![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Leuk om te volgen Bas. De blog vergat ik wel eens om te lezen. Wat maak jij toch veel vlieguren, je maakt echt een topsport van. Ik heb pas 3 vluchtjes gemaakt dit jaar Maar ik ben dan ook een watje En ook een cool filmpje uiteraard !!!
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Wacht maar tot het weer zomer wordt
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 37
|
Ja, ik weet nog wel, dat ik om 15:00 vrij was en om 15:05 op het veldje in de buurt stond. Als ik dat nu doe staat de vrouw met de mattenkloppert klaar Flex dat je je road blogt man, altijd leuk om te lezen... Vooral ook omdat je jullie 'verkeerdom' landingen laat zien, voor de niet-3D goden onder ons lijkt het allemaal of het aan komt waaien maar zo te zien moet je af en toe flink vakkenvullen om je kist in de lucht te houden
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Soms zou ik wel op een plaats willen wonen waar het altijd mooi weer is. Vooral deze week heb ik die gedachte weer vaak gehad. Deze week kreeg ik de motorpinion binnen voor de 2de Logo, dus de heli eindelijk afgemaakt. Die had ik afgelopen weekend graag willen proberen maar het weekendweer was natuurlijk dramatisch met regen alom. Volgens mij is het zondag nog geen seconde droog geweest.... ![]() Uiteindelijk heb ik deze week toch nog 1 vluchtje kunnen maken met de Rave op het veldje hier in de buurt. Enige voordeel van het slechte weer is wel dat m'n FTM 2010 routine nu bijna helemaal af is! Nog een paar keer oefenen op de sim zodat het geheel goed in m'n hoofd zit en dan kan ik die aankomend weekend hopelijk buiten gaan proberen Totaal deze week: 1 Totaal 2010: 39
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl Laatst gewijzigd door B. de Groot; 1 maart 2010 om 21:16 | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2005 Locatie: Prov Antwerpen, België (KMC Meerhout) Leeftijd: 40
|
Knappe trailer, had 'm op rcheliresource gezien! Groeten, Jurrien.
__________________ New RJX90EP Video 23/06/2010 |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Zo Bas! Dat ziet er goed uit jongen! Erug coole autorotatie die je daar doet! Jij gaat wel meekomen met die Masters dit jaar! Succes met trainen! Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Bedankt! Autorotatie vond ik zelf ook wel erg stoer, maar moet er wel erg mee opletten. Klein foutje resulteert al in een vrij harde landing
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Deze week gelukkig weer redelijk kunnen vliegen, weer was dan ook weer een stuk beter als vorige week. Dinsdag een paar vluchtjes gedaan met de Rave op een veldje in de buurt, ging wel lekker maar geen specifieke dingen geoefend. Meestal als ik met die Rave vlieg ben ik gewoon een beetje aan het spelen, maar merk wel dat ik steeds lager ga vliegen zonder dat ik het zelf echt door heb. Dat levert soms wel wat spannende situaties op maar tot nu toe gaat het allemaal nog goed. Omdat het dinsdag zo lekker ging woensdag gelijk weer gegaan, dit keer een hele tijd rechtsom gechaost om m'n reversals te oefenen (mijn voorkeur is rechtsom pirouetten). Dat ging uiteindelijk best goed, toen tic tocs geoefend om m'n collective management op peil te houden aangezien de Rave niet zo gek veel power heeft. Helaas bleef bij de landing het staartje even hangen in een aardkluit die zich had verstopt onder een stukje gras, waardoor de tandwieltjes van de TT stripte. Helaas had ik geen spare gears meer dus de Rave vliegt nu even niet, beetje jammer. Hopelijk komen de gears snel binnen. ![]() ![]() Zaterdag waaide het erg hard, maar ik wou toch graag naar de club om de nieuwe Logo uit te kunnen proberen. Een vluchtje gedaan van ongeveer 2 minuten en toen maar weer gestopt want het waaide gewoon te hard. Maar ik wist dan in ieder geval dat de heli het deed. Zondag was het weer gelukkig een stuk beter, dus weer naar de club. Één vluchtje gedaan met de oude vertrouwde Logo waar nogsteeds een raar geluid in zit. Na de vlucht ontdekte ik dat een van de bearings in de staart erg veel speling had dus die zijn inmiddels vervangen en hopelijk volgend weekend testen of het geluid weg is. De rest van de zondagmiddag ben ik bezig geweest met het afstellen van de YGE regelaar in de nieuwe Logo, in het begin had ik wat problemen maar aan het eind van de middag begon het er goed uit te zien en op dit moment ben ik er redelijk tevreden mee, maar er is nog wel wat fine tuning nodig want het is nog geen Jive nu. (als het dat al kan worden tenminste) ![]() Al met al dus wel lekker kunnen vliegen deze week, alleen jammer van het weer zaterdag. Daarnet kreeg ik ook nog een email van ET-Canopy dat de tweede canopy ook klaar was. Dit is een ontwerp van ET-Canopy zelf, en ik vind hem er erg hip uitzien! Als het goed is sturen ze de kapjes binnenkort op. Ben erg benieuwd hoe die er echt uitziet! ![]() ![]() Totaal deze week: 12 ( 5 Rave - 7 Logo) Totaal 2010: 46
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl Laatst gewijzigd door B. de Groot; 8 maart 2010 om 21:41 | |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Velden (Nederland) Leeftijd: 23
|
Erg leuk om het allemaal te kunnen volgen! Nieuwe design van de canopy ziet er ook echt prachtig uit! Ik hoop je vorderingen binnenkort toch in real life te kunnen aanschouwen groeten remie
__________________ | Logo 6003D | blade mcpx | shockflyer yak 55 | Wow hotliner | Mpx Funjet | |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Je kwam toch ook naar die meeting in Almere de 28ste? Zal wel weer gezellig worden!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |