![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: assen Leeftijd: 48
|
heeft allemaal te maken met ADS-B.Voor een paar foppen heb je zelf zo'n apparaat, de SBS-1 is erg leuk. Meeste sites maken daar gebruik van: Virtual Radar Receivers enige nadeel is dat ook alléén ADS-B signalen worden opgevangen, dus een Mode-s transponder met GPS NMEA connectie, of speciale ADS-B transponder. De meeste kisten boven nl hebben alleen mode-s , dus die zie je niet eens. De verkeersleiding wel, maar daar combineren ze radar- met transponderbliepjes. En die is dus niet beschikbaar voor gewone stervelingen als wij. p
__________________ 2 * serpent 710 / ZX12 / LRP spec4 + een 1-op-1 zwever. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
| Toch klopt het heel goed hoor. Ik kijk nog wel eens als ik terugkom van een vlucht, je kan met het programma in het verleden kijken. Zo kan ik mijn vlucht van die dag terugkijken, en het klopt echt heel goed. En die keurige descents en speed control, zo wordt tegenwoordig nu eenmaal gevlogen. Het is niet een stel VFR vliegende tandartsen waar je naar kijkt, maar moderne airliners met goed getrainde mannen voorin.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Klopt idd allemaal hoor, wacht maar eens tot er iets over je huis heenvliegt, ik heb zo een TAP Airbus aan zien komen op Casper, toen uit het raam gekeken en idd daar vloog op 37000 ft een Airbusje ![]() je kan het waarschijnlijk net niet/wel zien maar er staan gewoon rode en groene letters op de zijkant ik wacht nu op een heldere dag dat ze eventjes op <20000ft langskomen Skyhigh Laatst gewijzigd door skyhigh; 21 november 2009 om 00:18 | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: nijkerk Leeftijd: 42
|
nee hier voor een groot deel van de wereld FlightAware - Free Flight Tracker / IFR Flight Status / Flight Tracking / Flight Planning gr sander |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: assen Leeftijd: 48
|
we zijn inmiddels bij onze aeroclub begonnen al onze vliegtuigen om te smurfen van mode-s naar ADS-B. Andere aeroclubs zijn daar ook mee begonnen. Wellicht dat je binnenkort naast het heavy metal ook een zwever of motorzwever ziet langskomen. Maar we zitten nog in een testfase en er zijn helaas pas enkele installaties gelukt. Wat ook niet helpt is de waarnemingshorizon. Dat ding van Casper staat in haarlem op een flatgebouw. In het Oost'n moet je een paar honderd meter hoog ziten om gezien te worden. We hebben recent getest met een geleende SBS-1. En da's best leuk!
__________________ 2 * serpent 710 / ZX12 / LRP spec4 + een 1-op-1 zwever. |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 12 augustus 2011
|
Ook zweefvliegenonline is bezig met een site waarmee vooral zweefvliegtuigen worden gevolgd. De layout is al klaar en is via de introductiepagina http://www.zweefvliegenonline.nl/zwe...ieg_radar.html Ook in het zweefvliegersforum wordt er niet zonder animositeit Zie: Zweefvliegen met Zweefvliegen-online.nl Toon onderwerp - Zweefvliegenonline gaat ADS-B !! De zweefvliegtuigen worden uit de informatie gefilterd door de registratie te vergelijken met een database van alle bekende zweefvliegtuigen. Ze zijn nog druk bezig door het hele land ADS-B ontvangers te plaatsen om een goede dekking te krijgen. helaas kampen ze nog met één probleem, en dat is dat er nog maar weinig zweefvliegtuigen zijn die hun GPS aan de transponder hebben gekoppeld waardoor bij deze vliegtuigen de positie informatie ontbreekt. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |