![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 51
|
De sloop van de Zinnia is nu volop bezig, Gilbert. Men is nu bezig met het verwijderen van de bovenbouw. Als je me eens je e-mail via een pb-tje toezend, dan stuur ik je enkele foto's toe. Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
Ik vraag me af of het wel goed gaat in de Nederlandse visserij. bij ons op de sloperij liggen er nu al een 5 (van de verwachte 10) vissersschepen aan de kade. Voor de geinteresseerden volgen hier de namen van de schepen: -VLI-26 Maria (Vlissingen) -HD-21 Jacob Senior (Den Helder) -GO-56 Sola Gratia (Goedereede) -HD-80 Freek en Janny (Den Helder) -GO-24 Poolster (Goedereede) Het ergste is dat de schepen zich nog een zeer goede staat bevinden: ![]() ![]() Droop
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Onvoorstelbaar, goede schepen die gesloopt worden. Die konden toch nog verkocht worden aan Afrika (westkust) dat is toch niet zo ver varen.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
|
De vissers krijgen gewoon te weinig voor hun vis.. Waardoor ze uit eindelijk hun schepen moeten verkopen omdat ze niet onderhouden kunnen worden.. Maarja dat is al een eeuw volgens mij zo.. Al vanaf dat bij ons de polder kwam.. Dat de botters afgezonken werden omdat er niks meer mee te verdienen was.. Hard leven als Visser
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Inderdaad, het doet echt pijn om die prachtige schepen daar te zien liggen. Men heeft mij de plannen beloofd van zo'n kotter en ik denk er ernstig aan om de HD21 Jacob Senior te gaan bouwen. Gelukkig kan ik bij Modelbouwshop Flevoland me het benodigde aanschaffen. Zélfs de romp hebben ze daar! Ik ga morgen alvast enkele 10-tallen detailfoto's van deze boot nemen. Droop
| | |
| | #22 (permalink) |
|
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Botter, hoeveel willen de vissers dan voor hun vis krijgen? Het is nu al een luxe produkt. Droopy, kan het zijn dat die schepen er mooi uit zien, maar dat er hoge kosten aan zijn, zoals een versleten motor, en dat de schipper te oud is om nog zo'n kosten te doen?
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 september 2007 Locatie: Arnhem Leeftijd: 45
| Citaat:
| |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Ik heb bij ons in het bedrijf horen zeggen dat deze schepen niet meer aan bepaalde criteria zouden voldoen (bv té zware motoren aan boord). Het zou voor de vissers een enorme financiële inspanning vragen om zich met alles terug in regel te stellen zodat ze genoodzaakt zijn de netten aan de wilgen te hangen. Daarom dat ze uit de vaart genomen worden. En geloof me vrij, deze schepen zijn nog in prima conditie hoor. De bemanningen zijn nu bezig om alle bruikbare goed van boord te halen en daar zijn zeker geen oude ventjes bij. Droop
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Die normen toch, als ze de motoren vervangen door lichtere, moet er toch ballast bij. Het schip heeft dit nodig voor zijn stabiliteit, en blijft dus in zijn totaliteit even zwaar. Misschien is een moderne motor wat zuiniger, en wordt de vangst bijgevolg rendabeler.
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Sorry Gilbert, ik heb me niet goed uitgedrukt. Met zware motoren bedoelde ik het aantal pk's en niet het gewicht. Bij deze dus rechtgezet. Droop
| | |
| | #29 (permalink) |
| Droop
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Vandaag is bij ons op de sloperij de laatste IJslandvaarder Angelus aan wal gebracht. ![]() ![]() Meer info betreffende deze oude schuit vind je hier Droop
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |