![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Weet op voorhand dat het een FLOP IS. Noem mij 1 succesvolle 3 wieler !! Zoals Clarkson het ooit zei. Driewielers, hebben ze nu een wiel te veel, of één te weinig. Met een vleugel erop lijkt het me wel wat.
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007
|
nee, hier zit wel degelijk de NWO achter, de benzine moet eerst op, er wordt namelijk dik verdient aan benziene (o ja joh?) dan pas wordt er verder gekeken hoe het gepeupel uitgemolken kan worden, ik zou ook graag elektrich rijden, met die prijzen van tegenwoordig, de meeste mensen zullen echt genoeg hebben aan een auto die per dag 100 km kan rijden voor 1 euro, maar dan verdient de staat niks meer. de internationale overheid heeft de macht van de mensheid al een tijd in handen. (durf al niet mee te quoten, maar gaat over het verhaal van who killed the elektric car) |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
12345678900
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. Laatst gewijzigd door mestdaght; 9 september 2008 om 18:01 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| heel naïef , je moest eens weten hoe snel een nieuwe wegenbelasting is ingevoerd. Of extra tax op "electriciteit voor transport" , zoals je nu witte en rode diesel hebt. Ze zijn kreatiever dan je ( durft ) denkt.
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Populair gedachtengoed. Tuurlijk betalen we met z'n allen een hoop geld aan belastingen, maar vergeet niet dat een groot deel van dat geld goed wordt besteed. (wat niet wil zeggen dat het niet beter/efficienter kan, natuurlijk) Altijd als ik op de terugweg van vakantie na Luik de grensovergang passeer, zie je mij met een grijns van oor tot oor achter het stuur zitten. We hebben het eigenlijk best aardig voor elkaar in Nederland.
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Citaat:
TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007
|
chevrolet (de echte dan en niet die koreanen meuk), komt ook met een half elektrische auto uit die 60 km op de accu's kan, ruim voldoende voor mij, laat de overheid maar uitvinden dat de stroom belast moet worden, er is geen kleur aan te geven zoals bij diesel, schroeven ze gewoon de wegenbelasting voor dat soort auto's weer omhoog, mileu komt op plek 2
|
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Gisteren was er nog item op tv over de electrische auto. Verschillende constructeurs hebben de focus op productie. Dat is goed. Maar helaas ook de marketing directeurs vrees ik. Zo vertelde een woordvoerder van Renault-nissan, dat de gebruiker de batterijen gaat "moeten" huren. Hij argumenteerde dat ze zo de garantie hadden de gebruikte batterijen gerecicleerd zouden worden. Bijkomend stel ik me dan de vraag hé, wat gaat dat kosten. Anderzijds als je dat niet doet kom je voor de volgende kwestie. Je auto rijdt bv 500km op een lading. Maar enkele jaren woonwerk verkeer later zit je met batterijen waar je mss maar 200km mee rijd. Voor sommige is dat mss niet genoeg? Of gaat er een heel uitwisselings programma worden opgezet voor mensen die wel toekomen met een batterij van 100Km/dag (dat zullen er ook wel veel zijn). wij zijn er nog niet, maar 't gaat de goeie richting uit. TM
| | |
| | #24 (permalink) |
| Guest
|
Het wordt zo langzamerhand vrij goed mogelijk om zelf je electrische auto te bouwen, als je de lat niet te hoog legt. Recept: 1 oud 'klein' autootje, met een zo laag mogelijk eigengewicht. Een Eend zou zich hier bv. uitstekend voor lenen. Voeg daar 4 brushless motoren uit toe (denk hacker A100), zet die in de naven van de wielen met een vertraging, lading zippy lipo's in de kofferbak en gaaaaaan. Het probleem is ook al lang niet meer de productie. Het probleem is inderdaad de olie. |
|
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Nog even afgezien van het feit dat een elektrische aandrijving op zich NIET de oplossing voor het probleem is, zolang deze elektriciteit met niet-duurzame bronnen wordt opgewekt. Een feit dat door vrijwel alle nieuwsbulletins volledig genegeerd word. Als je je bedenkt dat de lading in de lipo's voor een overgroot deel met steenkool en kernenergie wordt opgewekt, kleurt het groene embleem al snel weer zwart.
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
wat kost die tesla? is leuk autotje voor derbij :P *wel sound generator erin he :P.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #27 (permalink) | ||
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
| Citaat:
Dat zal niet gaan werken, je hebt echt de hall-sensoren nodig, die de RC auto's ook vaak gebruiken. Een E-motor als naafmotor zal wel fors omgebouwd moeten worden. Denk alleen maar aan vuil/spatwater en lagering. Citaat:
Bovendien kan een energiecentrale vele male efficiënter produceren dan een klein motortje in de auto. Denk alleen maar aan warmteontwikkeling. Bij een auto gaat al die energie verloren, bij een centrale kan er nog stadsverwarming mee geholpen worden. Alles bij elkaar opgeteld, scheelt het veel energie. En dat is waar het om gaat. | ||
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Op youtube vindt je ook veel filmpjes van conversie naar electro. Eentje van een porche 914. Klein licht, met "standing". TM
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Althans, het hangt er vanaf voor welk probleem jij een oplossing zoekt. Voor de 'energiecrisis' is het geen oplossing inderdaad, op is op, en dan kun je er dus ook geen electriciteit meer mee maken. Voor vervuiling is het echter wel degelijk een oplossing, omdat je de vervuiling centraliseert en dus het 'opruimen' van de vervuiling mogelijk maakt en beter controleerbaar. Het is makkelijker om 1 uitlaatpijp van een electriciteitsfabrik continu te zuiveren, dan miljoenen uitlaatpijpen van auto's die mogelijk slecht onderhouden zijn. Om nog maar te zwijgen over de vervuiling die ontstaat louter door de distributie van brandstof, die zou je in 1 klap ook kwijt zijn. Of over lekkage bij een pomp, botsingen met brandstofvrachtwagens, brandstoftankers, enzovoort. Het fabeltje dat het niet schoner zou zijn omdat je nog steeds de energie 'vuil opwekt' is typisch een voorbeeld van een verhaal wat door de brandstoflobby de wereld ingeholpen wordt. Als morgen alle auto's op electriciteit zouden rijden, zou dat een ENORME winst zijn voor het millieu. Punt. Let wel: het gaat dan dus niet om energiebesparing, maar om vermindering van vervuiling. Laatst gewijzigd door hezik; 7 oktober 2008 om 21:04 | |
|
| | #30 (permalink) | |||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geef mij een oude eend, de motoren, regelaars en een ontvanger, plus wat restkapitaal voor het bouwen, en ik maak het voor je hoor. Los daarvan.. wat je noemt zijn allemaal vrij eenvoudig overkoombare problemen. Problemen die elke autofabrikant probleemloos zou kunnen oplossen.. alleen willen ze dat (nog) niet. | |||
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |