![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Steen aan den IJssel
|
Hoi, Ik ben inmiddels aardig aan het hoveren met mn dragonfly en kan zelfs al een voorzichtig rondje draaien. Vervelend is dat mijn zender/ontvanger last hebben van storing, vooral als de heli meer dan 3 meter bij me vandaan is. Anyway, Ik wil dus graag verder met microheli vliegen, maar dit keer wél met mn eigen zender ?mogelijk ontvanger. Volgens mij is de enige meest handige optie een komplete piccolo kopen (V2 oid) óf een piccoloboard kopen met een bare microhelie van willekeurig merk. Heb ik het bij het juiste eind ? Groet !
__________________ Met (vooral) vriendelijke groet, Franck |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
De picollo V2 is een goed ding, het picoboard is bagger Je zult dus een setje moeten aanschaffen, gyro GY 240, microontvangertje met berg techniek, regelaartje en meteen lipo`s gaan gebruiken, dan kun je nog lang vooruit met micro helies. Ik gebruik het picoboard met hh module, als ik alleen vlieg gaat het best en heb ik ook bereik genoeg. Vlieg je met meerdere gaat het mis.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Indoormeetings, daar vlieg ik nauwlijks, ook op de club is het vaak niet drukker dan twee of drie leden Lipo's s/brusless en losse gyro (ikarus) heb ik allemaal al Berg ontvangers is het enige waar ik mee vlieg Ik zit alleen met het mixen van de hoofd en staartrotor. Tot nu toe heb ik dat met mn EVO9 niet echt lekker voor elkaar gekregen (misschien dan maar op mn FC16) Vandaar de keuze voor een piccoboard. lekker handig in één en op ebay slechts 80 euro (fun) Losse piccolo V2 kost ca. 80 euro idem. FP is voorlopig genoeg voor me. eerst maar eens leren vliegen.
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Je kan het best voor losse onderdelen gaan wordt in elk (wereldwijd) forum aangeraden. Losse ontvanger, gyro, regelaar enz www.rcgroups.com Zijn veel DF draadjes te vinden.
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
De angst zit em een beetje in dat ik bang ben dat mn revo mixing niet klopt wanneer ik alles los koop. Hoe zorg ik voor een goede mix verhouding hoofd/tailrotor ? (reproduceerbaar dus)
| | |
| | #6 (permalink) |
|
OK dit lijkt me wel wat, vvordeel tailrotor is mechanish gekoppeld, dus ipv mixen op piccoboard : ![]() Lijstje van satour : -Brushless motor 60- 80€ Heb ik -Brushless 25 A controller 60 - 80€ Heb ik -Heading Hold gyro 80 - 120€ Heb ik (ikarus HH) -Servo's 20€ x 4 80€ Heb ik -ontvanger 50 - 60€ Heb ik (berg berg berg) -Lipo's 30-40€ Heb ik -stekkertjes 4€ Dozen vol -Lipo lader: 20€ Dozen vol - En nog een comuterzender met 120 graden ccpm mixing: 120 - 500€ FC16 ligt weg te stoffen..heb ik Volgens mij moet dit genoeg zijn ?
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Ik ben met het vliegen met mijn dragonfly #4 ook ongeveer zow ver....rond vliegen enz. MVG Riechert |
|
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Franck, kom morgenavond eens langs in Delft.
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
zit de regelaar te dicht bij de ontvanger? Hier had ik erg veel last van. Je kan hier een stukje balsa of schuim tussen doen en ook wat aluminium folie. Ik vlieg nu met de standaard ontvanger van het piccoboard setje ook rustig indoor
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ik ben er uiteindelijk niet meer uitgekomen, ook al heb ik er met de oscilloscoop nog wat naar gezocht op de print. Ik was de heli inmiddels redelijk meester en heb nu een honeybee CP op de tafel staan. Gebruik hierbij mn eigen spullen, dus geen rare storingen meer Overigens kom ik zeker een keer langs in Delft Niek ! (met indoor plancky en heli
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |