![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
jawel daar heb ik weleens van gehoord, maar als je een beetje ken verven, kan het ook wel zonder! en 2k werkt ook wel een beetje mee, waarom zullen sommige houten boten dat dan hebben? ennuh als ik een tip geef, hoeft ie daar nog niet naar te luistere, ik zeg alleen waar ik zelf aan zou hebben gedacht
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Ik heb zelf geen ervaring met boten lakken. Maar ik spoot wel eens teakhouten deuren op mijn werk. Wij moesten het met ontvettingsmiddel ontvetten voor en na het schuren. Dan de eerste keer de lak heel erg verdunnen ( 50 % als ik me niet vergis) Dat verdunnen de eerste keer lijkt mij met iedere lak op teak beter. Daar het hout vet van zichzelf is trekt het er slecht in. Vraag mij niet naar de lak want dat weet ik echt niet meer. Het was wel een tweecomponenten lak maar hij scheurde zover ik weet niet hij was dan ook wat minder hard. De deuren waren overigens voor zee schepen. Verder zou ik naar (zoals er al meerdere adviseren) naar een goede botenzaak gaan voor advies. Als je het nu verkeerd doe kan hij weer een keer kaal. Verder vind ik een pracht bootje met een leuke oude bijpassende motor. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Guest
|
Nou de boot zit mooi in het vernis. (nog 1 laag) Glimt als een terelier... Maar nou zit er aan de binnenkant (onder de vlonders) een soort bruine dikke laag verf. Zeg maar hetzelfde gebied als het polyester. Deze bruine verf laat los en laat het kale hout zien.... Wat zal ik daar overheen smeren? Hebben jullie een idee? THNX |
|
| | #19 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Ik vrees dat "er overheen smeren" geen goeie oplossing is. Als de ondergrond hout is (en dat is het) zal ook dit hout kaal gemaakt en opnieuw in de verf gezet moeten worden... Kortom: je bent er nog niet... Sterkte!
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
okay! Maar wat voor een verf? Het hoeft niet mooi te zijn. Immers je ziet het niet.. | |
|
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
|
Vroeger werd een vlak veel in een mengsel van carboleum en petroleum gezet.. Dit mag niet meer, zelf hebben wij het in de tuinbeits gezet.. maar dit is alleen goed als je niet over het vlak zelf loopt want het geeft wel een beetje af..
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2009
|
ik las dat iemand zei dat je de eerste paar lagen erg dun moet doen en tussen ieder laagje schuren mijn ervaring is minimaal een laag of 6-7 tussen elke laag door heel fijn schuren en de laatste laag met 1500 schuurpapier , en dan pak je de polijst machine en gaat polijsten met commandant auto poets , op deze manier krijg je een mooie diepe glans. ik heb mijn tafel zo gedaan ![]() was een hoop werk maar het resultaat mag er zijn. met de roller gedaan , maar kwast is beter groetjes met je bootje , trouwens leuk ding
__________________ onderschrift aangepast want sommige mensen vinden het woordje poep nogal shockerend Laatst gewijzigd door Sco; 7 juli 2009 om 09:13 |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb topcoat gekocht! Echte ouderwetse scheepsteer mag niet meer en zou ook niet weten waar ik het kan krijgen. De rotte stukken ingesmeerd met houtrotstopper en daarna vol gesmeerd met polyesterplamuur... (wat een gaaf spul is dat De topcoat, na de boel vetvrij te hebben gemaakt gewoon in de romp laten lopen uit het blik en met een dikke blokkwast uit zitten smeren. Leuk klusje na het gepiel met het vernis. Nu gewoon goed in de gaten houden en regelmatig de vlonders even optillen om te controleren. |
|
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
je kan het nog in Belgie krijgen, hier in nederland heb je allemaal namaak teer
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Guest
|
boot ligt in het water...! Helaas helaas. Een stukje van het dek slaat weer zwart uit!!! Op dat stuk was het hout al erg slecht en min of meer rot. Nou wil ik het in het najaar zelf gaan repareren. Kan ik de mahoniehouten plankjes er met een dremel uitzagen. Ik stel me voor, snedes maken en met een beiteltje weghakken en er dan zelf nieuwe in plakken op de onderlaag? Kan je dat hout gewoon kopen? En is mijn idee uitvoerbaar? Hele goede groet! Ps het wordt lekker weer morgen dus veel vaarplezier allen... met 1 op 1 of wat kleiner |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |