![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Een sensorloze motor heeft een minimaal toerental. Door er een vertraging achter te zetten veranderd niks aan het motortoerental. Dus die 0,01pRPM die jij schrijft is dus gewoon niet waar. Door een enorme vertraging toe te passen kan je weer niet een hoog toerental halen. Kortom, of je nu wel of niet een vertraging toepast, je motor zal langzaam draaiend ook controleerbaar moeten zijn. Een motor met sensors is daar veel beter in, omdat je dan niet de minimale inductiespanning uit de motor nodig hebt. En over de lagering en de behuizing van de motor... Waar praten we eigenlijk ook over... Waarom ga ik hier nog op in? Als jij denkt dat de standaard lagering voldoende is, dan heeft een discussie daarover niet veel zin denk ik zo... Maar we gaan nu echt teveel in op details, zo trekken we het hele topic uit verband. |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Zou die Aptera mijn caravan kunnen trekken? Enne... zouden er dakdragers op kunnen zodat mijn deltavlieger mee kan?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Qua lagering enzo.. ja vast dat er wat extra werk verzet moet worden, maar dat valt allemaal wel te overzien. Mijn punt was meer dat het tegewoordig voor een vermogende hobbyist met de wil daartoe, prima mogelijk is om met onze modelmotoren bv. een eend te electrificeren. Niets meer en niets minder. Dat daar wat hobbels overwonnen zullen moeten worden, begrijp ik, maar het ging even om het idee dat het ontwikkelen van een electroauto al lang niet zo complex meer is als fabrikanten ons willen doen geloven. Als een hobbyist het al kan, dan kan een fabrikant het makkelijk. Als 'men' echt gewild had, waren er al veeeeel meer electrische auto's op de markt geweest. | |
|
| | #34 (permalink) |
| Guest
|
Waarom moeilijk doen als het ook een heel stuk makkelijker kan. Buitenlopers maken van de velgen en hup 4 motoren zijn dan mogelijk. Kracht en snelheid is dan ook meer dan voldoende. Voor een consumenten auto is een snelheid van maximaal 130 Kmh meer dan voldoende. Hier mijn probeersel als model met aleen maar 2 wiel aandrijving en normale vliegtuig regelaars. Auto is razend snel......eigenlijk te snel, maar dat kan dan ook best kloppen als je ineens heel veel gewicht kwijt bent. ![]() ![]() ![]() Als je dit met een kleine personenauto zou doen weet ik vrijwel zeker dat je op een normale manier met het verkeer mee kan komen. Als accu dan een leuke set lipo's of andere nieuwe accu's in de motorruimte en rijden maar. Natuurlijk de lader ook in de auto inbouwen, scheelt als je ergens een tussenstop moet maken, kun je gelijk effe bijladen. |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |