![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 februari 2006 Locatie: EERSEL Leeftijd: 71
|
Hoi Tomcat, Zoersel ken ik wel want een oudcollega is lid van de Airo Paraclub de Kempen. Regelmatig gaan we samen een uurtje "airborn". Mijn schoonzoon gaat binnenkort vlieglessen nemen daar, dan zit ik helemaal dicht bij het vuur. EBZR is een leuk veld. |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2004
|
en nog een club dat gehuisvestigt is op EBZR is faa-vav.tk. |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2006 Locatie: herenthout(belgie) vliegveld: EBZR Leeftijd: 18
|
__________________ Women like silent men... They think they're actually listening Zweefvliegkamp 2008 |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Lid sinds: 26 april 2007 Locatie: Oosterbeek Leeftijd: 22
|
als we dan toch reclame aan het maken zijn: Zweefvliegen bij de Gelderse Zweefvlieg Club - GeZC - Terlet - Arnhem jan-willem Laatst gewijzigd door fagotje; 1 juni 2008 om 20:15 Reden: spelfoutje |
| | |
| | #67 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 december 2004 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 46
| Citaat:
Ooit begonnen als kleine jongen met plastic modelbouw,toen lijnbesturen en RC modelvliegen. Daarna begonnen met zweefvliegen in de vakanties op terlet. Na een aantal jaren de stoute schoenen aangetrokken en Motorzweef aantekening gehaald wat vrij gemakkelijk ging omdat dit een verlenging van het zweefvliegbrevet was, dus maar een beperkt aantal uren nodig gehad om de aantekening te verkrijgen. Toen werd de regelgeving verandert en werd motorzweven een sportvliegtuig met lange vleugels, dus 5 uur verder en ik had SEP aantekening. Toen was het MLA ook niet meer moeilijk en die dus na 1 uur ook maar gehaald. Je kunt met recht zeggen dat ik mazzel heb gehad met de veranderde regelgeving. Nu dus druk aan het vliegen met alle wat los en vast is incl modelvliegen nog steeds (RCheli)maarook 1:1 zweefvliegen en aerobatics op een experimental (jungster). Zou ik nu alles vanaf de bodem moeten gaan leren, dan wordt het nu inderdaad wel erg duur. MLA ongeveer 7000 euro, SEP 15000 euro maar zweefvliegen maar paar duizend (tm GPL) Zweefvliegen is dan toch wel erg mooi en echt een sport.
__________________ Modelheli: Raptor 50v2, T-Rex, Zoom 400, bell 212, Lama LLC AERIA: PPL SEP (aerobatic), TMG, MLA: RPL G; paragliding: total 1460 h | |
| | |
| | #68 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
| Citaat:
wel een erg mooie ervaring, maar ik ga denk toch liever voor een kist die wat minder van thermiek / turbulentie merkt... | |
| | |
| | #69 (permalink) |
| Lid sinds: 26 april 2007 Locatie: Oosterbeek Leeftijd: 22
|
hoi ben je bij de gelderse geweest? over die turbulentie, daar hebben veel mensen last van in het begin maar als je eenmaal een aantal vluchten hebt gemaakt dasn went je lichaam er aan en heb je er bijna geen last meer van. Jan-Willem |
| | |
| | #70 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
klopt ja, k moet gewoon vaker vliegen de piloten zeiden overigens dat ze zich na 20 jaar vliegen nog steeds misselijk kunnen vliegen als ze niet uitkijken. en nee, het was niet bij de Gelderse, maar bij de Zuid-Hollandse zweefvliegclub. wist zelf overigens niet dat die daar vliegen. |
| | |
| | #71 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 10 juni 2004 Locatie: Maasmechelen/Hapert/EBZW Leeftijd: 40
|
Vliegen is inderdaad prachtig, zeker als je zelf mag sturen Zelf vlieg ik regelmatig mee (ik heb geen brevet). oa proefvluchten voor mijn werk (gaande van zwevers, Cessna's,Pipers,Extra300,Pilatus PC 6/7/12, B25, tot Citation) Ben Lid van de Limburgse Vleugels te Genk afdeling modelbouw (verder hebben we hier een afdeling Zweefvliegen en Motorvliegen) Allemaal op een vliegveld (ook is hier al jaren een Paraclub te gast(paraclub Vlaanderen)). |
| | |
| | #72 (permalink) | ||
| Lid sinds: 15 september 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 27
| Citaat:
Citaat:
__________________ Gestopt met modelvliegen ivm zweefvliegen, MAAR het blijft toch iedere keer kriebelen om er weer mee te beginnen...... Laatst gewijzigd door frankelfert; 7 juli 2008 om 08:49 | ||
| | |
| | #73 (permalink) |
|
Waar wij in zeeland vaak op vakantie gaan is ook een Zweefvliegveld in de buurt de zweefvliegclub haamstede, en daar kan je voor een beetje geld ook meevliegen en ik kan je zeggen dat het helemaal geweldig is, ik heb inmiddels 5 starts en 30min vliegtijd op mijn naam is geweldig Skyhigh | |
| | |
| | #74 (permalink) |
| Lid sinds: 20 april 2004 Locatie: Veenendaal / EHTL
|
Voor de wat jongere mensen die willen gaan zweefvliegen en/of later verkeersvlieger willen worden is dit waarschijnlijk wel intressant: http://www.zweefportaal.nl/bestanden...ly_%202008.pdf (de bovenstaande link is voor het afgelopen jaar maar volgend jaar is het er zeer waarschijnlijk weer) Kijk ook eens op Gliding Adventures Europe - Zweefvlieg club Groeten, Mark |
| | |
| | #75 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: assen Leeftijd: 48
|
mocht je het eens willen proberen (of leren): Aero Club Salland - Kom zweefvliegen! inclusief prijzen. En zoals hier boven al staat, ook gesubsidieerd vliegen kan...
__________________ 2 * serpent 710 / ZX12 / LRP spec4 + een 1-op-1 zwever. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |