USA wijken voor bemande luchtvaart. Ook heb je in principe met je model niks te zoeken op de startbaan van een echt vliegveld. Hoe dat dan zit als je wordt uitgenodigd....? Een ingewikkelde vraag dus, vandaar dat de discussie op dat andere forum zo uit de hand liep. Ik ben wel erg benieuwd wat de uitkomst is als de autoriteiten er mee klaar zijn!
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
ja waar het normale menselijke verstand allang antwoord op weet, beginnen de bobo's moeilijk te doen. Vandaar dat ik daar helemaal maar dan ook helemaal niets mee te maken wil hebben. Het enige wat ik er nog over wil zeggen is, dat ik vind dat beide niet echt goed kijken wat ze aan het doen zijn. Ik kijk graag om me heen wat er verder in de lucht gebeurd. Ze zoeken het er verder maar lekker uit ik vind het wel lache om te zien. (omdat het ook alleen maar materiele schade is) Laatst gewijzigd door Bertus; 25 augustus 2010 om 19:07 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
| Citaat:
Ik denk dat hij nooit een demo meer geeft, zoiets is slecht voor je hart. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |