![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Wanneer je niet de beschikking hebt over een goede leermeester en niet aan de kabel kan is voor velen onder ons het leerproces onoverkomelijk, en begin je best waar uiteindelijk iedereen begint, bij het begin. Dit voorkomt vele onnodige teleurstellingen en scheelt uiteindelijk een flink deel in de kosten. Je hebt véél meer voldoening wanneer je stap voor stap je Heli leert beheersen en vervolgens kan opstappen naar dat iets moeilijker model. Je kan natuurlijk proberen enkele stappen in het leerproces over te slaan, wanneer dit dan mislukt stopt het voor velen hierbij en geeft men er uiteindelijk de brui aan. Ikzelf heb via de simulator het Heli vliegen onder de knie proberen te krijgen en heb destijds tevens een coaxiaal Heli'tje aangeschaft. Tussendoor gebruik ik dit nog steeds in de tuin en heb hier nog steeds plezier aan. Dit was dus (voor mij althans) geen weggegooid geld en heeft tevens heel wat geholpen in het Heli leerproces.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2011 Locatie: Friesland Leeftijd: 36
|
[QUOTE=danny.act;2162289]Wanneer je niet de beschikking hebt over een goede leermeester en niet aan de kabel kan is, voor velen onder ons is het leerproces onoverkomelijk; en begin je best waar uiteindelijk iedereen begint, bij het begin. Dit voorkomt vele onnodige teleurstellingen en scheelt uiteindelijk een flink deel in de kosten. Je hebt véél meer voldoening wanneer je stap voor stap je Heli leert beheersen en vervolgens kan opstappen naar dat iets moeilijker model. Je kan natuurlijk proberen enkele stappen in het leerproces over te slaan, wanneer dit dan mislukt stopt het voor velen hierbij en geeft men er uiteindelijk de brui aan.QUOTE] Zo ben ik er nu ook achter gekomen dat ik rustiger moet leren vliegen en geen stappen over moet willen slaan. Juist wanneer je dit doet kom jij jezelf weer tegen. Na de zoveelste crash had ik mijn heli ook maar even op de kast gestaan en moet je echt weer aangespoord worden om de heli te repareren en door te blijven gaan. Nu ik erachter ben gekomen door de sim te gebruiken en bewust leren vliegen, stap voor stap is het leerproces ook veel leuker. Je boekt dan ook meer resultaat en geeft dit meer zelfvertrouwen zodat je de volgende keer weer een stapje verder durft te gaan. |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
| Citaat:
| |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 7 mei 2009 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 17
|
Leuk om verschillende meningen te horen. Maar vooral om te zien hoe mensen heel verschillend hun leerproces door hebben gelopen. Dat ik een keer zal crashen heb ik me wel op ingesteld, maar heb mezelf veel voorgenomen om te gaan simmen. Wat ik wel aan mezelf heb gemerkt (en vooral mijn ouders Ik ken inderdaad zoals jullie zeggen veel mensen die heel snel opgeven als ze dingen doen waar je vooral geduld voor moet hebben. Maar dat heb ik vrij weinig gehad. Ik ben bijv. al erg lang met computers bezig (bouwen, repareren, upgraden enz.), en daar ben ik ook al een hoop vervelende problemen tegengekomen. Maar doordat ik toch na tegenslagen door ben gegaan, heb ik het wel vaak kunnen maken. En ben nu op dat gebied een stuk wijzer (als jullie dat grootspraak vinden begrijp ik dat helemaal, ik kom zelf niet veel mensen meer tegen met veel geduld, helaas...) Ik heb me ook al wel een beetje ingesteld dat het maanden zal duren voor ik een beetje fatsoenlijk kan vliegen, maarja, dan heb ik wat te doen. En mocht de heli een keer goed crashen, zal ik inderdaad wel even in een dip zitten, maar heb ik wel weer een hobby projectje erbij. Maargoed. We gaan zien hoe ik het oppak.
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
"Game Generatie" Leuke term, maar wel waar. Ben verder geen hardcore gamer ofzo, speel soms een spelletje, en ben verder meer aan het hobbyen. Maar vanwaar zou het makkelijker zijn voor een jongere uit de game generatie, dan voor een oudere uit de generatie die (naar mijn weten), meer met geduld en discipline zijn opgegroeid?
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Ah vandaar. Dat is inderdaad wel te merken. Speel soms wel eens een spelletje op de NES met mijn vader (of met anderen), en degene die het weinig doen, moeten vaak eerst kijken wat ze doen voor ze iets indrukken. Maar zo kan je veel dingen zeggen. Degene die met dingen zijn opgegroeid zoals lego en meccano zijn over het algemeen veel vindingrijker en handiger dan degene die dit overgeslagen hebben.
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Klopt. Het is ook een kwestie van aanleg.. Maar vooral geduld heb ik zelf gemerkt. Ik ben weken bezig geweest om te leren hoveren. En dan niet gespannen met rood hoofd de heli stil houden en gelijk verder. Nee, net zo lang to het hoveren echt ontspannen ging. Bij wijze van spreken zo onspannen dat ik ondertussen tv kan kijken. Pas nu ben ik bezig met side oefenen. Pas als ik dat net zo onspannen kan als tail in ga ik nose in doen. Ook al kost me dat weer een paar weken. Maakt me niet uit. Ik heb geen zin in onnodige schade en wil ontspannen met die zender in m'n handen staan. Niet met een verbeten kop proberen dingen te doen die te hoog gegrepen zijn. Daar is de sim voor namelijk. En als je steevast opndie manier oefend kun je redelijk zonder schade leren.. Schade hou je toch wel een keer. Iedereen wordt wel een keer overmoedig of je verliest je concentratie opeens door iets..
|
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Dat is inderdaad vaak bij dingen. Niet te grote stappen nemen, en gewoon rustig aan doen. Maar ik wil ook met deze hobby beginnen, omdat het me leuk lijkt, en gewoon voor de hobby. Dus ook al duurt het wat langer, ik heb absoluut niet een gevoel van "ik moet de beste zijn". Dat scheelt ook een hoop als je gewoon rustig een beetje met dit soort dingen wilt "spelen"
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Zolang je je maar realiseert dat de meeste mensen je dit niet als eerste helicopter zullen adviseren. In principe sla je namelijk wel een aantal stappen over. Maar je had volgens mij bij het starten van het topic je besluit min of meer al genomen en dan kan ik alleen maar adviseren hoe je vanaf dat punt het beste te werk kunt gaan.
|
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Zou je ook kunnen vertellen welke stappen ik zo over zou slaan? Dan kan ik daar ook nog extra aandacht aan geven. En ik ben blij dat je me op weg wilt helpen met adviesen
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |