Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Heli-Pilot's Mess

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 2 oktober 2011, 10:23   #31 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Baggeraar's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Heren, nog een fijne dag verder, ik was een beetje verdwaald hier.
Baggeraar is offline  
Oud 2 oktober 2011, 10:27   #32 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Om te beginnen, jammer dat het zo is gelopen...
De hobby wordt er echter niet minder leuk door.
Dit soort berichten, op deze manier opgesteld, hebben altijd een doel.
Of dat nu frustratie is of even je hart luchten...
Ik vind dat allemaal prima en begrijpelijk.
Iedereen op dit forum zal klaar staan om je te helpen en tips te geven om wel veilig met dit soort RC modellen om te gaan, af te stellen, en te vliegen.
De basis is het belangrijkst, en die beheers je overduidelijk nog niet.
Iedereen hier wil je daar dus bij helpen.

Geef me ook even door welk forum je beter vind reageren.
Dan kan ik even kijken wat de inhoudelijke waarde is van de reacties daar.
Wij vinden het namelijk belangrijk dat mensen de goede kant op worden geleid als ze starten met deze hobby.
En wij staan altijd open voor goede uitwisseling met andere fora.

Groetjes,
Eric
Oud 2 oktober 2011, 10:31   #33 (permalink)
ultim@te
Guest

Standaard

`` modelbouwforum`` er is geen betere !

( normaal miele maar deze is leuker in dit geval )

Oud 2 oktober 2011, 10:37   #34 (permalink)
ExtremeBB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canton75 Bekijk bericht
ik heb alles gedaan wat in de beschrijving stond begon heeel langzaam gas te geven en op een gegeven moment ging die er van door kon helemaal niks meer.

en by the way ben 35 dus doe eens volwassen als je dat niet bent

ben voortaan op een andere forum te vinden want daar word wel gewoon normaal gereageerd,iedereen is een beginner geweest dus hou je woorden bij je
Erg jammer dat je zelf zo reageert
aangezien er duidelijk wordt verteld met de motor losgekoppeld te testen zekers als je dat binnen doet,
ik kan me de reacties erg goed begrijpen !

en deze reacties zijn toch echt wel redelijk normaal,
ik denk dat je heel FFies voor de spiegel moet gaan staan maat en ik bedoel dit alleen maar in een positieve manier !

Oud 2 oktober 2011, 10:38   #35 (permalink)

glaerox's schermafbeelding

Leeftijd: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndriesAltenburg Bekijk bericht
Hoe dan ook, ik denk niet dat er veel fabrikanten zijn die een brief als de jouwe serieus zullen nemen.
Er kan toch minstens even met de spellingscheck gekeken worden, om van de rest nog maar te zwijgen............
IK hoop inderdaad niet dat je de e-mail inderdaad letterlijk zo hebt gestuurd. Want hier nemen ze je echt niet serieus mee!

En de schuld afschuiven op de fabrikant vind ik wel heel erg makkelijk. En die kunnen aan de foto's echt niet zien wat er precies gebeurt is.
Oud 2 oktober 2011, 11:01   #36 (permalink)
ExtremeBB
Guest

Standaard

Wacht heel FF staan deze heli's (ik zie 2x Esky's ) nu te koop op dit forum? en ook dat ze vliegend zijn
ik ben net wakker (na ja 2/3 uurtjes al) maar dit snap ik niet helemaal meer?!

EDIT WTF?!@ het lijkt wel of IK een hele pagina heb over geslagen ,
daar wordt het al aangegeven , ook ik ga weer naar bed

Laatst gewijzigd door ExtremeBB; 2 oktober 2011 om 11:05

Oud 2 oktober 2011, 11:04   #37 (permalink)

Arjantjuhhh's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

De Fabrikant doet met zulke mail toch niets.
Het is de verantwoordelijkheid van diegene die de heli bestuurd.
Kijk je moet het zo bekijken:

Een beginner koopt in de speelgoedwinkel zo`n coaxiaal dingetje,dat vliegt zo rond.

Dan worden mensen overtuigt dat ze kunnen helivliegen en kopen ze zo maar een CP of FP heli en denken dat die dingen zo maar uit de doos kunnen vliegen.

Je leest of hoord het steeds vaker dat op deze manier het RC Helivliegen in gevaar wordt gebracht,puur omdat beginnelingen zomaar zo`n heli kopen,geen aandacht aan het afstellen schenken,en al helemaal niet een deskundige erbij halen.

Ik ben zelf heliinstructeur bij een modelvliegclub en zie het maar al te vaak dat beginnelingen zomaar eerst de heli aanzetten en daarna de zender.............

Ik als instructeur moet dan voor de zoveelste keer hun duidelijk maken dat eerst de zender aangezet moet worden (er moet eerst een apparaat wat uitzenden) en dan de heli aanzeten (de heli ontvangt dan dat signaal) en heee......... hij reageerd

Dus allemaal leuk die coaxiale helitjes in de speelgoedwinkels,het brengt onze hobby ten goede.
Maar precies zoals ik in het begin ook schreef,mensen denken dat je dan zo maar een vergevorderde hele kunt kopen en vliegen maar.

Dat is niet zo......... Zoek hulp voor het afstellen en verdiep je wat zo`n heli kan aanrichten.

Laat dit een les wezen voor alle beginnelingen mensen denk na!!!
Oud 2 oktober 2011, 11:08   #38 (permalink)

Leeftijd: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canton75 Bekijk bericht
ben voortaan op een andere forum te vinden want daar word wel gewoon normaal gereageerd,iedereen is een beginner geweest dus hou je woorden bij je
Als ik kijk naar je posts op dat andere forum dan verschilt je beginpost nogal veel.
. / RCVliegshop.nl Forumindex Onderwerp bekijken - spontaan begint de heli te vliegen
Dus eigenlijk wat ik hieronder al aangaf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyvG Bekijk bericht
Je had ook vanuit een andere insteek kunnen posten. Namelijk er ging iets mis, ik wil dat dit nooit meer gebeurt kunnen jullie me helpen. Je geeft ook vrij weinig (eigenlijk niks) info over wat er precies gebeurde of wat er nu wel en niet werkt na de crash.
Ik weet zeker dat je met een andere insteek hier ook andere reacties had gekregen maar op deze manier...
Oud 2 oktober 2011, 11:36   #39 (permalink)
Moderatorteam

brutus's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Sorry dat ik het zo lomp zeg, weer een klassiek geval van een stuk onbenul, wat ondanks herhaalde waarschuwingen toch weer alle raad in de wind slaat en denkt: "dat kan zo moeilijk niet zijn".....

Sorry, da's een fout die ik maakte toen ik 16 was, en dan maak je hem uit jeugdige overmoed. Duurde in mijn geval overigens ook ongeveer even lang (15 seconden als ik me goed herinner), en toen was ik ook van die overmoed genezen.

@Topicstarter: je gaat hier niks mee bereiken, zowel niet qua garantie, als qua leren vliegen, en erger: je vriendin (en kat) gaan alleen maar een hekel aan je hobby krijgen.

ZELFS als het in dit geval toch echt aan de heli zou liggen (wat ik betwijfel), dan nog.... raadt iedereen (andere modelvliegers, de forumgebruikers hier, de fabrikant, noem het maar op) aan om niet binnen te gaan vliegen.... JUIST omdat een heli ook maar een stukje techniek is, en TECHNIEK KAN FALEN!!!!!!!

Bekijk het als volgt: als je de sapcentrifuge schoonmaakt zegt de fabrikant ook dat je de stekker er uit moet halen. Ook al zit er een beveiligingsschakelaar op het deksel, dan nog, die kan ook kapot zijn....
Heb jij dan je vingers kapot, dan weet de fabrikant direkt dat die stekker er nog in zat, en krijg je geen cent terug. En da's een sapcentrifuge, die heeft geen last van radioverbindingen etc etc... Nu ga jij met je heli in de woonkamer proberen te vliegen, en die heli heeft een vermogen wat in de zelfde orde van grootte ligt als die sapcentrifuge.... Wie is er dan dom????

Dus zelfs als de heli niet of verkeerd gefunctioneerd heeft, is het nog je eigen schuld, omdat je daarvoor door iedereen inclusief de fabrikant gewaarschuwd bent, en jij er voor gekozen hebt, al die adviezen in de wind te slaan, en daarmee heb je je meubeltjes, je kat en je vriendin aan ernstig gevaar blootgesteld. Zelfs een rechter zal binnen enkele minuten tot deze conclusie komen.

Het klinkt allemaal heel hard en wrang, dat snap ik echt wel.... maar het is nu eenmaal zo, en zoals de rijdende rechter dan zegt: daar zult u het mee moeten doen....

Groet, Bert
brutus is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:49   #40 (permalink)

FlyingCheese's schermafbeelding

Standaard

Je kunt ook de heli tot chips-snijder ombouwen, wat scheermesjes op de blades et voila.

Misschien met een touwtje de aardappel laten zakken op de blades.

Wel linke soep maar toch.....
Oud 2 oktober 2011, 11:55   #41 (permalink)

Knaller's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

druk hier
Oud 2 oktober 2011, 12:00   #42 (permalink)

Arjantjuhhh's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Ja,met beginners heb je het altijd druk......
Oud 2 oktober 2011, 12:05   #43 (permalink)

Knaller's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

En ik grounded voorlopig met de 600

Weer een scorpion 4025-550 die aan het sterven is binnen korte tijd.
Tijd om op een ander merk over te stappen.
Oud 2 oktober 2011, 12:06   #44 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

STRATUS's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Ja ja , dit hebben we al meerdere malen gehoord ...

Je vliegt gewoon niet binnen in huis met een electro heli ... dit voor je eigen veiligheid en dat van de anderen in huis ..

Ik snap dit echt niet dat sommigen mensen nog het besef niet hebben van hoe gevaarlijk deze helis al dan niet zijn ... ze kunnen je verwonden ... en zeker in de woonkamer .. man man man ...

Je gaat gewoon naar buiten met deze helis , een meter of 6 afstand houden en dan kun je vliegen ...

Ik begrijp dit echt niet , en dan gaan ze nog brieven schrijven naar de leverancier met de vermelding dat ze in de woonkamer gevlogen hebben .... hoe st... kun je zijn ...
Sorry ... ik kan hier echt niet mee om hoor ...

@BRUTUS , elk woord is juist wat je zegt .... elk woord ...

Grtz
Ronny

Laatst gewijzigd door STRATUS; 2 oktober 2011 om 12:13
STRATUS is offline  
Oud 2 oktober 2011, 12:11   #45 (permalink)
ExtremeBB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bas Bekijk bericht
En ik grounded voorlopig met de 600

Weer een scorpion 4025-550 die aan het sterven is binnen korte tijd.
Tijd om op een ander merk over te stappen.
Had je u'm binnen getest ?

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Heli-Pilot's Mess
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten