![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2004 Locatie: Ursel 9910 Belgie Leeftijd: 65
|
Wel hier nieuw uit Japan op het eerste zicht is dit er een, je ziet slechts een prop, ik weet ook niet hoe die het koppel tegengaan. ![]() ![]() => Spherical flying machine developed by Defense Ministry's Research Department - DigInfo TV - Tech News Videos From Japan | The latest technology, products, gadgets and scientific research direct from Tokyo |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Er zitten een paar grote vleugeloppervlakken onder de prop, waardoor de luchtstroom gericht kan worden daarmee stuurt hij, en blijft hij dus stil hangen
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | ||
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 16
|
Ziet er wel mooi en bijzonder uit! Maar dat dat ding nou $1400 moet kosten lijkt me wel wat apart. Als je een beetje goed bent in bouwen, dan moet dat ding zeker wel te maken zijn voor onder de 400 euro. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Als je zoiets in elkaar flanst als een "shock-flyer" in een kooitje ben je voor een paar tientjes klaar ... en zelfs met (zelf gemaakte) Carbon versterkte delen kom je met 100 Euri een heel eind ... alleen ga je er geavanceerde gyro's etc. in stoppen, dan ben je wat duurder uit ... en uiteraard als je zoiets commercieel maakt dan werk zelfs een Japannertje niet meer voor een kommetje rijst per dag ... en dan is € 1.400,-- zelfs nog goedkoop (al de kreet "voor het leger" er bij staat, dan komt er meestal een nulletje extra bij)
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2010
|
@Dirk: Zelfs dat valt wel mee. Voor zo'n ding kun je met gemak hele goedkope gyros gebruiken (HK401b, Assan GA-250 etc.). Er zijn genoeg mensen die in hun foamies dergelijke gyros met groot succes gebruiken en er zijn ook zat mensen die quad-copters bouwen met diezelfde gyros erop. Werkt allemaal goed, al kan het ongetwijfeld duurder en beter iets wat ongetwijfeld met deze Japanse "Sphere" het geval is. Wel gaaf wanneer die sphere wat meer autonoom gemaakt wordt, zoals bij deze quads het geval is (weliswaar nog werkend met wat 'externe hulpmiddelen'): Aggressive Quadrotors Part III - YouTube |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 februari 2004 Locatie: Ursel 9910 Belgie Leeftijd: 65
| Citaat:
Groetjes RenéDL | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 augustus 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 16
| Citaat:
Maar ik bedoelde vooral dat als je hem uit goedkoop materiaal zou maken zoals plastic en er normale elektronica in zou stoppen, dan moet die onder de 400 wel te vliegen zijn. | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Waarschijnlijk wel, maar ik vraag me af of dingen zoals depron schuim sterk genoeg is...
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Vergeet niet dat carbon fiber meteen knapt bij een beetje impact. | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2010
|
Lijkt wel heel veel op de Blauer planet van Peter Haas welke hij op de Inter-ex in 2004 al voor vloog. ![]() ![]() Meer info hierover op Bilder Inter-Ex 2004 / 4 Dit model heb ik in latere jaren nog eens gezien, toen had Peter onderdelen van een heli gebruikt en was het model beter bestuurbaar. In de link van de openingspost hebben ze dit met moderne middelen heel stabiel weten te krijgen. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 22 mei 2011 Locatie: Elst (gld)
|
Jammer dat het altijd weer moet gaan met of het goedkoper of beter kan, of dat dat varkentje wel even gewassen zal worden. Ik geniet van wat er wordt vertoond. Mijn 2 eurocentekes
__________________ Minder praten=meer vliegen... Piep zei mijn DX6i.. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |