![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2011 Locatie: Rotterdam Lombardijen Leeftijd: 22
|
Beste forumleden, Ben van plan om Solo PRO 100 3G Flybarless & Solo PRO 180 3G Flybarless te kopen De Solo PRO 100 is bind and fly, kan ik deze heli met de zender van de Solo PRO 180 vliegen? En welke plug moet ik nemen er zijn twee soorten US plug & AUS plug? Mvg. Kilic |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2011 Locatie: Borne (overijssel) Leeftijd: 26
|
Heb er zelf ook naar gekeken, maar ga binnenkort de dx6i + mcpx halen. Omdat ik graag met spektrum wil gaan vliegen is dat voor mij de handigste optie Trouwens, als je een beetje zoekt kan je de 180 binnen de EU wel krijgen voor net geen 200 euro. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 17 april 2010 Locatie: BE Leeftijd: 27
|
Spijtig dat ze niet binden met Spektrum zenders, anders zou ik ook wel een 180 durven kopen.
__________________ Compass Atom 550 BeastX | Gaui X2 BeastX | Compass Warp 360 PRE-ORDERED | Trex 500 | Blade mCPX | Spektrum DX8 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Ben wat dubbel over de 180. Ik heb hem zelf maar ding is wel teer. Kwaliteit van plastic is niet denderend. Ik zou zeer zeker ook een Walkera overwegen..
Laatst gewijzigd door Chow; 16 januari 2012 om 13:04 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Zelf ben ik erg tevreden over de mCPx, maar die genius cp ziet er ook erg goed uit Bij de modelbouwzaak waar ik altijd kom ook de 180 pro gezien, maar deze is inderdaad erg gevoelig. Zeker vanwege de TT staart is deze minder geschikt voor een beginner. Wel heeft de 180 pro meer vermogen door zijn BL motor. Dat mis ik bij de mCPx wel eens. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Gears schieten te makkelijk los. En de gebruikte kunststof is niet al te best.. Zelf overweeg ik hem van de hand te doen voor de liefhebber.. Als je er vaak aan wilt knutselen kun je er wel plezier van hebben maar dan knutsel ik liever aan mijn grotere heli's..
|
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 februari 2012 Locatie: Schagen Leeftijd: 28
| Citaat:
Heb jij enig idee hoe je de blade grips moet vervangen? Ik weet wel dat de blades eerst eraf moeten en vervolgens de schroefjes eruit. Dit lukt dus totaal niet.... Schroefjes zijn nu ook dolgedraaid. Ik dacht dat het ene schroefje tegen moest houden en de ander draaien? | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Verstuurd van mijn NexusHD2 met Tapatalk
__________________ Nine Eagles Bravo SX | mCPx | Belt CP V2 | DX6i | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ik ben nu aan mijn 2e Walkera toe en dat zijn gewoon prima helicoptertjes. Jammer van de aparte zender maar verder heb ik niks te klagen. Ik ben er een beetje vanuit gegaan dat de Solo Pro 180 vergelijkbaar zou zijn maar dat is helaas niet het geval. Er loopt ook op rcgroups een draadje waar inmiddels meerdere mensen het hebben opgegeven. Waar ik nog een beetje op hoop zijn aftermarket producten. Dus van Extreme bijvoorbeeld om de zwakste onderdelen te kunnen upgraden. Daarom laat ik hem maar in de doos verder. De schroeven vallen op dit moment bijna vanzelf uit het frame. Tís echt geen doen om hier mee te vliegen. De gears komen zelfs tijdens de vlucht los. En zelfs een normale landing kan er al voor zorgen dat er iets loskomt. En als het nou mijn eerste helicopter is dan zou het aan mij kunnen liggen. Maar ik heb hier een hele vloot staan met een aantal zelfbouw heli's en daar heb ik geen problemen mee. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 februari 2012 Locatie: Schagen Leeftijd: 28
| Citaat:
Het is inderdaad niet het meest solide model maar goed.... Alles is vrij makkelijk te vervangen, gister het hele ding uit elkaar gehaald. Helaas krijg ik alleen de schroefjes in de blade clamps niet los.. Ik vind hem eigenlijk prima vliegen hoor, binnen 1 uur kan ik hem al buiten prima hooveren. Hij is wel enorm agressief, je hoeft alleen naar de stick te kijken en hij gaat al een kant op. Jammer, dat niemand mij kan vertellen hoe de schroefjes uit de blade clamps moeten Welke Walkera heb jij dan? de V120D02 is toch precies hetzelfde als de solo pro 180? | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Haal drie keer de skids er even af en je kunt je mainframe vervangen. Dat is meer dan niet zo solide.. Het plastic waar de schroefjes ingaan valt er dan gewoon letterlijk vanaf. Dan kun je wel met hotglue de skids er weer op plakken maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ook het afdekplaatje waaronder de voorste gear zit wat met vier schroefjes vastzit was na 1 keer verwijderen al op 2 punten gaar. Die zit nu dus nog met 2 schroefjes vast. Ook daar valt vanzelf het plastic af. Ik had achteraf beter de V120D02S kunnen kopen. Ik heb de Genius CP en de V120D02S schijnt kwalitatief ongeveer hetzelfde te zijn. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |